کد خبر : 1235669 | 02 اردیبهشت 1394 ساعت 09:09 | 22.7K بازدید | 0 دیدگاه

کارنامه سرمربی صرب تیم ملی بسکتبال ایران

سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران، با سابقه قهرمانی در یوگسلاوی سابق، فنلاند، آلمان و البته سقوط به لیگ دسته دوم فرانسه به تهران می‌آید.

کارنامه سرمربی صرب تیم ملی بسکتبال ایران
لوکا پاویچویچ، بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال یوگسلاوی چند روز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب شد. او هفته آینده وارد تهران می‌شود تا قراداد خود را با فدراسیون بسکتبال ایران نهایی کند. فدراسیون بسکتبال ایران نیز در هفته گذشته، تائید نهایی وزارت ورزش را برای استخدام یک سرمربی خارجی برای تیم ملی گرفته بود.

به گزارش تسنیم، لوکا پاویچویچ در مقایسه با 3 کاندیدای دیگر فدراسیون بسکتبال برای تیم ملی ایران، جوان‌تر، باانگیزه‌تر و نسبت به شرایط فرهنگی ایران، آشناتر به نظر می‌رسد. تیم ملی بسکتبال ایران که در 4 دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا به 3 جام قهرمانی رسیده است و در جام جهانی 2014 اسپانیا هم حضور داشت پس از اتمام قرارداد «ممی بچیروویچ» مربی اسلوونیایی به دنبال یک جانشین مناسب و بزرگ‌تر برای او بود که در نهایت با لوکا پاویچویچ به توافق رسید.

پاویچویچ با تیم ملی یوگسلاوی به 3 قهرمانی اروپا در سال‌های 1989 تا 1991 رسیده و همچنین 4 عنوان قهرمانی در لیگ یوگسلاوی و یک قهرمانی در لیگ فنلاند در کارنامه خود دارد.

این مربی صرب در کسوت یک مربی هم چهره به نسبت موفقی داشته است. او در سال 2008 با تیم «آلبا برلین» جام قهرمانی لیگ آلمان را به دست آورد و یک بار هم با این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.

پاویچویچ 47 ساله در سال 2011 آلمان را ترک کرد و به عنوان سرمربی تیم دانشجویان صربستان انتخاب شد و با این تیم به مقام قهرمانی یونیورسیاد جهانی 2011 رسید. مقصد بعدی او تیم «کورال روآن» در لیگ فرانسه بود و از آنجا به عنوان سرمربی تیم ملی مونته‌نگرو انتخاب شد. او با تیم ملی مونته‌نگرو موفق به صعود از مرحله گروهی مسابقات یورو 2013 شد.

لوکا پاویچویچ در فصل گذشته هم هدایت تیم «کورال روآن» را به عهده داشت ولی به لیگ دسته دوم (Pro B) فرانسه سقوط کرد.

دیدگاه‌ها