کد خبر : 1255781 | 07 مرداد 1394 ساعت 14:22 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

با شکستن رکورد آسیا

صادق‌زاده سومین نقره ایران را به ارمغان آورد

ملی‌پوش دسته 107 کیلوگرم تیم وزنه‌برداری معلولان کشورمان به مقام دوم مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان دست یافت.

صادق‌زاده سومین نقره ایران را به ارمغان آورد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در چهارمین روز از مسابقات وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان بعد از ظهر امروز مسابقات دسته 107 کیلوگرم مردان برگزار شد و علی صادق‌زاده از کشورمان که رکورددار آسیا نیز است به رقابت با 5 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای یونان، آذربایجان، اردن، چین و مالزی پرداخت.

صادق‌زاده در این رقابت موفق شد با رکورد 234 کیلوگرم و پایین‌تر از نماینده آذربایجان به مقام نایب قهرمانی دست یابد. نماینده کشورمان همچنین توانست رکورد قبلی آسیا را که با 232.5 کیلوگرم در اختیار خودش بود، ارتقا بدهد.

او در نخستین تلاش خود به راحتی موفق به مهار وزنه 228 کیلوگرمی شد، در تلاش دوم وزنه 234 کیلوگرمی را بالای سر نگه داشت و در تلاش سوم نتوانست در مهار وزنه 242 کیلوگرمی موفق عمل کند.

در این دسته «احسان حسینوف» از آذربایجان با 242 کیلوگرم قهرمان شد و «پاولوس مامالوس» از یونان با 233 کیلوگرم در رده سوم ایستاد. نمایندگان چین، اردن و مالزی نیز در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

صادق‌زاده همچنین پنجمین مدال‌آور ایران در مسابقات وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا لقب گرفت. پیش از این امیر جعفری و مجید فرزین به مدال طلا و نادر مرادی و حامد صلحی‌پور به مدال نقره دست یافته بودند.


دیدگاه‌ها