کد خبر : 1271118 | 07 مهر 1394 ساعت 12:18 | 14.5K بازدید | 1 دیدگاه

درخواست دروازبان تیم ملی فوتسال از مسوولان؛

به فوتسالیستهای خانم آپارتمان هدیه بدهید

فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در دودیدار نیمه نهایی و فینال موفق ش کلین شیت کند، او به به عنوان بهترین بازیکن دیدار مقابل تایلند انتخاب شد.

به فوتسالیستهای خانم آپارتمان هدیه بدهید
گفت و گو و دغدغه های دروازبان تیم ملی را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، بخوانید.

برای قهرمانی به مالزی رفته بودیم

سطح بازیهای آسیایی خیلی بالا بود. تیمهای ویتنام، تایلند، ژاپن، مالزی میزبان جزو تیمهای خوب این دوره بودند. ایران در دوره گذشته رقابتهای آسیایی نایب قهرمان شده بود برای همین هم انتظارات از این تیم زیاد بود. من با نتایج فوتبال کار ندارم، در مورد فوتسال صحبت می کنم واقعیت این است که فوتسال در دو سال گذشته در جام های جهانی کوچک پرتغال و اسپانیا مقامهای پنجم و ششم را به دست آورد. ما با تیم روسیه که چهارم جهان است دیدار کردیم ونتیجه ای نزدیک به آنها داشتیم. برای همین هم به مالزی رفته بودیم تا با کاپ قهرمانی به ایران برگردیم.

نایب قهرمانی ما در دوره قبل بی سر و صدا بود

دفعه قبل که ما نایب قهرمان آسیا شده بودیم، عنوان ما اصلا در ایران سر و صدا نکرده بود ولی این بار که قهرمان شدیم واقعا بچه ها مزد زحمات شبانه روزی خودشان را گرفتند.خود آقای کفاشیان و خانم عرب عامری در مالزی حضور داشتند و شاهد زحمات بازیکنان ما بودند. مخصوصا دو دیدار آخر ما مقابل تایلند و ژاپن که خیلی برای ما سرنوشت ساز بود. ما مخصوصا در یک ماه و نیم قبل از برگزاری این بازیهای اردوهای فشرده ای داشتیم. امیدوارم که با این مقام تقدیر شایسته ای از بانوان به عمل بیاید چون بانوان ورزشکار در ایران قشر مظلومی هستند.

بعد از 15 سال رقم قراردادم 20 میلیون است

بانوان در مقایسه با آقایان از حقوق و امکانات کمتری برخوردار هستند. من 15 دسال سابقه بازی دارم. در طول یک فصل که 7،8 ماه طول می کشد هر روز تمرین می کنیم و شرایط ما فرقی با ورزشکاران حرفه ای مرد ندارد ولی در کل شاید باور نکنید که کل بودجه یک تیم در طول یک فصل می شود 700 میلیون در حالی که این رقم قرارداد یک بازیکن آقا هم نمی شود! تازه خیلی از باشگاهها همان رقم قرارداد بازیکنان را هم به آنها نمی دهند. شما در نظر بگیرید بازیکنان ما با این همه تلاش فقط 20 میلون قرار داد دارند و اصلا نمی شود درآمد ما را با آقایان قیاس کرد.

باید به فوتسالیستهای خانم آپارتمان هدیه بدهند

من در یک مصاحبه ای از قول آقای عابدزاده خواندم که گفته بود "باید تقدیر شایسته ای از بازیکنان تیم ملی فوتسال به عمل بیاید" به ما تا امروز هیچ قولی ندادند فقط مسوولان اعلام کردند که از ما تقدیر خواهند کرد. در فوتبال گردش پول زیاد است به عقیده من باید به بازیکنان یک واحد آپارتمان هدیه دهند. آنقدر کسی از مدال آوران خانم تقدیر نکرده درخواست یک واحد آپارتمان شاید دور از دسترس به نظر بیاید. اکثر بازیکنان سالها وقت خودشان را می گذارند. اگر همین امروز من از این ورزش کناربکشم هیچ پشتوانه یا سابقه کاری ندارم. درست است که ما دانشگاه رفته ایم، ولی تمام عمر خودمان را در راه ورزش گذاشته ایم.

تورنمت مالزی بهترین بازیهای عمر ورزشی ام بود

تورنمت مالزی بهترین تورنمت عمر ورزشی من بود. مخصوصا دیدارهای ضربدری ما مقابل تایلند و ژاپن که من موفق شدم کلین شیت کنم و دروازه را بسته نگه دارم. زمانی که در بازی با تایلند توانستم دروازه را بسته نگه دارم باعث شد تا اعتماد به نفسم در بازی فینال بالا رود.، ما موفق شدیم از ابتدا تا آخرین دیدار گامهای محکمی برداریم. یک تشکر ویژه هم دارم از مادرم که در این سالها خیلی برایم زحمت کشیده است و همچنین خانواده بچه ها تیم هم همینطور. واقعا اگر حمایتهای آنها نبود ما نمی توانستیم نتیجه بگیریم. بعد از آن یک خسته نباشید می گویم به مسوولان و کادر فنی تیم و آقای صانعی که خیلی برای موفقیت تیم تلاش کردند. امیدوارم بعد ازاینکه تب و تاب قهرمانی ما فروکش کرد این تیم را فراموش نکنند. ما باید در جام جهانی گواتمالا حاضر شویم برای اینکه تا آن زمان آماده شویم باید با تیمهای برزیل و پرتغال دیدارهای دوستانه برگزار کنیم .

دیدگاه‌ها