کد خبر : 1252058 | 23 تیر 1394 ساعت 11:26 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

پورکیانی:

کادر فنی تیم ملی دانشجویان تغییر نمی‌کند

سرپرست فدراسیون ورزش های دانشگاهی با تمجید از عملکرد بسیار خوب کاروان ورزشی ایران در رقابتهای یونیورسیاد، گفت: با وجود کسب بهترین نتایج در تاریخ ورزش دانشگاهی ایران، کم هزینه ترین اعزام به این رقابتها را داشته ایم.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دکتر محمد پورکیانی بعد از انتقادات طالب پور عضو ایرانی فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی مبنی بر این که «حضور نفرات تیمهای ملی فوتبال و والیبال دانشجویان ایران در یونیورسیاد با توجه به نتایج ضعیفشان تنها هزینه‌های اعزام را سنگین کرد» اظهار کرد: ارزیابی‌های زیادی طی سال‌های گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایران انجام گرفت که نشان داد فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در میان دانشجویان محسوب می‌شود و تمام سعی ما این بود که به این علاقه مندی زیاد توجه نشان دهیم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی در ادامه، افزود: در گذشته به علت کم کاری‌هایی که صورت گرفت سهمیه حضور فوتبال دانشجویان ایران در مسابقات یونیورسیاد از دست رفت و این موضوع باعث بی انگیزگی دانشجویان شد. ما هم به دنبال این موضوع با برنامه ریزی گسترده و تدبیر مناسب توانستیم مجددا پس از سالها سهمیه حضور فوتبال دانشجویان ایران در مسابقات یونیورسیاد را به دست بیاوریم. با توجه به اینکه در رقابتهای فوتبال یونیورسیاد فقط 16 تیم حضور دارند و هشت تیم اول هر دوره در دوره بعدی حضور می یابند، از بین 85 کشور داوطلب، فدراسیون جهانی دانشگاهی می توانست با حضور هشت کشور در این رقابتها موافقت کند که خوشبختانه با پیگیری‌های گسترده ای که صورت گرفت، ایران نیز یکی از این سهمیه ها را به دست آورد و موفق شدیم در رقابت‌های امسال بعد از سالها غیبت حضور یابیم.

پورکیانی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که دانشجویان بسیار زیادی که در مسابقات منطقه ای و المپیادها شرکت می کنند از مدیران ورزشهای دانشگاهی توقع دارند در میان آنها استعدادها را ببینند و شرایط را برای حضور این استعدادها در رقابتهای معتبر مهیا کنند. بر همین اساس 200 فوتبالیست مستعد در دانشگاه های سراسر کشور در اردوهای متمادی شرکت کردند و در نهایت پس از بررسی شرایط آنها، این تیم برای حضور در یونیورسیاد انتخاب شد. نتایجی که تیم فوتبال دانشجویان ایران در مسابقات تدارکاتی برای حضور در یونیورسیاد کسب کرد بسیار حائز اهمیت بود، چرا که این تیم موفق شد دو مرتبه تیم ملی جوانان، یکبار تیم امید و دو مرتبه نیز تیم خوب ذوب آهن اصفهان را از پیش رو بردارد که این نشان از این داشت که تیم فوتبال ما از لحاظ فنی در شرایط خوبی بود.

وی ادامه داد: تیم فوتبال ما در مسابقات یونیورسیاد بدون استثنا موفق شد به تمام تیمهایی که مقابل آنها بازی کرد گل بزند و در پایان نیمه اول مقابل همه تیمها زمین را پیروز ترک کرد اما متاسفانه در پایان با بدشانسی‌هایی که با آن مواجه شد و همچنین تجربه کمی که فوتبالیستهای ما داشتند نتوانستند مقابل حریفان پیروز شوند. این تیم بدون حضور در اردوی خارجی عازم یونیورسیاد شد و تجربه چندانی نداشت. همچنین نحوه داوری به اذعان کارشناسان نیز در این نتیجه دخیل بود.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های ملی دانشگاهی ادامه داد: در گذشته مسئولان تیم فوتبال دانشجویان ایران طی دوره های مختلف یکی دو هفته مانده به یونیورسیاد جهانی از بازیکنان ملی پوش فوتبال ایران و بازیکنان حاضر در لیگ برتر دعوت می کردند و آنها با چند جلسه تمرین به یونیورسیاد اعزام می شدند، ولی این موضوع با هدف ورزش دانشگاهی که توسعه رشته های ورزشی در میان دانشجویان ایران و توجه به استعدادها در دانشگاه هاست در مغایرت بود. بر همین اساس نیز کادر فنی تیم فوتبال دانشجویان ایران از پتانسیل ورزش دانشگاهی به طور کامل استفاده کرد که این موضوع نیز برای نخستین بار اتفاق افتاد و ما مجبور هستیم با توجه به اینکه در ابتدای راه قرار داریم، هزینه های آنرا نیز بدهیم تا این تیم در آینده موفقیتهای بیشتری کسب کند.

پورکیانی درباره عملکرد تیم والیبال هم گفت: البته در مورد والیبال ما بهترین نفرات را در اختیار داشتیم که بیشتر آنها دارای تجربه زیادی بودند و می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند هرچند اگر باخت به اوکراین با وجود اینکه دو ست از این تیم جلو بودیم، رخ نمی داد این تیم به فینال می رسید ولی با این وجود کسب عنوان پنجمی والیبال دانشجویان بهترین نتیجه در رقابتهای یونیورسیاد تاکنون بوده است.


دیدگاه‌ها