کد خبر : 1241710 | 30 اردیبهشت 1394 ساعت 16:13 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روز:

5چهره کلیدی قهرمانی شماره 23 بارسلونا

بارسلونا یکشنبه شب در مادرید، با برتری 1-0 مقابل اتلتیکو، موفق به کسب بیست و سومین عنوان قهرمانی خود در لالیگا شد.

5چهره کلیدی قهرمانی شماره 23 بارسلونا
به گزارش "ورزش سه"، اگر از درخشش انکار نشدنی مسی، نیمار و سوارز در خط حمله بارسلونا و آمار استثنایی خط دفاعی و دروازه بان این تیم بگذریم، نقش 5 چهره در این قهرمانی بسیار پررنگ جلوه می کند :

1- زوبی زارتا : مدیر ورزشی سابق بارسلونا که به سبب اختلاف با رئیس باشگاه، از سمت خود در میانه های فصل اخراج شد، پس از اتمام فصل توام با ناکامی 2013-2014،او با انتخاب انریکه به عنوان سرمربی و جذب بازیکنان مفیدی چون سوارز، راکیتیچ، متیو، براوو و تراشتگن، اقدام به تقویت بارسلونا کرد. بازیکنان جدید به قدری خوب جواب دادند که این تیم هم اکنون مدعی جدی کسب سه گانه محسوب می شود.

2- لوئیس انریکه : کمتر کسی تصور می کرد که این ستاره سابق بارسلونا و مربی اسبق رم و سلتا، بتواند بارسلونا را به روزهای باشکوه دوران گواردیولا نزدیک کند. انریکه که به سبب سال ها حضور در این تیم به عنوان بازیکن، به خوبی با حاشیه های آن آگاه بود، با وجود اختلافاتی که در طول فصل با بازیکنانی نظیر مسی، پیکه و نیمار داشت، توانست این حاشیه ها را به خوبی جمع کرده و با استفاده بهینه از نیروهایش و اتخاذ تاکتیک های مناسب، بارسلونا را قهرمان لالیگا کند.
در فصلی که رئال مادرید نیز در سطح بسیار بالایی قرار داشت؛ بارسای انریکه، می تواند قهرمانی کوپا دل ری و لیگ قهرمانان را نیز در طی دو هفته آتی به افتخارات خود اضافه کند.

3- بارتومئو : رئیس باشگاه در فصلی که بخاطر پرونده نیمار با حاشیه های فراوانی از جمله دو بار دادگاهی شدن روبرو شده، با خونسردی خاصی اجازه نداد این اتفاقات، وارد مجموعه بارسلونا شود. در روزهای اختلافات شدید انریکه با مسی، بارتومئو توانست وظیفه خود در مدیریت بحران را به بهترین شکل انجام دهد و بارسلونا در 4 ماه انتهایی فصل، با آرامشی مثال زدنی حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد.

4- ساندرو راسل : این رئیس اسبق باشگاه بارسلونا، هم اکنون متهم اصلی در پرونده جذب نیمار است و با تخلفات مالیاتی متعددی روبرو شده است. با این حال اگر سماجت او در جذب نیمار نبود، این ستاره برزیلی هم اکنون در اردوگاه تیم رقیب (رئال مادرید) حضور داشت. نقش نیمار و گل های فراوان او در این فصل را نمی توان در موفقیت های بارسا نادیده گرفت.

5- ژاوی هرناندز : ژاوی که پس از خداحافظی پویول از فوتبال، کاپیتان اول بارسلونا شد، تابستان گذشته در آستانه جدایی از جمع کاتالان ها قرار داشت اما با اصرار زوبی زارتا و انریکه، او در بارسا ماندنی شد تا به عنوان کاپیتان، هشتمین قهرمانی لالیگای خود را نیز تصاحب کند.
بسیاری نقش ژاوی در آشتی و صلح بین انریکه و مسی را حیاتی و مهم می دانند. در نتیجه گفتگو های او و بارتومئو با دو طرف دعوا بود که آرامش به بارسلونا بازگشت. ژاوی در این فصل با آمدن راکیتیچ، در اکثر بازی ها به عنوان یار ذخیره وارد زمین می شد و بدون ایجاد کوچکترین حاشیه ای، بهترین نمایش هایش را درون زمین ارائه داد.

دیدگاه‌ها