کد خبر : 1272750 | 13 مهر 1394 ساعت 14:38 | 9.9K بازدید | 1 دیدگاه

باید دید منظور اسدی چه بود

خسروی: مهندسی شده یعنی فساد

کارشناس داوری فوتبال ایران می گوید فکر نمی کنم منظور آقای اسدی از عنوان مهندسی شده، فساد در داوری های لیگ های پایین تر باشد.

خسروی: مهندسی شده یعنی فساد
به گزارش "ورزش سه"، علی خسروی در رابطه با صحبت های دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی بر مهندسی داوری ها در لیگ های پایین تر گفت: در ایران لفظ مهندسی شده یعنی فساد، من گمان نمی کنم آقای اسدی چنین منظوری داشت، بهرحال ایشان باید بگوید منظورش از این عنوان چه بوده است.

وی ادامه داد: از ایشان باید پرسید این مهندسی شده راجع به نوع قضاوت بوده است و یا چیدمان داوری ها؟ از طرف دیگر باید پرسید که مهندسی شده یعنی داوران تاثیرپذیرند یا خدای نکرده به ناحق قضاوت می کنند و فساد دارند؟ در چند سال اخیر راجع به برخی از تیم در لیگ های دسته اول این صحبت ها بوده است که نمی توان با قطعیت گفت درست یا خیر.

داور بین المللی سابق فوتبال ایران، راجع به نظر خود نسبت به این موضوع در لیگ های پایین تر گفت: همانطور که می دانید بنده مدت هاست از داوری دور هستم و بنابراین فقط بازی های لیگ برتر را دنبال می کنم و حقیقتا نمی دانم در لیگ های پایین تر چه خبر است.

وی ادامه داد: آقایان سلیمانی و مهرپیما چیدمان داوری های لیگ های پایین تر را انجام می دهند، من با این دوستان اختلاف نظر داشتم اما کاملا آنها از نظر کار حرفه ای قبول دارم و نمی توانم بپذیرم که در این مورد ممکن مهندسی خاصی داشته باشند. راجع به رشد یک داور می توانم بگویم که ممکن است این اتفاق بیفتد به صورتی که به یک داور قضاوت های بیشتری داده شود تا آن داور رشد کند و در صورت لایق بودن به سطح اول فوتبال ایران برسد اما نمی توانم بپذیرم که ممکن است در این زمینه فسادوجود داشته باشد.

خسروی ادامه داد: هر آنچه ما می گوییم دوستان ابتدا تکذیب می کنند و بعدا توسط فدراسیون تایید می شود، در قضیه محصولی که داوران داده شد، در قضیه بلیط فروشی مراسم مرحوم نوروزی، در زمینه تشکیل کلاس های داوری و ... ما در ابتدا حقیقت را گفتیم و دوستان تکذیب کردند اما بعدا فدراسیون آنها را تایید کرد.

وی در پایان راجع به عدم داوری فغانی در بازی تیم های الاهلی امارات و الهلال عربستان گفت: به نظر من در این زمینه کمیته داوران و فدراسیون فوتبال ایران باید جلو بیایند و در این باره از کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح بخواهند، بهرحال این اصلا اتفاق خوبی نیست.

دیدگاه‌ها