کد خبر : 1219638 | 25 اسفند 1393 ساعت 13:37 | 43K بازدید | 0 دیدگاه

ماجد عبدالله و خاطره گلی که به عابدزاده زد؛

حریف پرسپولیس هم یک علی دایی دارد

برای یک هوادار عربستانی ماجد عبدالله ستاره سابق این کشور مهمترین بازیکن تاریخ عربستانی است. مهاجمی که همه رکوردها را جابجا کرد و بزرگترین قهرمانی ها را برای فوتبال این کشور به ارمغان آورد.

حریف پرسپولیس هم یک علی دایی دارد
به گزارش "وزرش سه"، ماجد عبدالله که در حال حاضر 56 سال دارد، یک مهاجم بلندقامت و سرزن بود که دوران ملی اش را با 116 بازی ملی به اتمام رساند و رکورد خارق العاده 71 گل برای تیم‌ملی عربستان را ثبت کرد. او همچنین تمام دوران فوتبال خود را در باشگاه النصر پشت سر گذاشته و در 21 سال حضور در باشگاه النصر در 240 مسابقه، 260 گل برای النصری ها به ثمر رسانده بود که رقمی استثنایی محسوب می‌ شود.

ماجد عبدالله همچنین دو بار در جام‌ملت‌های آسیا مقابل ایران موفق به گلزنی شده، ابتدا در مرحله نیمه نهایی جام‌ملت‌های آسیا 1984 در مسابقه ای که عربستان با پنالتی ایران را برد و به فینال رسید و دفعه بعد در سال 1988 باز هم در نیمه نهایی این بار با پرشی بلند روی سر مرتضی فنونی زاده با ضربه ای که دروازه عابدزاده را گشود و عربستان را به فینال برد. ماجد عبدالله سه بار به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب شده و یکی از اعضای تیم منتخب قرن این قاره است. خوب است بدانید او در رقابت های مختلف با تیم های عربستان و النصر جمعا 550 گل به ثمر رسانده است که شامل 28 هت تریک هم می‌ شود.

آمار و ارقام ماجد عبدالله را تنها با علی دایی می‌ شود مقایسه کرد، بازیکنی که مثل ماجد اسطوره تیم باشگاهی اش پرسپولیس محسوب می‌ شود. این دو تیم فردا در عربستان سومین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌ دهد.

دیدگاه‌ها