کد خبر : 1253554 | 30 تیر 1394 ساعت 11:58 | 5.4K بازدید | 2 دیدگاه

این بار جاسم دلاوری فدا شد

قصه تکراری عدم تهیه ویزا و سکوت ناطق نوری

کم کاری مسئولان فدراسیون بوکس برای تهیه ویزا برای ملی پوشان همچنان قربانی می‌گیرد، اما رئیس فدراسیون گویا تمایلی برای حل این معضل ندارد.

قصه تکراری عدم تهیه ویزا و سکوت ناطق نوری
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، جاسم دلاوری بوکسور وزن 91+ کیلوگرم تیم ملی ایران قرار بود دوم مردادماه در چارچوب مسابقات جهانی APB به مصاف نماینده صربستان برود، اما عدم دریافت ویزای حضور در کشور مغرب(مراکش) برای این بوکسور نامدار ایرانی باعث شد تا دلاوری این فرصت بزرگ را از دست بدهد.

هر چند که مسؤلان فدراسیون مدعی هستند که تاریخ برگزاری مسابقات به زمان دیگری موکول شده است، اما طبق آخرین خبرها قرار است این رویداد در دوم مردادماه و در همان تاریخ اعلام شده از سوی آیبا(فدراسیون جهانی) در قاره آفریقا و در کشور مغرب (مراکش)برگزار شود و بوکسوری دیگر جایگزین دلاوری شده است.

متاسفانه بارها شاهد بوده‌ایم که کم کاری مسئولان مربوطه (روابط بین‌الملل)برای انجام و پیگیری اعزام بوکسورها به رقابت‌ها برون مرزی باعث شده حتی تیم ملی نیز نتواند در زمان مشخص شده به مسابقات برون اعزام شود.

طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که تیم ملی برای اعزام به مسابقات با مشکلات دریافت ویزا روبرو شده و اعزام ملی پوشان به رقابت‌های بین المللی لغو شده است؛ این بار نیز شاهد هستیم که جاسم دلاوری به دلیل عدم تهیه ویزا در زمان مقرر از حضور در یک رویداد بزرگ که کسب سهمیه المپیک نیز محسوب می‌شود جا ماند و مسئولان فدراسیون نیز طبق روال همیشه توپ را به زمین دیگران انداختند.

گویا این اتفاقات در فدراسیون بوکس عادی شده، چرا که طی ماه‌های گذشته نیز شاهد بودیم ورود "ولادیمیر وینکو" سرمربی تیم ملی بزرگسالان به ایران به یک معمای بزرگ تبدیل شده بود و مدیر روابط بین المللی فدراسیون بوکس ایران مدعی بود که سفارت ایران در اوکراین برای "وینکو" ویزا صادر نمی‌کند، اما محمد بهشتی‌ منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اعلام کرد که هیچ مشکلی برای صدور روادید برای "وینکو" وجود ندارد.

کم کاری‌ها در فدراسیون بوکس برای تهیه ویزای تیم ملی و ملی پوشان سال‌هاست که تکرار می‌شود، اما گویا رئیس فدراسیون تمایلی برای حل این معضل ندارد و طی این سال‌ها فقط سکوت کرده است.

متاسفانه بوکس ایران سال‌ها است که از کمبود بودجه و عدم پخش مستقیم رنج می‌برد و به همین دلیل تیم ملی ایران نمی‌تواند مثل دیگر رشته ها در مسابقات برون مرزی زیادی شرکت کند و از سوی دیگر به دلیل نداشتن پخش مستقیم مسابقات لیگ بوکس هیچ اسپانسری حاضر به فعالیت در رشته بوکس نیست و به همین دلیل لیگی در کار نیست. متاسفانه حالا که شرایط خوبی برای حضور بوکسورهای ایرانی در مسابقات لیگ حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فراهم شده، کم کاری برخی از مسئولان حاضر در فدراسیون باعث می‌شود که فرصت سوزی شود.

دیدگاه‌ها