کد خبر : 1251946 | 22 تیر 1394 ساعت 18:17 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

دلایل محجوب برای عدم مالکیت صبای قم

در حالی که طی روزهای گذشته بحث حضور سیروس محجوب به عنوان مالک جدید صبای قم به گوش می‌رسید، او تصمیم گرفت از در اختیار گرفتن این باشگاه به دلیل مشکلات به وجود آمده خودداری کند.

دلایل محجوب برای عدم مالکیت صبای قم
به گزارش "ورزش سه"، آرش نجفی وکیل تام الاختیار سیروس محجوب در این باره گفت: تفاهم نامه ای مابین سیروس محجوب و استانداری قم تنظیم شده و در جلسات مکرری که برای انتقال صبای قم داشتیم، روی این نکته پافشاری کردیم که هر چه سریع تر دغدغه های موکلم برای در اختیار گرفتن صبا برطرف شود.

وی ادامه داد: قرار بود 80درصد سهام باشگاه صبا به نام محجوب منتقل شود، با توجه به مذاکرات باید خیلی زودتر زمینه این کار فراهم می‌ شد چراکه به بالطبع این واگذاری مستلزم تشریفات قانونی که زمان بر است. با توجه به زمانی که با آغاز فصل و آماده سازی تیم مانده، فرصت زیادی نداریم و بالطبع شخصی که می‌ خواست به عنوان خریدار این باشگاه را در اختیار بگیرد، هیچ اطمینان خاطری نداشته که هزینه ها را پیش از انتظار انجام دهد و آیا از نظر دولت این واگذاری قابل انجام هست یا خیر.

وکیل تام الاختیار سیروس محجوب با اعلام اینکه موکلش نمی‌ خواهد تجربه تلخ ملوان را دوباره تکرار کند، گفت: با توجه به تجربه تلخی که موکلم درباره مالکیت ملوان داشته، نمی‌ خواهد پیش از ورود ابهامی را در این باره به جای بگذارد. در همان زمان ابهامات زیادی در زمان مالکیت ملوان به محجوب گفتند که چرا به عنوان یک فرد اقتصادی این سرمایه گذاری ریسکی را انجام داده است. به هر حال همانطور که مستحضر هستید، سرمایه گذاری در بخش خصوصی فوتبال ایران با توجه به اینکه شرایط لازم برای بازگشت سرمایه وجود ندارد، این کار کاملا ریسک پذیر است.

وی ادامه داد: موکلم برای اینکه جلوی تکرار تجربیات تلخ ملوان را بگیرد، به دنبال این است که تمامی زوایا و جزییات از قبل پیش‌بینی و دیده شود. اما وقتی که وارد مرحله عملیاتی انتقال صبا شدیم، متوجه شدیم صرفا در تیم واگذاری وجود دارد اما استانداری و دولت نمی‌ خواهد صددرصد سهام را واگذار کند و به دنبال این است حداقلی از این سهام را در اختیار داشته باشد تا نظراتش را بر آن تحمیل کند. این مساله نبض غرض است چون کسی که می‌ آید می‌ خواهد تسلط کامل بر امور و مدیریت داشته باشد. استانداری قم اعلام کرد بعد از انجام واگذاری ها به تدریج موانع قانونی و حقوقی از سر راه برداشته می‌ شود و یکسری از بندهای این تفاهم نامه را حذف یا تعدیل می‌ کنند. اما نظر موکل من به عنوان فردی که قرار است در این باشگاه هزینه میلیاردی انجام دهد این است که زمان مشخصی برای این مساله تعیین کنند حتی آقای محجوب در پایان جلسه ای که با استانداری داشت، اعلام کرد اگر قرار است قراردادی تنظیم شود، تمام مفاد آن از هم اکنون مشخص و تنظیم شود تا ابهامی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: سرپرست باشگاه امروز اعلام کرده پولی از سوی آقای محجوب به باشگاه واریز نشده، در صورتی که ایشان پیش از سفر به خارج مبلغ مورد نظر را به حساب بنده به عنوان وکیل تام الاختیار واریز کردند تا کارها را پیش ببرم اما در حال حاضر نه تفاهم نامه امضا شده و نه قرارداد مورد نظر تمدید شده است.

وی در پایان گفت: آنها به دنبال این هستند تا فردی با هزینه درآمد کسب کند. باید به این مساله توجه داشت که بسترهای لازم برای کسب درآمد در فوتبال ایران وجود ندارد و این الگو قابل پیاده سازی نیست. حق پخش تلویزیونی و درآمد از سازمان لیگ یکی از راه های اصلی درآمدسازی باشگاه است که در فوتبال ایران بخش حق پخش شرایط مناسبی ندارد. در حال حاضر استانداری به نتیجه قطعی رسیده که در توان بخش دولتی نیست تا در فوتبال هزینه کند. اما بستر لازم برای واگذاری فراهم نشده است به همین منظور موکل بنده با توجه به تفاهم نامه انصراف خود را از مالکیت صبای قم اعلام می‌ کند و تمام امورات مربوط به مذاکره نیز با بنده به عنوان وکیل تام الاختیار است.

دیدگاه‌ها