کد خبر : 1273158 | 15 مهر 1394 ساعت 10:22 | 262K بازدید | 1 دیدگاه

از پول پارکینگ تا هزینه پیامک

اشتباه فردوسی پور و ابهام بزرگ در نود

برنامه نود این هفته ، بزرگداشتی برای هادی نوروزی کاپیتان درگذشته پرسپولیس بود . برنامه ای متنوع و جذاب تا آنجا که امکانات برنامه سازی ما اجازه می دهد.

اشتباه فردوسی پور و ابهام بزرگ در نود
به گزارش "ورزش سه"، اما نکته ای در این برنامه توجهات را به خود جلب کرده است . زمانی که عادل فردوسی پور پس از اعلام سئوال پیامکی به بینندگان تاکید کرد پیامک های نود ، شامل هیچ ارزش افزوده ای نیست و ریالی از آن به حساب صداوسیما یا برنامه او نخواهد رفت . حرف این تهیه کننده و مجری باتجربه نود البته اشتباه نیست اما ، صبح امروز ، رسانه های مختلف به داستان پیامک و بهره های مالی و موضوعات اخلاقی – تجاری پیرامون این بحث پرداخته اند ؛ به خصوص که عادل در برنامه ، بحثی را با مدیر مجموعه ورزشی آزادی راه انداخت که چرا حضور مردم در مراسم یادبود نوروزی باید ممر درآمد عده ای سودجو باشد .... کاری که در نهایت بی شباهت به کسب درآمد از محل پیامک ها نیست .

جواد رستم زاده در روزنامه قدس نوشته است : حوالی ساعت 23 دوشنبه شب عادل خان فردوسی پور با ژستی قهرمانانه یقه پیمانکار پارکینگ استادیوم آزادی را می گیرد که چرا برای تشییع جنازه کاپیتان فقید پرسپولیس بلیط فروشی کرده اند؟ او سوار بر موج احساسات مردم و با استفاده از توپ خانه منحصربه فردش حتی مقابل عذرخواهی و تنبیه عوامل دخیل هم کوتاه نمی آید و مصر است که حتما این پول به حساب خیره ای واریز شود تا روح شماره 24 ابدی شاد گردد... این درحالی بود که خود او هر چند دقیقه یک بار مردم را تشویق می کرد برای هم دردی و تسلیت به خانواده نوروزی به برنامه اش شماره 24 را پیامک کنند و آمار شرکت کنندگان را بالا ببرند. طعنه آمیز به این دلیل که تاکید هم داشت که هر پیامک بین 10 تا 15 تومان بیشتر هزینه ندارد و البته آن هم به جیب مخابرات می رود.سوال این است که چرا مردم برای تسلیت به خانواده نوروزی باید پولی به حساب اوپراتورهای مخابراتی بریزند؟آیا تفاوتی میان کار تقبیح شده پارکبانان خاطی که برای تشییع جنازه آن مرحوم پول گرفتند با فردوسی پور که برای هم دردی با هانی و هانا از جیب مردم پول خرج می کرد وجود دارد؟

امروز چند روزنامه در این باره اقدام به تهیه گزارش هایی کرده اند که البته به دلیل نبود اطلاعات دقیق در آنها از بازنشرشان معذوریم اما درگزارش ها به درآمد جنبی نود از پیامک ها اشاره شده بود. به هرحال وقتی پای قضاوت اخلاقی به میان می آید ، شاید دوگانه پارکینگ / پیامک نکته قابل تاملی باشد ، به خصوص که برنامه هایی مثل خندوانه که اگرچه موج بزرگی راه انداخته اند قید کسب درآمد مستقیم از پیامک را زده اند.

یادداشتی که بخشی از آن را خواندید با این جمله به اتمام رسیده است : آیا فردوسی پور بعد از این قدرت نمایی رسانه ای به صدا و سیما و مخابرات هم به مانند پیمانکار مجموعه آزادی اصرار می کند که این 45 میلیون را صرف امور خیریه کنند تا ثوابش به روح هادی عزیز برسد؟

دیدگاه‌ها