کد خبر : 1238115 | 14 اردیبهشت 1394 ساعت 14:00 | 71.5K بازدید | 0 دیدگاه

نمی‌ خواهند دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند

عابدینی: ابهامات مربوط به شخص هدایتی است

امیر عابدینی نماینده شرکت پیشکسوتان پرسپولیس که در جلسه امروز شورای واگذاری حضور داشت، بعد از حضور در دفتر رئیس سازمان خصوصی سازی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

عابدینی: ابهامات مربوط به شخص هدایتی است
به گزارش "ورزش سه"، عابدینی پس از خروج از جلسه گفت: من برای بررسی مدارک هیات واگذاری مبنی بر عدم صلاحیت شرکت استیل آذین با آقای پوری حسینی جلسه ای داشتم اما قرار شد فردا در این باره نشستی داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که بدهی استیل آذین به سیستم بانکی چقدر است گفت: من خودم هم خبر ندارم، من هم قرار است جلسه بگذارم تا در این باره به صورت شفاف از همه چیز مطلع شوم. مطمئنا شرکت استیل آذین مشکلی ندارد و ابهامات مربوط به شخص حسین هدایتی است که ما آمده ایم ببینیم چقدر بدهی به سیستم بانکی دارد.

عابدینی افزود: آنها قبول دارند که شرکت استیل‌آذین بدهی ندارد بعد می‌گویند هدایتی در بعضی از شرکت‌هایش بدهکار است اما صبح امروز که ما آخرین مدارک را چک کردیم متوجه شدیم که حدود 7 ماه پیش کارخانه نورد و لوله اهواز را که گران‌تر از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بود را خریدیم آن هم از همین سازمان خصوصی‌سازی اما کسی به ما نگفت که بدهکار هستید.

وی ادامه داد: با این همه الان می‌گویند شرکت استیل‌آذین بدهکار است اما کسی متخلف است که طبق اسناد موجود با مقررات قانونی وام نگرفته باشد و به طور مثال کسی با لابی یا رانت به وامی برسد اما کسی که به طور مثال 100 میلیارد تومان وثیقه گذاشته و 70 میلیارد تومان وام گرفته این تخلف نیست حالا اگر هم جایی محل اختلاف است باید به آن رسیدگی شود همانطور که دکتر روحانی رئیس‌جمهور گفته باید از بخش مولد مراقبت شود.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: حدود سه ماه است که ما روی آنتن در این باره بحث می‌کنیم و برای مزایده چانه می‌زنیم و خواستار این شدیم که پرسپولیس 5 ساله و با پیش‌قسط 20 درصد واگذار شود که با لطف مسئولان این اتفاق رخ داد اما بحث جدیدی که به راه افتاده برای ما جالب است. ابتدا گفتند یکی از شرکت‌ها در موعد مقرر پولیش را واریز نکرده بعد عنوان شد که این شرکت مبلغ بیشتری پرداخته است و حالا هم که موضوع کمیسیون سه نفره مطرح شده و این مسائل مرا نگران می‌کند من باید این مدارک را ببینم و اگر مستندات آقایان مرا مجاب کرد که دست دولت را هم می‌بوسم و اگر هم مجاب نشدم همه مسائل موجود را به مردم خواهم گفت.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: به نظر می‌رسد اراده‌ای وجود دارد که این دو باشگاه در اختیار دولت باقی بمانند چراکه افکار عمومی هواداران و پیشکسوتان ادوار مختلف این خریدار را قبول دارند و کنار او هستند و دیدید که همین موضوع که شعفی در تیم به وجود آورد اما حالا می‌گویند قرار است 29 اردیبهشت دوباره مزایده برگزار شود آن هم به خاطر یک شرکتی که فقط به خاطر پرسپولیس تاسیس شده. مزایده بخواهد دچار حادثه شود این مسئله خطرناک است و دولت باید به خودش بیاید چراکه شعار دولت پاسخگویی بوده و اگر جز این باشد به اعتبار دولت خدشه وارد خواهد شد

دیدگاه‌ها