کد خبر : 1239164 | 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:17 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

مجبوریم با 18 بازیکن به ایتالیا برویم

پیروانی: 80 درصد اسکلت تیم‌ملی شکل گرفت

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان با بیان اینکه بازی با ایتالیا تجربه بزرگی به بازیکنانش می‌دهد، گفت: 80 درصد اسکلت تیم ملی شکل گرفته و هنوز در بعضی پست‌ها نفرات ایده‌آل را پیدا نکرده‌ایم.

پیروانی: 80 درصد اسکلت تیم‌ملی شکل گرفت
امیرحسین پیروانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آمادگی تیم ملی فوتبال جوانان پیش از اعزام به ایتالیا، اظهار کرد: بعد از تمریناتی که طی هفته گذشته برگزار کردیم، در شرایط نسبتا خوبی، بامداد فردا (یکشنبه) عازم ایتالیا می‌شویم تا بازی تدارکاتی مفیدی را برابر تیم جوانان این کشور انجام دهیم.

** بازی بزرگی در پیش داریم

وی درباره تیم ایتالیا، تصریح کرد: ایتالیا کیفیت بالایی دارد و یکی از قدرت‌های اول اروپاست. بازی تدارکاتی بزرگی درپیش داریم. آنها فوتبالی صاحب سبک دارند و رویارویی با چنین تیمی قطعا تجربیات بزرگی را برای بازیکنان و مربیان به همراه خواهد داشت. ما هم تلاش می‌کنیم تاکتیک‌های برنامه‌ریزی شده را در زمین اجرا کنیم و نهایتا ارزیابی دقیقی از عملکرد بازیکنان در زمین بدست آوریم.

** مجبوریم با 18 بازیکن به ایتالیا سفر کنیم

سرمربی تیم جوانان در پاسخ به اینکه چرا تنها با 18 بازیکن راهی این کشور می‌شوید، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان فدراسیون ایران و ایتالیا امضا شده است، ما موظف بودیم با 18 بازیکن به این کشور سفر کنیم. دوست داشتیم بازیکنان بیشتری را به ایتالیا ببریم ولو اینکه در ترکیب اصلی و نیمکت تیم هم نباشند چون حضورشان کنار تیم در چنین سفری قطعا با کسب تجربه همراه می‌شد اما متاسفانه مجبوریم با 18 نفر به ایتالیا برویم.

** 80 درصد اسکلت تیم ملی جوانان شکل گرفته است

وی با بیان اینکه 80 درصد اسکلت تیم جوانان شکل گرفته است، درباره استعدادیابی‌های آینده این تیم تا رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز به ایسنا گفت: دیگر استعدادیابی مطلق نداریم و به صورت پراکنده اگر بازیکن با کیفیتی ببینیم او را بیشتر مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. پس از استعدادیابی‌های انجام شده نهایتا به لیست 44 نفره‌ای رسیده‌ایم و برای هر پست چهاربازیکن را انتخاب کردیم. البته این بدان معنا نیست که بازیکن جدیدی به تیم اضافه نشود چرا که در بعضی پست‌ها هنوز به نفرات ایده‌ال مدنظرمان نرسیده‌ایم. در اردوها معمولا اولیت‌های اول و دوم از آن چهار بازیکن انتخابی دعوت می‌شوند و امیدوارم در آینده بازیکنان با کیفیت جدیدی هم بگیریم تا خلا‌های موجود پر شود.

پیروانی با اشاره به استعدادیابی‌هایی که فدراسیون آغاز کرده است، اظهار کرد: ظاهرا کمیته جوانان فدراسیون، ایران را به 9 منطقه تقسیم و استعدادیابی‌هایی را شروع کرده است. قرار شده در مرحله نهایی آن کادر فنی تیم جوانان هم حاضر شوند تا شاید بازیکنان خوب جدیدی را پیدا کنیم. تیم ملی جوانان تا زمان حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، همواره آمادگی دعوت از بازیکن را دارد.

**‌ تیم دانشجویان تا 10 سال بزرگتر از تیم جوانان است

سرمربی تیم جوانان با بیان اینکه در بازی تدارکاتی پیش‌رو قرار است تیم ملی جوانان (زیر 19 سال) ایتالیا روبروی ایران قرار گیرد، درباره شکست اخیر تیمش مقابل تیم منتخب دانشجویان هم به ایسنا گفت: ماهیت بازی تدارکاتی شناخت نقاط قوت و ضعف بازیکنان و همچنین کل تیم است. در نیمه دوم بازی با تیم دانشجویان ما از نفراتی استفاده کردیم که کاملا در حال آزمایش بودند. بعضی از آنها از جمله دروازه‌بان تیم برای نخستین‌بار درون دروازه قرار می‌گرفت و اتفاقا یک گل بسیار بد هم دریافت کرد. ضمن اینکه تیم دانشجویان از نظر سنی تا 10 سال بزرگتر از نفرات هستند. اگرچه با سه گل بازی را باختیم اما صرفا نگاه تدارکاتی داشتم و اتفاقا یک هافبک وسط و یک دفاع راست خوب هم در آن بازی پیدا کردم.

دیدگاه‌ها