کد خبر : 1204012 | 27 بهمن 1393 ساعت 12:07 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

کاری نکنید که دو باشگاه با ورشکستگی برگردند

انصاری‌فرد: من از ابتدا به واگذاری بدبین بودم

عباس انصاری‌فرد عضو کمیته پیشکسوتان پرسپولیس که در بحث واگذاری این باشگاه فعالیت داشت، عنوان کرد من براساس اطلاعاتی که داشتم می‌ دانستم که واگذاری دو باشگاه به این زودی صورت نمی‌ گیرد.

انصاری‌فرد: من از ابتدا به واگذاری بدبین بودم
انصاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: عنوان شده که هیچ کس برای خرید دو باشگاه اقدام نکرده است، من نمی‌ دانم پیشنهادی بوده یا اینکه نخواسته اند در مورد پیشنهادات صحبت کنند. اما من از ابتدا براساس اطلاعاتی که داشتم حس می‌ کردم که چنین اتفاقی نمی‌ افتد.

ورزشگاه درفشی‌فر مایملک پرسپولیس نیست
الان هم بحث واگذاری پرسپولیس نیست چون در حقیقت پیروزی باید واگذار شود. من خودم از رادیو شنیدم که آقای پورحسینی عنوان کرده که ورزشگاه درفشی‌فر در حقیقت توسط تربیت بدنی در اختیار باشگاه قرار گرفته است و جز مایملک محسوب نمی‌ شود. پس می‌ بینیم که خیلی از بحث ها شسته و رفته نیست.

تنها برند باشگاه واگذار خواهد شد
واگذاری در شرایط فعلی تنها برند باشگاه است و قرار است در آینده تکلیف تشکیل شرکت پیشکسوتان پیگیری شود. حالا این دیگر بستگی به آقایان دارد که قیمت را تغییر دهند. شرکت پیروزی منحل شده است، پرسپولیس هم برند کس دیگری است اگر هم قرار باشد تنها برند واگذار شود آن فرد باید ببیند برای او صرفه اقتصادی دارد یا نه؟

پرسپولیس با این شرایط 10 سال دیگر هم نتیجه نمی‌ گیرد
کسی که مسوولیت دو باشگاه را قبول می‌ کند باید ببیند می‌ توانند آنها را به شرایط گذشته شان بازگرداند یا نه. یک موقع برای تماشای بازی پرسپولیس 100هزار نفر تماشاچی می‌ آمد، الان باید شرایطی پیش بیاید که مردم با فوتبال آشتی کنند، یعنی آدمی باید بیاید که کاربلد باشد و توانایی آن را داشته باشد تا ظرف 3 سال آینده این تیم را قهرمان آسیا کند. تازه این حرف را هم که دارم می‌ زنم در مورد اهالی فوتبال و کسی که کاربلد است نه در مورد کسی که از بیرون می‌ آید مثل همین الان که با این شرایط اگر 10 سال هم در پرسپولیس باشد، به جز اینکه قرض باشگاه بیشتر شود هیچ منفعتی ندارد.

فقط یک فوتبالی مشکلات باشگاه را از نزدیک درک می‌ کند
از استقلال و پرسپولیس بهره برداری سیاسی و شخصی نباید بشود که اگر اینطور باشد مثل الان به نتیجه ای نخواهیم رسید. از بیرون شرایط دو باشگاه طور دیگری است اما وقتی وارد آن می‌ شوی با مشکلات مواجه می‌ شوی که تنها اهالی فوتبال قادر به درک و حل آن هستند. ما می‌ گوییم پرسپولیس 40 میلیون هوادار دارد، این یک نیروی بالقوه است و هنوز بالفعل نشده است چون این تعداد نه به ورزشگاه می‌ آیند و نه پای تلویزیون هستند.

دو باشگاه با ورشکستگی به وزارت ورزش برمی گردند
باید یک فکر اساسی برای مدیریت و ساختار خصوصی ایران انجام داد که مطمئن باشید به کل ورزش رونق خواهد داد. از لحاظ مالی هم واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی کمک بزرگی به ورزش می‌ کند. اگر بخواهیم احساسی و بدون برنامه جلو برویم مطمئن باشید اگر دو باشگاه واگذار هم بشوند با ورزشکستگی و قرض بیشتر مجددا به وزارت ورزش بازپس داده می‌ شوند چون این دو باشگاه قدیمی نمی‌ توانند منحل شوند. پس باید بحث واگذاری اصولی و علمی تر دنبال شود.

دیدگاه‌ها