کد خبر : 1230962 | 06 فروردين 1394 ساعت 18:35 | 33K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان، نفت، استقلال به اضافه تراکتور مدعی هستند

نریمان جهان: ایران روزی ابرقدرت می‌شود

سامان نریمان جهان اعتقاد دارد که اگر همین طور به کارشان ادامه دهند، آخر فصل جام قهرمانی را بالای سر می‌ برند.

نریمان جهان: ایران روزی ابرقدرت می‌شود
به گزارش "ورزش سه"، سامان نریمان جهان که می‌ توان به او لقب خوشبین ترین فرد نسبت به قهرمانی تراکتور در لیگ و صعود تیمشان از گروه در آسیا را داد اعتقاد دارد که اگر همین طور به کارشان ادامه دهند، آخر فصل جام قهرمانی را بالای سر می‌ برند.

دلیلی برای ناامیدی نمی‌بینم
اگر تراکتور همین طور به کارش ادامه دهد شک نکنید که امسال قهرمان است. تازه علاوه بر لیگ‌برتر ما به لیگ قهرمانان آسیا نیز خیلی امیدوار هستیم و این بازی آخر را بدشانسی آوردیم در ضمن با تیم صدرجدول یک امتیاز فاصله داریم پس به شخصه دلیلی برای ناامیدی نمی‌ بینم. ما به آسیا آمده ایم تا بجنگیم و در آخر بتوانیم نتایجی که در خور نام تراکتورسازی است، کسب کنیم.

ادینهو از بازی بعدی گل می‌ زند
الاهلی عربستان تیم بسیار بزرگی است اما در برابر آنها تیم ما واقعا خوب بازی کرد و ما چندین موقعیت داشتیم که متاسفانه آنها را تبدیل به گل نکردیم. به راحتی می‌ توانم بگویم که همه بچه ها فرصت داشتند از جمله ادینهو که با بدشانسی توپ هایش تبدیل به گل نشد، انشاالله بازی های بعدی گل بزند.

سپاهان، نفت، استقلال به اضافه تراکتور مدعی هستند
به نظر من سخت ترین بازی های باقیمانده مان در لیگ با تیم های سپاهان، نفت و استقلال است و دلیلش این است که این سه تیم همانند تراکتور می‌ جنگند تا قهرمان شوند. اما با هر تیمی که بازی داشته باشیم چه در زمین خودمان چه در خانه حریف جلو می‌ رویم تا 3 امتیاز را بگیریم.

تخصص من گل کردن موقعیت های دشوار است
اگر نظر من را در مورد عملکرد خودم بپرسید پاسخ خواهم داد که در سال 93 از خودم راضی بودم اما در این باره کارشناسان باید نظر دقیق تر را بدهند. همیشه گل هایی که می‌ زنم، توپ هایی بوده که در موقعیت 20درصد گل هم قرار نداشته و تبدیل کردن آنها به گل کار مشکلی بوده که خدا را شکر با کمک بچه ها از پسش برآمدم و شاید این امر به دلیل این است که پست تخصصی من که در واقع هافبک تهاجمی است باعث شده نسبت به مهاجمان تیم مان کمتر در موقعیت گلزنی قرار بگیرم.

فراموش کردم چند پاس گل داده ام
راستش را بخواهید تا به حال تعداد پاس گل هایمان را نشمرده ام ولی اگر با آن دو توپی که در بازی های راه‌آهن و پرسپولیس به تیرک دروازه برخورد کرد، فکر کنم تا الان 10 پاس گل را داده باشم. (می‌خندد) البته من یک عدد حدودی را اعلام کردم چون همانطور که گفتم دقیقا به خاطر ندارم که تا الان چند پاس گل داده ام تازه اگر تعداد گل هایم را در ورزش سه نمی‌ زدید، فراموش می‌ کردم که امسال چند گل زده ام.(می‌خندد)

فرقی نمی‌ کند کنار چه کسی بازی کنم
من اصولا سعی می‌ کنم کنار هر کس که بازی می‌ کنم با او ارتباط برقرار کنم، در کل همه فوتبالیست ها باید سعی کنند از بازی بازیکن کناری شان به یک درک متقابل برسند. همیهش من هم در تلاش بوده ام که این کار را انجام دهم شاید تا حدودی در بعضی مواقع نتوانسته ام بعضی ها را درک کنم اما واقعا برایم فرقی نمی‌ کند، فرد کناری ام چه کسی باشد و همیشه هدف این است که خودم بهترین بازی ها را به نمایش بگذارم تا بقیه بازیکنان هم راحت تر باشند.

تونی از من خوشش آمده
صددرصد در هر مربی ای نظر خاص خودش را دارد، آقای تونی از زمانی که آمده به همه بازیکنان فرصت داده تا به ترکیب دلخواهشان برسند. همانطور که اشاره کردم بازی کردن یا نکردن من و بقیه بازیکنان به نظر مربی برمی گردد ولی فکر کنم با عملکرد من در بازی های اخیر تونی از من خوشش آمده است.

تیمی که همیشه بالای جدول است ویژگی های خاصی دارد
در مورد دعوت نشدنم به تیم‌ملی باید بگویم که مربیگری یک امر سلیقه ای است و هر مربی ای یک بازیکن خاص را بیشتر از بقیه دوست دارد، مثلا ممکن است من در پست خودم عملکرد خوبی داشته باشم اما سرمربی تیم‌ملی از هم پستی من در یک تیم دیگر خوشش بیاید و این دیگر دست ما نیست. ولی در کل تراکتورسازی می‌ توانست نماینده های بیشتری در تیم‌ملی داشته باشد، تیمی که با اختلاف خیلی کمی نسبت به تیم صدرجدولی در رده دوم جدول قراردارد و قهرمان نیم فصل شده لابد ویژگی های خاص خودش را دارد. تیمی که همیشه آن بالاهای جدول است، یعنی خوب کار کرده و بازیکنانش توانایی های خاصی دارند.

همه به بزرگی کی‌روش پی برده اند
من اصلا نمی‌ توانم راجع به ماندن یا رفتن آقای کی‌روش نظر دهم و مثلا بگویم چون دعوتم نکرده اگر جدا شود بهتر است. به نظر من هرچه که قسمت باشد، همان اتفاق می‌ افتد و همه چیز به تلاش خود بازیکن و صلاح کی‌روش که مربی بسیار بزرگی هست و چه من را دعوت نکند و چه نکند، چیزی از بزرگی او کمی نمی‌ شود، برگردد. در مدتی که ایشان در ایران به عنوان سرمربی حضور داشتند همه به بزرگی این شخص پی برده اند.

ایران یک روزی ابرقدرت می‌شود و این عجیب نیست
اگر آقای کی‌روش بمانند که هیچ، اما اگر کس دیگری هم بیاید همیشه آرزوی ما این است که تیم‌ملی کشورمان بهترین نتایج را بگیرد و این تیم قهرمان جام‌جهانی شود. درست است ما از لحاظ بعضی امکانات از تیم هایی مثل برزیل و آلمان عقب تر هستیم اما ما چیزی کمتر از آنها نداریم و به نظر من قهرمانی در جام‌جهانی یک رویا نیست و فکر می‌ کنم اگر از پایه با بازیکنان کار کنند، دقیقا کاری که تیم های اروپایی انجام می‌ دهند و همچنین امکانات درستی در اختیار فوتبالیست ها بگذارند، روزی ما به ابرقدرت تبدیل می‌ شویم. به جرات می‌ گویم بازیکنان ما از خیلی از بازیکنان بزرگ دنیا بهتر هستند.

دیدگاه‌ها