کد خبر : 1239506 | 20 اردیبهشت 1394 ساعت 20:50 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

باباجان‌زاده به مدال برنز رسید

نماینده وزن 130 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در فینال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا به مدال طلا دست یافت.

باباجان‌زاده به مدال برنز رسید
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، در ادامه مسابقات پنج وزن دوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از صبح امروز (یکشنبه) در سالن اسپایر دوحه قطر آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در اوزان 66، 75، 80، 98 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفان رفته‌اند که بشیر باباجان‌زاده در 130 کیلوگرم با پیروزی در دیدار رده‌بندی به مدال برنز دست یافت.

پیش از این در مسابقات روز دوم یوسف قادریان و مهدی علیاری موفق به کسب مدال طلا شده بودند و محمدعلی گرایی و پیام بویری نیز به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شده بودند.

بشیر باباجان‌زاده در 130 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 4 بر یک (حریف به دلیل مصدومیت ادامه نداد) مقابل مرات رامونوف، دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان به پیروزی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 8 بر صفر محمد ابراهیم عبدالفتاح از بحرین را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. کشتی‌گیر بحرینی در دور قبل ماماسولیف، دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را شکست داده بود که بدین ترتیب این کشتی‌گیر حذف شد و یکی از حریفان تیم ایران در راه قهرمانی امتیاز از دست داد.
باباجان‌زاده در نیمه‌نهایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب نورماخان تینالی‌یف کشتی‌گیر مطرح قزاق، قهرمان بازی‌های آسیایی و نفر سوم جهان شد و شانس حضور در فینال را از دست داد، اما در دیدار رده‌بندی با نتیجه 11 بر صفر از سد ناوین از هند گذشت و قهرمان شد.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز و 73 امتیاز برای نهمین بار بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد. آخرین قهرمانی ایران در قاره آسیا در سال 2012 بدست آمده بود.

دیدگاه‌ها