کد خبر : 1274843 | 22 مهر 1394 ساعت 12:00 | 46.8K بازدید | 42 دیدگاه

فروتن: ذهن مردم را دستکاری کرده‌اند

کی‌روش بازیکنان را شبیه درخت کرده است

کارشناس و مربی فوتبال ایران می گوید کارلوس کی روش از بازیکنان تیم ملی ایران، افرادی بی خلاقیت ساخته است که نمی توانند مانند گذشته خود بازی کنند.

کی‌روش بازیکنان را شبیه درخت کرده است
به گزارش "ورزش سه"، بهمن فروتن در رابطه وضعیت اخیر تیم ملی، کارلوس کی روش و بازی تیم های ایران و ژاپن گفت:

ذهن مردم را دستکاری کردند تا به حمایت 88 درصدی برسند

حمایت 88 درصدی از کارلوس کی روش کار را به اینجا رسانده است که باید به تساوی در مقابل عمان راضی باشیم، حمایتی که از نظر من نظر واقعی مردم نیست و با این برنامه های اس ام اسی فقط ذهن مردم را دستکاری کرده اند، هرکسی الان می تواند 5 خط داشته باشد و با هر کدام از آنها یک رای مثبت به این مربی بدهد. هنوز هم معتقدم که عنوان حمایت 88 درصدی خیلی ها را مجاب کرده تا ایشان را نگه دارند وگرنه شاید اکنون دیگر نظر واقعی مردم این نباشد.

گوام و هند در حد تیم های لیگ یکی هستند

بازی در مقابل تیم عمان را دیدم، بازی تیم ملی در برابر هند و گوام را هم دیده بودم و اکنون می توانم بگویم این تیم ملی شاید با اختلاف یکی دو گل بتواند یک تیم لیگ یکی را شکست دهد. مگر گوام و هند چه تیم هایی هستند؟ همه آنهایی که فوتبال روز دنیا را می شناسند می دانند که بازیکن فلان دانشگاه آمریکایی شده بازیکن تیم ملی گوام، این که دیگر کاملا مشخص است، چرا باید فکر کنیم کار بسیار بزرگی کرده ایم که به این تیم 6 گل زده ایم در حالی که این روزها و در همین قاره تیمی به تیم دیگر 20 گل می زند.

به جام جهانی رفتن همه چیز نیست

آینده فوتبال ایران به جام جهانی رفتن نیست، جام هانی رفتن به هرقیمتی همه چیز فوتبال ما نباید باشد، آینده فوتبال ما باید داشتن یک تیم ملی قدرتمند و به روز باشد که بازی هرتیمی در مقابل ما، رعشه به اندام آن تیم بیاندازد، نه اینکه تیمی مانند عمان بیاید جلوی ما آن گونه بازی کند.

چرا باید عمان به ما بازی کردن یاد بدهد؟

من آدم ساده انگاری نیستم، من در کشورهای آسیایی مربیگری کردم و خوب می دانم جوان های ایرانی در سطح آسیا واقعا جزء بااستعدادترین ها هستند. در همه جای آسیا بوده ام و از ملیت های مختلف دنیا بازیکن داشتم، بدون تردید همه اعتقاد داشتند در بین آسیایی ها این جوان های مستعد ایرانی هستند که حرف اول را می زنند. خب پس ما استعداد به اندازه کافی داریم، بهترین تیم آسیا هم که هستیم، حالا چرا باید برویم جلوی عمان و آن گونه باشیم که آنها به ما یاد بدهند که چگونه فوتبال بازی کنیم؟

کی روش بازیکنان را شبیه درخت های خیابان ولیعصر کرده است

کی روش متاسفانه همه بازیکنان تیم ملی را شبیه به هم کرده است، همگی مانند درخت های خیابان ولیعصر، کنار هم و با وظایفی یکسان بازی می کنند. همین موضوع خلاقیت را از بازیکنان ما گرفته است. یک مثال می زنم، اگر اشکان دژاگه در زمین حریف صاحب توپ بشود، بازیکن فوق العاده خطرناکی است که می تواند برای حریف دردسر آفرین شود اما وقتی باید بیاید پشت محوطه جریمه خودی توپ بگیرد دیگر آن خلاقیت و خاصیت همیشگی را ندارد.

ایران و ژاپن بازی علیل در مقابل ذلیل بود

من این بازی را بازی تیم های علیل و ذلیل در مقابل هم می دانم، ژاپنی یک تیم کاملا افتضاح بودند، آنها که با سنگاپور هم به تساوی رسیده بودند در این بازی هم بسیار بد بازی کردند، آنها عصبی بودند و خطاهای زیادی می کردند و یک پنالتی مفت هم به ما دادند، پس اصلا بعید نیست که بگوییم کاملا تیم ذلیلی بودند، ما هم که وقتی می بینیم بازیکن مان نمی تواند توپ برگشتی از پنالتی را بزند و فرد دیگری با سیزده متر فاصله می تواند بیاید این توپ را بزند می توانیم بگوییم تیم ملی ایران هم علیل بود.

فقط ابراهیمی و امیری در حد خودشان بودند

می توانم بگویم در بازی دیروز تیم ملی فقط امید ابراهیمی و وحید امیری در حد خود بودند و توانستند برای تیم ملی خوب بازی کنند، باقی بازیکنان اصلا روی فرم نبودند. مثلا سردار آزمون که بیشترین امید را برای گلزنی به او داشتیم، کجا بود؟ بازیکنی که یک گلزن فوق العاده است و من او را نزدیک ترین فرد به حمید علیدوستی می دانم تازه با قدرت سرزنی بهتر، اما اکنون وی کجاست؟ چه نقشی در بازی دیروز داشت؟

در سیستم ماگات، اشکان غوغا به پا می کرد

من، اشکان دژاگه را به خوبی می شناسم، برادر او بازیکن من بود، پدر و مادر او را می شناسم و خود اشکان هم بارها سرتمرینات من حاضر شد، پس خود می داند با توجه به شناختی که از او دارم چقدر وی را دوست دارم اما در بازی دیروز و بعد از اینکه پنالتی را خراب کرد و دروازه بان توپ را جلوی پای وی انداخت، او فاصله پنج متری با توپ داشت اما ترابی از فاصله 13 متری آمد و توپ را به گل تبدیل کرد. چرا اشکان باید نتواند ریباند آن توپ را گل کند و بازیکنی با فاصله دو برابر خودش را برساند؟ در کل بازی او فقط یک شوت خوب زد و یک پاس بلند خوب داد، در سیستم ماگات که تازه تهاجمی هم نبود، اشکان غوغا به پا می کرد اما این روزها چه می کند؟

آقای دونده! مشکل این بازی حقیقی نبود

شنیدم آقای کفاشیان گفته اند اگر حقیقی آن گل را نمی خورد ما بازی را مساوی نمی کردیم، می خواهم به ایشان بگویم هر دروازه بانی ممکن گل بد بخورد، شما که از دو و میدانی آمدید تا فوتبال را درست کنید بهتر است بدانیدمشکل حقیقی و این ها نیستند، مشکل بادمجان دور قابچین هایی هستند که می روند شرایط را به جگونه ای درمی آوردند که تیم کی روش فلان کرد و مردم ببینید که ما در هربازی گل زده ایم و چه و چه ...، بله به هند و گوام گل زده ایم، خب بیاییم به این تیم ها هم گل نزنیم!

بازیکنان آلمان را به سیخ می کشند

بازیکن تیم ملی پس از بازی در مقابل عمان می آید و پشت سر هم دلیل می آورد که چرا آن گونه بازی کردند، می خواهم به این ها بگویم این بدانید که بعد از بازی تیم های ملی آلمان و گرجستان، بازیکنان آلمانی را به سیخ کشیدند تا بدانند که مسئول هستند، رفتار کی روش این روزها در قبال استفاده از بازیکنان تیم ملی به گونه ای است که گویا به آنها بدهکار است و باید آنها را در زمین بگذارد.

دیدگاه‌ها