کد خبر : 1246303 | 23 خرداد 1394 ساعت 15:58 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش وکیل محجوب به جلسه هیات مدیره

وکیل سیروس محجوب در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شب گذشته هیات مدیره باشگاه متنی را در اختیار "ورزش سه"، قرار داد.

واکنش وکیل محجوب به جلسه هیات مدیره
به گزارش "ورزش سه"، آرش نجفی، وکیل سیروس محجوب در رابطه با مسائل و تصمیمات رخ داده در جلسه شب گذشته هیات مدیره این باشگاه با ارسال بیانیه‌ای واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید.

در رابطه با خبر منتشره در سایت رسمی باشگاه ملوان مبنی بر اینکه هیات مدیره باشگاه با جدایی سیروس محجوب از باشگاه ملوان موافقت نمود و بازگشت احمد دنیامالی را به تصویب رسانید، نکات مهمی را در تبیین مواضع مالک 70درصد باشگاه ملوان (آقای سیروس محجوب) به آگاهی عموم می‌ رسانم.

متاسفانه به سیاق گذشته این بار نیز در تصمیمات هیات مدیره باشگاه ملوان شاهد هستیم که نظرات غیرکارشناسانه ای ابراز گردیده و تصمیماتی صادر شده که وجاهت قانونی ندارد. در این خصوص اولا گفتنی است باشگاه ملوان که تحت ساختار قانونی موسسه فرهنگی ـ ورزشی ملوان بندرانزلی شخصیت حقوقی خود را کسب کرده، دارای اساسنامه قانونی است که می‌ بایست ملاک هرگونه اقدام و تصمیم از سوی سهامداران و هیات مدیره خود قرار گیرد.

شایسته بود اعضای هیات مدیره پیش از اظهارنظر و تشکیل جلسه اساسنامه این موسسه را به دقت مطالعه می‌ کردند که بدانند بنا به ماده 11 اساسنامه ملوان تعیین خط مشی آینده موسسه و تصویب آن به عهده مجمع عمومی است که این مجمع متشکل از سهامداران باشگاه است. طبق مدارک ثبتی باشگاه که در اداره ثبت شرکت ها موجود است و همچنین به موجب سند صلح قطعی آقای سیروس محجوب صاحب 70درصد سهام باشگاه ملوان در مقابل 30درصد متعلق به نیروی دریایی است که نیروی محترم دریایی نیز شخص حقیقی ای را به عنوان نماینده سهام خود به اداره ثبت شرکت ها معرفی نموده است. بدین ترتیب آقای محجوب (موکل من) اکثریت سهام را در دست دارد.

از سوی دیگر هیات مدیره براساس ماده 16 اساسنامه صرفا مجری تصمیمات مجمع عمومی است و حقی راجع به دخالت در موضوعات مربوط به تصمیم گیری های اساسی و کلان باشگاه را ندارد. حال چگونه عزیزان در این موارد ورود کرده اند، بنده هنوز قانع نشده ام. به علاوه شنیده می‌ شود بعضی از مسوولین بر این باور هستند که آقای محجوب طبق توافق نامه هـبه تعهداتی را برعهده گرفته که باید به آن عمل کند. مثلا اینکه باید باشگاه را به مسوولین برگرداند. در این رابطه نیز باید گفت؛ براساس موازین حقوقی و قانونی علی الاصول توافقات لاحق اثر تراضی سابق را از بین می‌ برند. بدین معنا که گرچه در توافق نامه مذکور تعهداتی برعهده آقای محجوب بوده، لیکن متعاقبا با تنظیم سند صلح قطعی توافق نامه مذکور از درجه اعتبار ساقط گردیده و طرفین بدون شرط و شروطی عقد صلح را قبول نموده اند فلذا به توافق نامه اخیر نمی‌ توان استناد کرد. بنابراین آقای محجوب این حق را داراست که به موجب قانون ثبت اسناد و قانون ثبت شرکت ها به عنوان مالک رسمی سهام خود را بدون نیاز به تصویب مرجع یا شخص خاصی واگذار نماید.

مع الوصف آقای محجوب به احترام مسوولینی که تیم را به ایشان واگذار کرده بودند، باتوجه به دخالت های غیرمستقیم بعضی از سیاسیون شهرستان که در امور باشگاه صورت می‌ گرفت، به دفعات جلساتی را برای تشکیل هیات مدیره پیشنهاد دادند. لیکن متاسفانه اعضای هیات مدیره به دلیل مشغله زیاد بعضا در جلسات حضور نمی‌ یافتند و جلسات مذکور برای هرگونه تصمیم گیری به حدنصاب نمی‌ رسید.

در پایان لیگ‌برتر این دوره نیز ایشان طی دو فقره نامه ای به فرماندار بندرانزلی، مشکلات و دخالت های انجام شده در تیم را مطرح کردند و خواستار برگزاری جلسه ای با همه مسوولین واگذارکننده شدند. متاسفانه بعد از 24 روز جلسه ای تشکیل گردیده که در آن جلسه آقای محجوب را به عنوان عضو صاحب اکثریت سهام باشگاه به مجمع دعوت نکردند و توجیهاتی مطرح کردند که وجاهت قانونی ندارد. چگونه ممکن است کسی که مالک 70درصد سهام باشگاه می‌ باشد، در جلسه ای که برای تعیین سرنوشت و خط مشی باشگاه تشکیل حضور نداشته؟!! آیا آقایان به این موضوع فکر نکردند که این تبعات دامان تیم و فدراسیون فوتبال را بگیرد؟ با همه این اوصاف با توجه به اینکه موکل بنده هرگونه اقدامی که باعث سربلندی این تیم بشود را با جان و دل پذیراست و تمام شرایط ادامه حضور یا نبودن خود را اظهار داشته چطور دوستانی که اظهارنظر می‌کنند به تمامی مکاتبات صورت گرفته اشاره نمی‌ کنند. بنده به نیابت از ایشان اعلام می‌ کنم تا زمانی که سهام باشگاه به شخص یا شرکتی که واجد اهلیت باشد، منتقل نشده ایشان مالک قانونی باشگاه بوده و از افراد دلسوز ملوان که هم اکنون برای ملوان تصمیم می‌ گیرند، خواهشمندم ابتدا سهام باشگاه را به طرق قانونی منتقل کنند سپس اقدام به انتصاب مدیرعامل یا افراد دارای سمت در باشگاه کنند. همانطوری که آقای محجوب بارها اعلام کرده؛ هیچ علاقه ای به حضور در باشگاه با توجه به دخالت های فعلی ندارد مگر اینکه این دخالتها حذف شود و تعهد شود که دیگر چنین دخالتهایی صورت نگیرد.

نکته پایانی اینکه هنوز تکلیف کتمان بدهی باشگاه در واگذاری قبلی به ایشان نیز که بارها از طرف موکولم پیگیری شده حل و فصل نشده و وی هنوز ادعاهایی در این زمینه دارد. لذا از مسوولین استدعا دارم بدوا نسبت به تعیین تکلیف همه موارد فوق اقدام نمایند تا حقی از کسی ضایع نشود.

دیدگاه‌ها