کد خبر : 1252070 | 23 تیر 1394 ساعت 09:55 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد صمیمی از حدادی و فدراسیون دوومیدانی

پرتابگر دیسک دوومیدانی گفت: بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون دوومیدانی رها شد و به نظرم دوومیدانی تمام شد.

انتقاد صمیمی از حدادی و فدراسیون دوومیدانی
به "گزارش ورزش سه" و به نقل از ایسنا محمد صمیمی، درباره علت غیبتش در رقابت‌های انتخابی تیم ملی اظهار کرد: در رکوردگیری که قبل از مسابقه‌های قهرمانی آسیا برای ماده پرتاب دیسک برگزار شد شرکت کردم و متاسفانه شرایط اصلا خوب نبود. داور مسابقه به دلیل کم‌تجربگی و اینکه به نظرم تا به حال داوری پرتاب دیسک را انجام نداده بود اشتباهات زیادی انجام داد و پنج خطا از من گرفت. من با مسئولان محترم فدراسیون صحبت کردم و آن‌ها گفتند که اشکالی ندارد و تو یک مسابقه برون مرزی انتخاب کن تا تو را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: من هم چند رقابت خوب در بلاروس در نظر گرفتم و آقای طباطبایی و مهاجر شجاعی قبول کردند اما متاسفانه بعد همه چیز فراموش شد و گفتند باید خودت را ثابت کنی. با اینکه در 6 سال گذشته بالای 64 متر پرتاب کردم باز هم باید خودم را ثابت کنم؟ اگر من هنوز خودم را ثابت نکردم پس در رقابت انتخابی هم شرکت نمی‌کنم. بنابراین اولین مسابقه‌ای که پیش رو دارم لیگ است و اگر باشگاهی پیدا نشد که هیچ، در آن هم شرکت نمی‌کنم.

او در ادامه افزود: هر شخصی برای خودش ارزش‌هایی دارد. من بعد از بازی‌های آسیایی تقریبا رها شدم. نه اردوی خوب، نه مربی، نه هزینه و حقوقی به من پرداخت شد. من با این شرایط 9 ماه تمرین کردم و با این شرایط تصمیم گرفتم پرتاب کنم، اگر این کارهای من ارزش ندارد مجبور نیستم که مسابقه‌ای بدهم. زمانی مسابقه می‌دهم که بدانم که زحماتی که انجام می‌دهم ارزشمند است.

صمیمی درباره مسابقه‌های کازانف گفت: مسابقه‌های جام رمضان و کازانف در حدی نیست که من بخواهم در آن شرکت کنم. در دوره گذشته که مدال طلا گرفتم 62 متر پرتاب کردم و نفرات دوم و سوم 52 متر پرتاب کردند. اصلا نباید در این مسابقه‌ها شرکت کرد در مسابقه‌ای باید شرکت کنی که بتوانی خوب پرتاب کنی و رقیبان قوی شرکت کرده باشند.

پرتابگر دیسک ایران با تاکید بر اینکه ملاک فدراسیون برای انتخاب نفرات تیم ملی مشخص نیست تصریح کرد: آقای حدادی برای حضور در مسابقه‌ها شرط و شروط می‌گذارد، من نمی‌دانم فدراسیون ملاکش برای انتخاب نفرات تیم ملی چیست؟ احسان که در هیچ یک از رقابت‌های انتخابی شرکت نکرده است چرا انتخاب می‌شود. البته من قبول دارم احسان حدادی ورزشکار بزرگی است ولی نباید میان ورزشکاران تبعیض قائل شد. وقتی برای المپیک رکورد ورودی می‌گذارند هر کسی به آن متراژ برسد می‌تواند به المپیک برود حال برای مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک مهم نیست که آن یک نفر من باشم یا الکنا. ملاک ورودی است اما در ایران برعکس است و برخی اگر شرکت نکنند اشکال ندارد.

صمیمی ادامه داد: احسان در چندین دوره در قهرمانی آسیا شرکت نکرد و این دوره هم می‌توانست شرکت کند. من خیلی به حدادی اعتقاد دارم و او باعث شد که ما بهتر تمرین کنیم. اما متاسفانه مشکل ما مسئولان محترم هستند. در حال حاضر هم رقابت انتخابی گذاشتند و فقط دوندگان 200 متر ورودی را گرفتند. واقعا این دوومیدانی به کجا می‌رود؟ برای جام کازانف که خیلی‌ها قبول ندارند مسابقه انتخابی می‌گذارند. چرا دوومیدانی به این شرایط رسیده است.

او با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته خودش را ثابت کرده، اظهار کرد: من در همه مسابقه‌هایی که شرکت کردم به جز بازی‌های آسیایی مدال گرفتم و خودم را ثابت کردم. من تلاش و زحمات زیادی انجام داده‌ام و برای این‌ها ارزش قائلم و حتی اگر به قهرمانی جهان هم اعزام نشوم مهم نیست. ما در حال حاضر وضعیت خوبی از لحاظ سهمیه مسابقه‌های جهانی هم نداریم. دوستانی که از ما سهمیه می‌خواهند چه کاری انجام دادند که به دنبال سهمیه هستند. اصلا بحث پول نیست، چه کاری انجام داده‌اند؟ مربی خوب آورده‌اند یا اردوی خوب گذاشته‌اند؟ کدام را انجام داده‌اند. امسال هم زنگ زدم گفتند پول نداریم.

صمیمی در پایان گفت: بعد از بازی‌های آسیایی دو و میدانی تمام شد و این اصلا ربطی به نبود رییس فدراسیون ندارد و رسما دو و میدانی تعطیل شده است. امیدوارم شرایط جمع و جور شود چرا که استعدادهای موجود حیف است که به نتیجه نرسند. با وجود اینکه ما رها شده بودیم، اما بچه‌ها در جایزه بزرگ تایلند رکوردهای خوبی زدند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که این مشکلات به پایان برسد.

دیدگاه‌ها