کد خبر : 1239205 | 19 اردیبهشت 1394 ساعت 16:54 | 29.4K بازدید | 0 دیدگاه

نمی‌توان بدون مدرک از فساد گفت

کفاشیان: حرف‌های دادکان را قبول ندارم

علی کفاشیان در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد مخاطب صحبت‌های وزیر ورزش کارلوس کی‌روش نبوده و با توجه به سوابق و نتایج سرمربی تیم ملی نمی‌توان به او لقب لمپن داد.

کفاشیان: حرف‌های دادکان را قبول ندارم
به گزارش "ورزش سه"، علی کفاشیان در گفتگو با خبرنگاران درباره صحبت‌های اخیر وزیر ورزش و تصمیمات هیات رییسه فدراسیون فوتبال حرف زد.

رییس فدراسیون فوتبال در این باره گفت: جلسه ای که امروز با کی‌روش داشتیم ایشان از من پرسید که آیا حمایت‌هایی که قرار بود از تیم ملی و کادرفنی انجام شود ادامه خواهد یافت یا خیر که من اعلام کردم بر اساس جلسه هیات رییسه در مشهد، کماکان حمایت‌ها انجام می‌شود و برنامه‌های خود را پیگیری کند و همه ما هماهنگ هستیم که تیم ملی کارش را پیش ببرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه‌های خود را دنبال خواهیم کرد و در ترکیه و ازبکستان و ترکمنستان بازی‌های دوستانه خواهیم داشت. برنامه ترکیه مشخص است اما ما در این کشور نتوانستیم تیمی را برای دیدار دوستانه مشخص کنیم. ژاپن هم مشخص نکرده حاضر به بازی دوستانه با ما هست یا خیر و منتظر پاسخ آنها هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره حرف‌های وزیر ورزش گفت: نگرانی ما از حرف‌های وزیر برطرف شد و زمانی که ایشان آن حرف‌ها زده رسانه‌ها همه‌ی آن را منعکس نکردند. اگر بخواهیم با کی‌روش ادامه بدهیم و باید همیشه از تیم ملی حمایت شود و یک نتیجه ضعیف باعث حمله همه به ما نشود. مانند روزی که به لبنان باختیم اما کره را بردیم و به عنوان تیم اول صعود کردیم. ما همیشه از تیم ملی حمایت می‌کنیم.

علی کفاشیان درباره استفاده از لفظ لمپن و شائبه‌هایی که در این باره به وجود آمده نیز گفت: لمپن معنی مشخصی دارد و به معنای این است که دروغ می‌گویند و دلال هستند. این لقب به کی‌روش نمی‌خورد و او به همراه تیم ملی موفق بود و چهار سال خوب را پشت سر گذاشتیم. مطمئنا کسانی از بیرون یا داخل کشور هستند که دلالی می‌کنند و احتمالا منظور جناب وزیر به آنها بوده است.

وی ادامه داد: حمایت از تیم ملی در چارچوب یک تفاهنامه کتبی با وزارت ورزش دنبال می‌شود. آنها در بخش مالیات نیز به ما کمک کرده‌اند و این مسائل قطعا حل خواهد شد و ما باید به فکر توسعه فوتبال و پیشرفت تیم ملی باشیم.

کفاشیان در ادامه در مورد حرف‌های محمد دادکان گفت: بحثی که آقای دادکان مطرح کردند و در مورد آن بخشی که گفته فدراسیون نمی‌خواهد اگر نمی‌خواستیم چرا با کی‌روش قرارداد بستیم؟ آقای کی‌روش توانمندی بالایی برای هدایت تیم ملی دارند و من این را قبول ندارم. یک چیزی از روابط عمومی و حراست خواسته‌ام که هر کسی درباره فساد حرف می‌زند باید مدرک رو کند در غیر صورت خودشان باید پاسخگو باشند. از اهالی فوتبال خواهش می‌کنم کسانی که ادعا می‌کنند در فوتبال فساد است مدرک رو کنند. ما به راحتی نمی‌توانیم به خیلی‌ها بگوییم دلال و لمپن.

کفاشیان در ادامه در مورد حق پخش فوتبال و راهکارهایی که فدراسیون برای دریافت آن در پیش گرفته: دو هفته پایانی لالیگا به خاطر حق پخش تعلیق شده و باشگاه‌ها اعتصاب کرده‌اند و ما نتیجه گرفتیم باید اقدامات قانونی را از سمت دولت و مجلس دنبال خواهیم کرد. یک مدت جلوی حق پخش را گرفتیم و دیدیم نتیجه ندارد اما الان می‌خواهیم از طریق مذاکره قانونی جلو برویم و امیدوارم نتیجه داشته باشد.

کفاشیان در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود با توجه به شرایط سنی‌اش احتمال رد صلاحیت وی وجود دارد نیز گفت: ما خیلی وقت‌ها دیدیم که فردی به دنبال ریاست جمهوری بوده و ردصلاحیت شده و الان این بعید نیست که من هم رد صلاحیت شوم.

وی در این باره که دادگان گفته کی روش امروز می رود، تصریح کرد: نه، اینطور نیست. ما با کی روش کار داریم و هر کسی مدعی است کی روش می خواهد استعفا کند باید بیاید و حقوق و مزایای وی را بدهد چون در قراردادش چنین آمده که باید حقوق و مزایای یک سال وی داده شود. فدراسیون از این پول ها ندارد و اگر کسی چنین پولی دارد بیاید و اقدام کند.

وی درباره اینکه آیا اظهارات محمد دادگان را در برنامه گفت و گوی ویژه خبری تماشا کرد یا نه!، بیان داشت: البته من این برنامه را مشهد می دیدم و باد و توفان باعث قطع برق شد و نتوانستم ادامه برنامه را ببینم ولی باز هم می گویم نباید به همه انگ لمپن و دلال زد.

کفاشیان در خصوص اینکه وزیر ورزش و جوانان تا  هفته گذشته در جریان مذاکرات با کی روش نماینده داشت به یکباره چه شد این حرف ها را زد، توضیح داد: من فکر می کنم افرادی که در کنار وی حضور دارند اطلاعات درستی نمی دهند چون قطعا می دانم وزیر ورزش دوست دارد فوتبال پیشرفت کند

دیدگاه‌ها