کد خبر : 1262710 | 04 شهریور 1394 ساعت 14:51 | 50.3K بازدید | 9 دیدگاه

جواد الله‎وردی: برانکو راه دور زدن داوران را یاد گرفت

جواد الله‎وردی بازیکن پرسپولیس در دهه 50 که خیلی زود فوتبالش را کنار گذاشت در 20 سال گذشته نام خود را به یکی از با دانش ترین کارشناسان فوتبال مطرح کرده است.

جواد الله‎وردی: برانکو راه دور زدن داوران را یاد گرفت
به گزارش "ورزش سه"، الله‎وردی که فوتبال را به عنوان یکی از ارزنده ترین میراث دانش بشر می‌ داند نگاه کاملا علمی به فوتبال دارد و می‌گوید: برانکو یک مربی پردانش و متفاوت است، این فقط در ایران است که همه تصور می‌ کنند یک مربی با هر سطحی از دانش اگر بلد باشد از پشت یک دیوار، دیگران را دور بزند و فریبکاری کند لیاقت مربیگری دارد. مطمئن باشید در کرواسی، در چین، در عربستان، در امارات و در ایران دوران دادکان، برانکو مورد ارزیابی علمی و شخصیتی قرار گرفته است. به همین علت است که او را می‌ خواهند!

الله‎وردی افزود: پرسپولیس برابر ذوب‌آهن و سپاهان هم لیاقت برد را داشت اما رفتارشناسی داوران و شخصیت آنها که اشتباهات فاحشی داشتند ارزیابی نشد. زمان ما هم داوران اشتباه می‌ کردند اما امروز اشتباهات، عجیب تر شده است.

 من اعتقاد دارم اگر پرسپولیس با فولاد مساوی کند، صحنه پنالتی که جهانبازی برای تیم پرسپولیس نگرفت برجسته می‌ شد و هم می‌ فهمیدند که اشتباه داوری در کار بوده است. منظورم مذمت داوران نیست، منظورم این است که تیمی برای رسیدن به قهرمانی باید داوران را هم دور بزند، اگر پرسپولیس فرصت های گلش را برابر ذوب‌آهن به ثمر رسانده بود، داور به جای یک پنالتی، 2 پنالتی هم می‌ گرفت، باز هم تیم ناکام نمی‌ شد. به عبارتی پرسپولیس وقتی برد که برانکو به یارانش آموزش داد که اشتباهات داوران را دور بزنند.

دیدگاه‌ها