کد خبر : 1275299 | 24 مهر 1394 ساعت 16:57 | 37.8K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی مرد اول نبرد غدیر!

فولاد 1 - تراکتور2؛ تونی از بحران عبور کرد

محسن قهرمانی با اتخاذ تصمیم‌های جنجالی تاثیر زیادی در این نتیجه داشت. سرمربی فولاد در پایان مسابقه به سمت او رفت و به وی به شدت انتقاد کرد.

فولاد 1 - تراکتور2؛ تونی از بحران عبور کرد
به گزارش "ورزش سه" دو تیم فولاد و تراکتور سازی که فصل قبل جز 5 تیم اول بودند ، در لیگ امسال وضعیت چندان خوبی ندارند.فولاد در انتهای جدول قرار دارد و تراکتور رپیش از بازی های این هفته در رتبه ی 10 م قرار گرفته است، دو تیم تنها به برد فکر می کنند.
تراکتورسازی با گل‌های سزار و ایران‌پوریان (90 پنالتی) در مقابل تک گل خالدی فولاد را شکست داد تا شایعات مربوط به برکناری تونی اولیویرا مربی باتجربه این تیم به پایان برسد.

ساعت 10:17 ـ ورزشگاه :غدیر اهواز تماشاگر: 3000
داور: محسن قهرمانی - محمدرضا ابوالفضلی - فرهاد مروجی - محمدحسین زاهدی‌فر

فولاد خوزستان:
علیرضا سلیمی ، محمدرضا خانزاده ، مساریچ ، امید خالدی ، مهرداد جماعتی ، مهدی بدرلو ، چاگو ، اسماعیل شریفات ، امیرحسین فشنگچی(دغاغله57)، ساسان انصاری(حبیبی نژاد87) و حسین ابراهیمی(مالکی 78)
سرمربی : دراگان اسکوچیچ

تراکتور سازی:
محمدرضا اخباری ، شجاع خلیل زاده ، الکساندر کارلوس ، محمد ایرانپوریان ، سعید آقایی ، سینا عشوری ، بختیار رحمانی ، سروش رفیعی(عبدالله زاده 80)، فرزاد بهزاد کریمی ، دو سانتوس ، حمزه یونس
سرمربی : تونی اولیویرا

اخطار:
تراکتورسازی -سینا عشوری (69)
فولاد - مهدی بدرلو (93)

اخراج:
تراکتورسازی - فرید بهزاد کریمی(62)
فولاد - اسماعیل شریفات (68)

شرح گل:

1 ـ صفر (فولاد): در دقیقه 65 حرکت نفوذی چاگو در یک فعل و انفعال به خالدی رسید و او با یک ضربه پای راست تماشایی از فاصله 25 متری دروازه تراکتور را باز کرد و به آغوش اسکوچیچ رفت که دیوانه‌وار مشغول شادی بود.
1 ـ 1 (تراکتورسازی): آگوستو سزار با شوتی تاب‌دار و استثنایی از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند تا کار برای شاگردان اسکوچیچ دشوار بشود.
1-2 (تراکتورسازی): داور میدان برخورد لئونارد مساریچ با سامان نریمان جهان را پنالتی تشخیص داد تا این ضربه پنالتی توسط محمد ایران پوریان تبدیل به گل دوم تراکتورسازی شود.


شرح بازی :
نیمه اول دیدار فولاد و تراکتورسازی با حملات فولاد آغاز شد و ضربه ایستگاهی حسین ابراهیمی که توسط محمدرضا اخباری دفع شد، اولین خطر جدی میزبان را خلق کرد. پس از فشار دقایق ابتدایی تیم فولاد بازی متعادل شد و توپ در اکثر دقایق این نیمه در میانه میدان ضربه خورد. فولاد در 45 دقیقه نخست دوبار دیگر با ضربات ساسان انصاری و اسماعیل شریفات دروازه تراکتورسازی را تهدید کرد که ثمری برای این تیم نداشت. در سوی مقابل هم ضربه کارلوس کاردوسو، راهی به دروازه فولاد پیدا نکرد تا نیمه اول بدون گل تمام شود.

در نیمه دوم بازی سرعت بیشتری گرفت و طی دقایق 60 تا 70 چند حادثه مهم رخ داد. ابتدا محسن قهرمانی با کارت قرمز فرید بهزادی کریمی را اخراج کرد و سه دقیقه پس از 10 نفره شدن تراکتورسازی بود که امید خالید با یک ضربه دینی فولاد را پیش انداخت اما مشابه این دو اتفاق در سمت مقابل هم رخ داد. محسن قهرمانی که به نظز می رسید قصد جبران کارت قرمز بازیکن تراکتورسازی را دارد، اسماعیل شریفات را بدون رخ دادن اتفاق خاصی از بازی اخراج کرد و چند دقیقه پس از این صحنه بود که تیم مهمان با یک ضربه راه دور دیدنی به گل تساوی رسید.

در 20 دقیقه پایانی این مسابقه هر دو تیم 10 نفره برای رسیدن به گل برتری تلاش کردند. در دقیقه 89 بازی بود که یک پنالتی مشکوک به سود تراکتورسازی اعلام شد و محمد ایران پوریان این ضربه را تبدیل به گل دوم تراکتورسازی کرد تا فولاد خوزستان با نتیجه دو بر یک مغلوب شود.



اتفاق ویژه:

پس از شکست فولاد در تهران مقابل سایپا که داور در آن نقش مهمی داشت، این بار قرمزپوشان در خانه 3 امتیاز مسلم را از دست دادند. فولاد که از تراکتور 10 نفره با یک گل جلو بود، ابتدا اسماعیل شریفات را با یک تصمیم عجیب از دست داد و سپس روی یک ضربه پنالتی از حریف شکست خورد. در پایان بازی دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد به سمت قهرمانی رفت و با عصبانیت اعتراض خود را به وی اعلام کرد. احتمالا او در نشست مطبوعاتی حرف‌های تندی علیه داور جنجالی فوتبال ایران به زبان خواهد آورد.

بهترین بازیکن:

آگوستو سزار بازیکن برزیلی تراکتورسازی با گلی که در نیمه دوم به ثمر رساند، تاثیر زیادی در کسب این نتیجه خوب برای تراکتورسازی داشت.

دقایق حساس:

دقیقه 7: ضربه ی آزاد زیبای حسین ابراهیمی را محمدرضا اخباری با واکنش تماشایی دفع کرد ، ماتیاس چاگو از توپ برگشتی نتوانست استفاده کند.
دقیقه 10: پاس زیبای ماتیاس چاگو از سمت راست به ساسان انصاری رسید اما ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 13: پاس زیبای حسین ابراهیمی از سمت راست در حالی که می رفت با ضربه ی شریفات به گل تبدیل شود ، در میانه راه توسط خلیل زاده به کرنر زده شد.
دقیقه 14: ضربه ی امید خالدی با پای چپ با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 22: ضربه ی چاگو از پشت محوطه جریمه در میانه راه توسط دفاع تراکتور قطع شد.
دقیقه 26: ضربه ی اسماعیل شریفات را اخباری به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه 27: سانتر بختیار رحمانی به کارلوس رسید اما چاگو توپ وی را به زحمت به کرنر فرستاد.
دقیقه 33 : ضربه راه دور کاردوسو با اختلاف کمی از دروازه سلیمی به بیرون رفت.
دقیقه 58: انصاری در محوطه جریمه موقعیت خوبی داشت اما ضربه کم جان این بازیکن در اختیار اخباری قرار گرفت.
دقیقه 70 : پاس در عمق هافبک فولاد در حالی که می رفت به دغاغله برسد توسط اخباری مشت شد.


حاشیه:

*شاهین ثاقبی ، بازیکن تیم ملی امید در لیست 18 نفره تراکتورسازی برای این بازی حاضر نیست.
*بازیکنان فولاد با بختیار رحمانی ، سروش رفیعی و احمد عبدالله زاده بازیکنان فصل قبل فولاد برخورد گرمی داشتند.
* پیش از بازی برای یادبودهادی نوروزی مراسمی تدارکت دیده شده است.
* محمدرضا خانزاده بعد از اتمام محرومیتش برای بار اول در ترکیب فولاد خوزستان حاضر است.
* هواداران فولاد پیش از بازی بختیار رحمانی و سروش رفیعی را تشویق کردند.
* قبل از آغاز بازی باشگاه فولاد از سروش رفیعی ؛ بختیار رحمانی ، علی حمودی و احمد عبدالله زاده بابت تلاشهایشان در این تیم تقدیر کرد.
*پیش از شروع بازی 1 دقیقه سکوت به مناسبت یادبود هادی نوروزی از سوی بازیکنان و داوران دو تیم انجام شد.
* بختیار رحمانی ، سروش رفیعی و احمد عبدالله زاده پیش از شروع بازی به سمت نیمکت فولاد و دراگان اسکوچیچ رفتند.
* بهمن کامل بازیکن تبریزی فولاد به سمت نیمکت تراکتور سازی رفت.
* هواداران فولاد خوزستان علیه اژدری زاده مدیر عامل کنونی فولاد خوزستان شعار دادند.
* برای این بازی لیدرهای فولاد در میان تماشاگران حاضر نیستند و یک گوشه از ورزشگاه در کنار یکدیگر نشسته اند.
* در اقدامی عجیب بلیط وی آی پی برای این بازی صادر نشده است .
* حدود 50 هوادار تبریزی در ورزشگاه غدیر اهواز حاضر هستند.

دیدگاه‌ها