کد خبر : 1242654 | 04 خرداد 1394 ساعت 12:17 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

رفع مسوولیت از باشگاه راه‌آهن قانونی نیست

براتی: بازیهای راه آهن باید سه بر صفر شود

معاون حقوقی اتحادیه فوتبال معتقد است کمیته انضباطی باید پاسخگو باشد که چرا پس از محرز شدن تخلف این بازیکن وی را محروم نکرد.

براتی: بازیهای راه آهن باید سه بر صفر شود
به گزارش "ورزش سه"، احمدرضا براتی درباره رای کمیته انضباطی راجع به مارتین موتومبا بازیکن تیم راه‌آهن گفت.

چرا کمیته انضباطی از اواخر فروردین کاری نکرد؟

در این رای که کمیته انضباطی اعلام کرده دو نکته کلیدی وجود دارد؛ اول اینکه تیم نفت‌مسجدسلیمان بیست و سوم فروردین ماه شکایت خود را از این بازیکن به کمیته انضباطی مطرح کرد. این باشگاه مدارک مستدل و کافی نیز برای ثابت کردن غیرقانونی بودن این بازیکن ارائه داد. در رای که کمیته انضباطی دیروز اعلام کرد عنوان نشده که چرا از اواخر فروردین تاکنون اقدامی صورت نگرفته بود؟ این کمیته می‌ توانست بعد از دیدن مدارک تیم نفت جلوی بازی این بازیکن را بگیرد و سپس پرونده را مورد بررسی قرار دهد که این اتفاق نیفتاد پس در آن مقطع کمیته انضباطی کارش را درست انجام نداد.

چرا قبل از بازی با پیکان جلوی کردن موتومبا را نگرفتند

مورد دوم در این زمینه این است که بعد از مکاتبات کمیته روابط بین الملل با فدراسیون فوتبال ترکیه، این کمیته پس از رسیدن جواب استعلامات متوجه شد که این بازیکن غیرقانونی است و فورا، یعنی یک روز قبل از بازی با پیکان، مسئله غیرقانونی بودن را به سازمان لیگ اعلام کرد. سازمان لیگ نیز مساله را به کمیته انضباطی ارجاع داد. چرا این کمیته پس از محرز شدن غیرقانونی بودن این بازیکن جلوی بازی کردن وی را نگرفت؟

رفع مسئولیت از باشگاه راه آهن قانونی نیست

در حال حاضر نیز کمیته انضباطی رای ناقصی اعلام کرده است. در این قضیه رفع مسوولیت از باشگاه راه‌آهن قانونی نیست. این کمیته اعلام کرده چون باشگاه راه‌آهن از جعل مدارک توسط این بازیکن اطلاع نداشته مقصر نیست. در حالی که اصلا بحث جعل مطرح نیست چون مدرکی جعل نشده، تاریخ های مربوط به آی تی سی این بازیکن مشکل دارد و وی خارج از دوره قانونی نقل و انتقالات به راه‌آهن آمده و بازی کرده ربط به جعل مدرک ندارد. در نتیجه به دلیل غیرقانونی بودن باید بازی هایی که وی حضور داشته 3 بر صفر شود.

باشگاه ها می توانند به استیناف و دادگاه عالی ورزش شکایت کنند

در حال حاضر باشگاه هایی که از حضور این بازیکن متضرر شده اند، می‌ توانند به کمیته استیناف شکایت کنند و احقاق حق کنند. غیر از این موضوع این مساله قابلیت شکایت به دادگاه عالی ورزش را نیز دارد.

اتهامی متوجه کمیته روابط بین الملل نیست

باید بگویم که از مسائل عنوان شده در رابط با این موضوع هیچ اتهامی متوجه کمیته روابط بین الملل نیست. چراکه آنها کارشان را درست انجام دادند چون یک وجهی از کارشان حقوقی است من می‌ دانم که تا سند کتبی از فدراسیون ترکیه نمی‌ گرفتند، نمی‌ توانستند با استناد به دیدن سایت ها نظر بدهند. بنابراین فورا پس از رسیدن جواب استعلام آنها موضوع غیرقانونی بودن را به سازمان لیگ اطلاع دادند.

کمیته انضباطی باید از رای دفاع کند نه کفاشیان

نمی‌ دانم چرا در هر قضیه ای فورا یقه کفاشیان را می‌ گیریم در حالی که ایشان چند رئیس کمیته مشخص کرده تا خودش دخالت نکند. هر کسی مسوول کار خودش هست و کاش کمیته انضباطی نیز از رای‎ داده شده دفاع کنند. نه اینکه از کفاشیان جواب بخواهیم.

دیدگاه‌ها