کد خبر : 1209324 | 23 اسفند 1393 ساعت 18:42 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

نامه اعتراضی صبا به قضاوت داوران

باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم رسما اعتراض خود را نسبت به نحوه قضاوت داوران بازی‌های اخیر این تیم به سازمان لیگ برتر فوتبال اعلام کرد.

نامه اعتراضی صبا به قضاوت داوران
به گزارش "ورزش سه"، عباس جهان‌بینی مدیر عامل باشگاه صبای قم طی نامه‌ای به مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال از نحوه قضاوت داوران در بازی‌های اخیر این تیم در لیگ برتر شکایت کرده است که متن آن به شرح زیر می‌باشد:

برادر ارجمند جناب آقای تاج
رئیس محترم سازمان لیگ برتر کشور
موضوع: اعتراض به وضعیت قضاوت داوران و چیدمان داوری در بازی های صبای قم

سلامٌ علیکم
با احترام، پیرو نامه شماره3142-93- ص- ق مورخ13/11/93، نامه شماره 3171-93- ص - ق مورخ 19/11/93 و نامه شماره 3193-93- ص- ق مورخ 26/11/93 این باشگاه در خصوص مشکلات نظارت و نحوه قضاوت داوران در بازی‌های صبای قم در نیم فصل دوم مسابقات به ویژه در بازی‌های این تیم از جمله مقابل نفت مسجد سلیمان که متاسفانه به علت ضعف نظارت ناظران فشارهای ناجوانمردانه‌ای درآن مسابقه  بر تیم ما وارد گردید که هیچ عکس‌العملی از سوی فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته انضباطی نشان داده نشد.

متعاقب آن قضاوت پر اشتباه داوران در دیدار تراکتورسازی و صبای قم از هفته بیستم که با گرفتن یک پنالتی ناحق به نفع تیم تراکتورسازی، اعلام آفساید بی‌مورد بازیکن صبا در موقعیت تک به تک، عدم اخراج مدافع تراکتور سازی در صحنه تک به تک و نادیده گرفتن یک پنالتی از تیم صبای قم در این دیدار، قضاوت داوران در این مسابقه را تکمیل نمود.

درادامه در بازی صبای قم و راه آهن متاسفانه داور یک پنالتی صبا را نادیده گرفت. این بی تفاوتی کمیته داوران در نحوه نظارت و چیدمان داوران کم‌تجربه و تازه‌کار برای بازی‌های صبای قم به اوج هنرنمایی داوران در دیدار با استقلال خوزستان منجر شد.

گرفتن یک پنالتی اشتباه و فاحش از سوی داور مسابقه در دقیقه 65 به نفع تیم استقلال خوزستان که می‌توانست منجر به صدور کارت زرد برای مهاجم حریف گردد و در ادامه ورود زودهنگام مهاجم زننده گل آقای سیدصالحی در زمان زدن ضربه پنالتی که از چشم داور و کمک ایشان نادیده گرفته شد منجر به پایه‌ریزی برنده شدن تیم حریف شد.

با مرور روند قضاوت‌های هفته‌های اخیر در بازی‌های این باشگاه و اشتباهات مکرر داوران و بی‌تفاوتی فدراسیون و کمیته و دپارتمان داوری به این موضوع و اصرار بر بکارگیری داوران کم‌تجربه و تازه‌کار و عدم اتخاذ تصمیم مناسب در این زمینه از سوی تصمیم‌گیران در فدراسیون فوتبال منجر به از دست رفتن امتیازات حساسی از تیم ما گردیده است که باعث آسیب به جایگاه و اعتبار نام باشگاه صبای قم شده است.

این باشگاه که همواره ارائه فوتبالی سالم و پاک و نیز دور از هیاهو و جنجال را در سرلوحه امور خود داشته است با این نوع برخورد داوران و فدراسیون در حال ضرر و زیان می‌باشد و بعضا تصور بر این شده که حقوق این باشگاه در این زمینه خدای ناکرده نادیده گرفته شود.

نباشد این رفتار مسئولانه و جوانمردانه مسئولین، کادر فنی و بازیکنان این باشگاه تلقی دیگری نزد متولیان مربوطه داشته باشد. از این‌رو استدعا دارم با مرور وقایع ذکر شده به اعتراض این باشگاه رسیدگی فرموده تا در ادامه شاهد تصمیمات مناسب دراین زمینه و رفع اشکالات به وجود آمده و بکارگیری داوران کم‌اشتباه از سوی آن فدراسیون و قضاوت عادلانه و به دور از تاثیرات احساسی، عجولانه و جو حاکم بر بازی‌ها، نام و جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی باشیم.

لذا دستور فرمایید وفق آئین نامه سازمان لیگ موضوع مورد بررسی و ظرف 48 ساعت آینده پاسخ لازم به این باشگاه ارسال گردد.

دیدگاه‌ها