کد خبر : 1247407 | 29 خرداد 1394 ساعت 14:47 | 39.9K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روز

20 سال از پیوستن فیگو به بارسلونا گذشت

20 سال پیش در چنین روزی، ستاره نوظهور فوتبال پرتغال، لوئیس فیگو با بارسلونا قرارداد امضا کرد.

20 سال از پیوستن فیگو به بارسلونا گذشت
به گزارش "ورزش سه"، فیگو 19 ژوئن 1995، با قراردادی 5 ساله از اسپورتینگ لیسبون به بارسلونای یوهان کرایف پیوست. او در اولین مصاحبه خود گفت که آرزو دارد با بارسلونا قهرمان اروپا شود اما پیش از آن لازم است قهرمانی لالیگا را تجربه کند.
فیگو در دو فصل اول حضورش در بارسلونا، با وجود ارائه بازی های به یاد ماندنی، موفق به قهرمانی در لالیگا نشد.بارسلونا پس از قهرمانی در سال 1994، تا سال 1998 برای تکرار این افتخار انتظار کشید.فیگو که حالا یکی از ارکان اصلی بارسلونا و یکی از کاپیتان های این تیم محسوب می شد، با هدایت فان خال، اولین عنوان قهرمانی خود در لالیگا را تجربه کرد.

او در 5 فصل حضورش در اسپورتینگ لیسبون نیز هرگز قهرمان لیگ پرتغال نشده بود. فیگو تا سال 2000 که به شکلی باورنکردنی به رئال مادرید منتقل شد، دو لالیگا، دو کوپا دل ری، یک سوپرجام اسپانیا، یک جام در جام اروپا و یک سوپرجام اروپا را تصاحب کرد.

فیگو با امضای پیش قراردادی با فلورنتینو پرز که آن زمان یکی از کاندیداهای ریاست رئال مادرید محسوب می شد و پس از انتخاب شدن او به عنوان رئیس باشگاه، به رئال مادرید پیوست و دیگر هرگز از سوی هواداران بارسلونا بخشیده نشد.
او دو هفته پیش به دلیل مخالفت ویسع هواداران بارسا، نتوانست در بازی قدیمی های بارسلونا و یوونتوس با تیم منتخب ستارگان دنیا در برلین، هم تیمی های سابق خود را همراهی کند.

دیدگاه‌ها