کد خبر : 1252421 | 24 تیر 1394 ساعت 12:12 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

مقانلو:

در یونیورسیاد هم تکواندو به داد کاروان ایران رسید

بیژن مقانلو گفت: در مسابقات یونیورسیاد هم تکواندو به داد کاوران ایران رسید و مثل همیشه جور رشته‌های دیگر را کشید.

در یونیورسیاد هم تکواندو به داد کاروان ایران رسید
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا سرمربی تیم ‌ملی تکواندو، در خصوص نتایج تیم تکواندوی دانشجویان ایران در مسابقات یونیورسیاد، اظها‌ر کرد: همکاری خوب فدراسیون تکواندو و فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی به کسب این نتیجه‌ خیلی کمک کرد. واقعا باید به کادرفنی و اعضای تیم ‌ملی تبریک بگویم که از اعتبار ایران دفاع کردند. باز هم مثل همیشه تکواندو به داد کاروان ایران رسید و جور رشته‌ها‌ی دیگر را کشید.

وی ادامه داد: من نمی دانم چرا با این همه نتیجه‌ای که تکواندو به دست می‌آورد نگاه‌ مسئولان تغییری نمی‌کند؟ من نمی‌دانم معیار ارزیابی مسئولان بر چه اساسی است. ما چه کاری باید در تکواندو انجام می دادیم که نکردیم. بهترین نتایج را در گرندپری‌ها، تورنمنت‌ها ، مسابقات جهانی و آسیایی به دست آوردیم. باید همان طور که توقع دارند توجه هم کنند.

وی در ادامه افزود: باید اولویت ورزش‌های المپیکی تکواندو باشد، زیرا تکواندو در این چند سال نشان داده است که یکی از موفق‌ترین ورزش‌های ایران است و شاید غیر از کشتی هیچ رشته‌ای نتواند موفقیت‌های تکواندو را کسب کند. ما خودمان را ثابت کرده‌ایم پس توقع داریم مسئولان هم با توجه به موفقیت‌ها نگاه ویژه‌تری داشته باشند. فدراسیون تکواندو نیز در حد توان خود و با توجه به اعزام‌های متعددی که دارد برای تکواندوکاران و کادرفنی سنگ تمام گذاشته است، اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک آنچنان که باید از تکواندوکاران تجلیل نکرده‌اند.

سرمربی تیم ‌ملی تکواندو در خصوص مسابقات اوپن کره نیز، خاطر‌ نشان کرد: این مسابقات گرید دو دارد و از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است. ما با بیشترین نفرات ممکن در مسابقات اوپن کره شرکت خواهیم کرد. البته بازیکنانی که امتیاز خوبی در رنکینگ المپیک دارند در این مسابقات شرکت نکردند تا برای گرندپری که در مرداد ماه برگزار خواهد شد، آمادگی لازم را داشته باشند. تکواندوکارانی که در اوپن کره شرکت می‌کنند هم رنکینگ خود را افزایش می‌دهند و هم به نوعی عامل بازدارنده رقبای هم تیمی‌های خود هستند.

وی افزود: مهدی بی‌باک، مربی تیم ‌ملی تکواندو از روز گذشته (سه‌شنبه) به کره جنوبی سفر کرده است تا کارهای لازم را انجام دهد و با توجه به حضور سه نفر از ملی‌پوشان (هادی پور، احمدی و عمیدی) در کره جنوبی امکان آمادگی لازم را برای آنها نیز فراهم کند.

مقانلو در پایان گفت: امیدوارم که هرچه زودتر مصدومیت بهنام اسبقی و سجاد مردانی برطرف شود و بتوانیم از حضور آنها در گرند پری ها استفاده کنیم تا در نهایت در وزن دوم و چهارم المپیک هم نماینده داشته باشیم. مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده تقریبا حضور خود را در المپیک قطعی کرده اند و در وزن اول و سوم المپیک مشکلی نداریم.

دیدگاه‌ها