کد خبر : 1272035 | 11 مهر 1394 ساعت 09:42 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

هیچ کشتی‌گیری بدون معیار وارد تیم ملی نمی‌شود

جزینی: رفتن علیاری به سنگین وزن اشتباه بود

مربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید حضور مهدی علیاری در سنگین وزن اشتباه بوده و در اردوهای جدید دوباره در وزن 98 کیلوگرم دعوت شده است.

جزینی: رفتن علیاری به سنگین وزن اشتباه بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رسول جزینی درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی در آستانه تشکیل اولین اردو پس از روی کار آمدن محمد بنا اظهار کرد: این اردو صرفا جهت محک زدن نفرات تیم ملی و هماهنگی‌های هرچه بیشتر میان کادر فنی و کشتی‌گیران خواهد بود و در اردوی بعد احتمال دارد کسانی که از قلم افتادند و یا فعلا در آمادگی مطلوب قرار ندارند دعوت شوند. از آنجا که رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پشت سر هم قرار دارد باید با یک برنامه‌ریزی مناسب به جلو حرکت کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: خدا را شکر اوضاع خوب است اما باید کار را شروع کنیم تا ببینیم آیا همان طور که می‌گویند شرایط هست یا نه. البته نمی‌خواهم بگویم حرف تا عمل فاصله دارد اما باید کار را شروع کنیم و ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود.

وی درباره علت عدم دعوت از محسن حاجی‌پور فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم تیم ملی و نفر انتخابی این وزن گفت: من مسئول سبک وزن‌های تیم ملی نیستم و خیلی نسبت به شرایط آن‌ها شناخت ندارم. ترجیح می‌دهم بیشتر روی سنگین وزن‌ها کار کنم اما قطعا مواردی بوده و صحبت‌هایی میان بنا و حاجی‌پور صورت گرفته است و فکر نمی‌کنم به خاطر احتمال محرومیت وی به دلیل بی‌انضباطی در سفر به آمریکا و یا اینگونه از مسائل باشد.

جزینی درباره بازگشت مهدی علیاری به وزن 98 کیلوگرم نیز گفت: او کشتی‌گیر این وزن است و بردن او به سنگین‌وزن مسابقه‌های جهانی یک اشتباه بزرگ بود. هرچقدر هم یک کشتی‌گیر خوب باشد اما باز هم شرایط فوق سنگین بسیار خاص است و فقط یک فوق سنگین می‌تواند در این وزن کشتی بگیرد. حتی یک فوق سنگین درجه 5 نیز می‌تواند مقابل یک کشتی‌گیر سنگین وزن درجه یک به برتری برسد. بردن علیاری به سنگین وزن هم برای او و هم برای تیم ملی در مسابقه‌های جهانی ضرر داشت و اگر نمی‌رفت بسیار بهتر بود.

وی افزود: حتی نوری هم می‌توانست در مسابقه‌های جهانی حداقل برای ایران سهمیه بگیرد. واقعا حق او بود که به آمریکا اعزام شود. اگر حساب دو دو تا چهار تا می‌شد، مشخص بود که نوری می‌توانست حداقل برای ایران سهمیه المپیک را به دست بیاورد و در بدترین حالت به این موفقیت می‌رسید.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که پس با این شرایط وضعیت سنگین وزن‌های تیم ملی نیز در شرایط خوبی نیست و کادر فنی چه راهکاری برای این مشکل اندیشیده است گفت: اتفاقا بر خلاف این نظر معتقدم بشیر باباجان‌زاده هنوز پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند حتی به مدال المپیک هم دست یابد. این‌ها کمی رها شده بودند و این قابلیت و پتانسیل را دارند که می‌توانند به موفقیت برسند. اگر در مسیری که برای آن‌ها تعریف کرده‌ایم حرکت کنند قطعا مدال المپیک دور از دسترس نخواهد بود.

جزینی درباره حضور قاسم رضایی و مهدی علیاری در وزن 98 کیلوگرم و اینکه این موضوع کار کادر فنی تیم ملی را برای انتخاب نفر نهایی تیم ملی مقداری با مشکل مواجه می‌کند خاطرنشان کرد: ما زمانی هم امیر علی‌اکبری و مرحوم بابک قربانی را به طور همزمان در یک وزن داشتیم به طوری که اگر این دو در دنیا کشتی می‌گرفتند یکی اول و دیگری دوم می‌شد اما به هر حال این خاصیت برخی اوزان است و نشان می‌دهد که هر کدام که انتخاب شوند مدال المپیک قطعی خواهد بود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و اینکه گفته می‌شود محمد بنا به غیر از وزن سوریان با برگزاری رقابت‌های انتخابی در سایر اوزان موافقت کرده است گفت: اینکه برخی می‌گویند بنا در طول چند سالی که در سمت سرمربی‌گری تیم ملی بوده قانون انتخابی را رعایت نمی‌کرده است صحت ندارد چرا که او از همه نفراتی که فکر می‌کرد می‌توانند در تیم ملی حضور پیدا کنند و شایستگی این کار را دارند را در مسابقه‌ها و تورنمنت‌های مختلف مورد آزمایش قرار می‌داد و هیچ وقت این نبوده که کشتی‌گیری بدون هیچ معیار و فیلتری وارد تیم ملی شود.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید سوریان هم هیچ تفاوتی با سایر کشتی‌گیران نخواهد داشت و شاید با نفراتی مثل حاجی‌پور و نوربخش به طور مستقیم کشتی نگیرد اما مطمئنا فیلترهایی خواهد بود که او باید از آن‌ها عبور کند. سوریان هم مانند سایرین است و از این قاعده مستثنی نیست. پیش از این هم در مسابقه‌های جهانی ترکیه محمد بنا سوریان را همراه تیم ملی به مسابقه‌ها نبرد چرا که او نتوانسته بود رضایت کادر فنی را جلب کند.


دیدگاه‌ها