کد خبر : 1270209 | 04 مهر 1394 ساعت 10:23 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

رشید محمدزاده:

شرایط مهیا شود، بنا قطعا می‌آید

مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در صورتی‌ که شرایط مهیا شود محمد بنا قطعا به کشتی فرنگی باز خواهد گشت.

شرایط مهیا شود، بنا قطعا می‌آید
به گزتارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، خلیل رشید محمدزاده در پاسخ به این سؤال که آیا محمد بنا به کشتی فرنگی باز خواهد گشت یا خیر، اظهار داشت: در صورتی‌ که شرایط مهیا شود محمد بنا باز خواهد گشت. اکنون چیزی عوض نشده و شورای فنی همان شورای سابق است ولی اگر نگاه آنها تغییر کند بنا عاشق کشتی است و سرباز وطن و شک نکنید که باز می‌گردد.

وی افزود: محمد بنا معتقد به برگزاری مسابقات انتخابی است اما انتخاب نهایی با سرمربی خواهد بود و همان‌طور که سرمربی پاسخگوی نتایج است باید اختیار تام را به او بدهند تا باز هم شاهد درخشش کشتی فرنگی در المپیک باشیم.

دستیار پیشین محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان خاطرنشان کرد: حتی خادم نیز به دلیل استفاده از فرآیند در مسابقات جهانی به مشکل خورد. بنا اکنون خواسته مالی ندارد و امکانات را برای کشتی‌گیران می‌خواهد. باید از صفر تا صد کشتی فرنگی را در اختیار بنا قرار دهند و مثل کشتی آزاد برخورد شود، البته این خواسته بنا نیست و او تنها خواستار تمرکز روی کشتی بزرگسالان است.

محمدزاده در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در صورت بازگشت محمد بنا وی نیز در کادر فنی تیم ملی حضور خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد: من اصلا دوست ندارم کار کنم و فعلا استراحت می‌کنم.

وی در خصوص عدم دستیابی کشتی‌گیران ایرانی به مدال طلای جهانی در "لاس‌وگاس" و نتایج ضعیف کشتی فرنگی گفت: هیچ یک از کشتی‌گیران با این کادر فنی کار نکرده بودند در نتیجه رابطه فنی و روانی بین آنها برقرار نبود. شاهد بودیم که هر کشتی‌گیر هر طور که خودش می‌خواست، تمرین می‌کرد.

وی افزود: مدیریت کشتی فرنگی در این ناکامی نقش داشت و فشار وارده از سوی آنها باعث کم شدن فرمانبرداری کشتی‌گیران شده بود. حمید سوریان که با تهدید برگشت و سعید عبدولی پس از چند ماه به اردو اضافه شد و کادر فنی ناگزیر بود وی را با خود به آمریکا ببرد.

سرمربی پیشین تیم کشتی فرنگی نوجوانان در ادامه تصریح کرد: مهدی علیاری برای حضور در 130 کیلوگرم، وزن کمی داشت و اصلا مناسب این وزن نبود. انسجام و وحدت تیمی در میان کشتی‌گیران دیده نمی‌شد. متأسفانه می‌دیدیم کشتی‌گیران ما در حالی که می‌توانستند نتیجه بگیرند در ثانیه‌های آخر، مسابقه را واگذار می‌کردند.

رشید محمد زاده با اشاره به بروز مشکلات بیشتر در سال منتهی به المپیک 2016 برزیل، خاطرنشان ساخت: اگر کادر فنی کشتی فرنگی هم تغییر کند، مربیان جدید خواهند گفت که ما تازه آمده‌ایم و نباید از ما انتظار کسب نتیجه داشته باشید. متاسفانه اختلاف سطح زیادی بین آزاد و فرنگی در کشتی به وجود آمده و همین مسئله سبب اتخاذ تصمیمات غلطی شد. محمد بنا کنار گذاشته شد و کشتی فرنگی مشکل پیدا کرد. عده‌ای معتقد بودند بنا، مربی گلخانه‌ای بود در حالی که من اصلا این حرف را قبول ندارم. مربی که نمی‌تواند هزار نفر را به اردو دعوت کند بلکه 20 نفر را گلچین کرده، آنها را تمرین می‌دهد و قدرتمندشان می‌کند.

سرمربی پیشین تیم کشتی فرنگی نوجوانان با تأکید بر دوران طلایی کشتی فرنگی در دوران بنا اضافه کرد:‌ ما در زمان وی، سه کشتی‌گیر خوب در هر وزن داشتیم. دو نفر اول وزن 96 کیلوگرم دوپینگی شدند اما نفر سوم آمد و قهرمان المپیک شد. در 84 کیلوگرم، سامان طهماسبی رفت اما حبیب‌الله اخلاقی، داوود عابدین‌زاده و طالب نعمت‌پور آمدند. یک زمان در این وزن، سه نفر اول دنیا می‌توانستند از ایران باشند. به این می‌گویند پشتوانه‌سازی.

وی در پایان اذعان داشت: مربی تیم ملی وظیفه دارد یک تعداد کشتی‌گیر را در اختیار بگیرد و قهرمان تحویل دهد. ما هر ساله در مسابقات جهانی طلا می‌گرفتیم اما جای تاسف دارد که امسال حتی از کسب یک نشان طلا هم عاجز بودیم.

دیدگاه‌ها