کد خبر : 1276338 | 28 مهر 1394 ساعت 13:49 | 38.9K بازدید | 7 دیدگاه

غایبین بزرگ فهرست 23 نفره توپ طلا

فهرست23 نفره توپ طلای 2015، امروز صبح منتشر شد ولی جای خالی چندین ستاره در این لیست به چشم می‌آید.

غایبین بزرگ فهرست 23 نفره توپ طلا
به گزارش "ورزش سه"، جای خالی ستاره‌هایی نظیر دیگو کاستا، ادینسون کاوانی، جانلوئیجی بوفون و ... در لیست 23 نفره فیفا کاملا مشهود است. در زیر، به بررسی ستاره‌هایی غایب لیست پرداخته ایم.

دیگو کاستا: مهاجم اسپانیایی فصل بسیار خوبی به همراه چلسی سپری کرد و موفق شد به همراه آبی پوشان، قهرمان لیگ برتر و جام اتحادیه شود. او بهترین گلزن چلسی نیز بود ولی مورد بی مهری فیفا قرار گرفت و در لیست 23 نفره حضور ندارد.

جانلوئیجی بوفون:  پیش از مطرح شدن لیست 50 نفر برتر، از بوفون به عنوان یکی از شانس‌های کسب توپ طلا در کنار مسی و رونالدو یاد می‌شد ولی در کمال تعجب، او حتی در بین 50 نفر برتر هم نبود و طبیعتا، در لیست منتشر شده فیفا نیز حضور نداشت.

کلودیو براوو: گلر شیلیایی که به همراه بارسلونا قهرمان سه گانه و به همراه شیلی قهرمان کوپا آمریکا شد، عملکرد بسیار خوبی در فصل گذشته داشت و از ستاره های بارسا بود. تاثیرگذاری او در غیابش و حضور تراشتگن در درون دروازه بارسا کاملا مشهود بود.

ادینسون کاوانی:
ستاره اروگوئه ای، عملکرد بسیار خوبی به همراه پاری سن ژرمن در طول سال 2015 داشت و موفق شد هر چهار جام داخلی فرانسه را به دست آورد. با این حال، کاوانی نیز جایی برای خود در لیست برترین های فیفا نمی‌بیند.

کوتینیو: ستاره برزیلی عملکردی استثنایی به همراه لیورپول در لیگ برتر داشت و ستاره تیم بحران زده راجرز بود. بدون شک او برترین بازیکن لیورپول در فصل گذشته بود و در تیم سال لیگ برتر نیز حضور داشت. او همچنین موفق شد به تیم ملی برزیل نیز راه پیدا کند و چندین بازی تحت هدایت دونگا انجام داد

داوید دخیا: گلر اسپانایی که در ماه‌های اخیر، موضوع انتقالش به رئال به شدت داغ بوده، فصلی فوق‌العاده به همراه منچستریونایتد سپری کرد و در پایان فصل نیز به عنوان برترین بازیکن فصل این تیم انتخاب شد.درخشش او در پیراهن منچستر که مدیران رئال را پیگیر جذبش کرده بود هم نتوانست راهی برای حضور در لیست 23 نفره برایش پیدا کند.

ممفیس دیپای: ستاره هلندی که در تابستان راهی منچستریونایتد شد، آقای گل لیگ هلند شد و به همراه آیندهوون، قهرمان این لیگ شد. با این حال، او در حال حاضر روزهای خوبی را با منچستر سپری نمی‌کند.

آنتوان گریزمان: ستاره فرانسوی اتلتیکومادرید، بهترین بازیکن این تیم در فصل گذشته بود و آماری بسیار خوب از خود به جای گذاشت. با این حال او در پایان فصل موفق به کسب جامی به همراه روخی بلانکوس نشد ولی عملکرد خوبش در این فصل نیز ادامه داشته است.

هری کین: پدیده تاتنهام که فصل گذشته بیش از 30 گل برای تیمش به ثمر رساند، در نهایت موفق شد به تیم ملی انگلیس نیز دعوت شود و در جمع سه شیرها نیز درخشش خوبی داشت. با این حال، او در فصل جاری افت محسوسی داشته و تنها یک گل برای تاتنهام به ثمر رسانده است.

گری مدل:
هافبک شیلیایی اینتر، یکی از بهترین‌های فصل گذشته تیم مانچینی بود و این فصل نیز عملکرد خوبی در نراتزوری داشته است. او در تیم ملی شیلی نیز بسیار خوب ظاهر شد و موفق شد قهرمان کوپا آمریکا شود.

لوکا مودریچ: رهبر ارکستر رئال مادرید، بیشتر فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد و همین موضوع ضربه محلکی به سپیدپوشان در طول فصل وارد کرد و از عوامل اصلی ناکامی آنها در عدم کسب جام شد. غیبت او در این لیست البته خیلی هم عجیب نیست ولی در زمان آمادگی اش، برای رئال، تاثیر زیادی در پیروزی‌های این تیم داشت.

آلوارو موراتا: پدیده اسپانیایی که در تابستان سال گذشته از رئال به یووه پیوست، در نیمه نهایی چمیپیونزلیگ موفق شد تیم سابقش را حذف کرده و یووه را به فینال برساند. او در فینال توانست تک گل تیمش را به ثمر برساند ولی در مجموع نتوانست مانع شکست تیمش شود،او در پیراهن بانوی پیر، قهرمان ایتالیا و جام حذفی شد و مسئولین رئال را از فروشش پشیمان کرد.

نیکولاس اوتامندی:
ستاره فصل گذشته والنسیا که در فصل جاری راهی منچسترسیتی شده، عملکرد خوبی  به همراه خفاش‌ها و تیم ملی آرژانتین داشت ولی غیبت او در این لیست با توجه به غیبت ستاره‌هایی مثل راموس،  دور از انتظار نیست.

سرخیو راموس: کاپیتان این فصل رئال مادرید، فصل نسبتا خوبی را با رئال سپری کرد ولی ناکامی در کسب جام باعث شد که سرخیو، پس از 4 فصل حضور در فهرست 23 نفره توپ طلا، از این لیست خارج شود..

آندره‌آ پیرلو: ستاره خط هافبک یوونتوس موفق شد در پیراهن این تیم، چهارمین قهرمانی پیاپی ایتالیا را کسب کند. او همچنین قهرمان جام حذفی نیز شد ولی در رسیدن به چمپیونزلیگ مقابل بارسا ناکام بود. انتقالش به نیویورک سیتی در تابستان می‌تواند از عوامل اصلی عدم حضور او در فهرست 23 نفره باشد.

وین رونی: ستاره خط حمله منچستر، به همراه شیاطین سرخ و سه شیرها، روزهای خوبی را سپری کرد. او در تیم ملی انگلیس موفق شد رکورد سر بابی چارلتون را شکسته و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس شود.

کارلوس ته‌وز: کارلیتوس نیز مثل پیرلو و بوفون، فصل بسیار خوبی را به همراه یوونتوس سپری کرد و از عوامل اصلی موفقیت بیانکونری بود. با این حال، انتقالش به تیم سابقش، بوکا و عدم حضورش در رقابت‌های این فصل سری آ و چمپیونزلیگ، می‌تواند از عوامل اصلی عدم حضور او در فهرست 23 نفره باشد.

جورجو کیه‌لینی: مدافع مستحکم ایتالیایی که یکی از عوامل اصلی پیروزی یووه مقابل رئال مادرید بود، یکی از غایبین مهم فهرست 23 نفره فیفا است. او به همراه یووه قهرمان ایتالیا و جام حذفی شد و جای خالی اش در لیست فیفا به چشم می‌آید.

تیبو کورتوا: گلر مصدوم چلسی، فصل بسیار خوبی را به همراه آبی پوشان سپری کرد و موفق شد قهرمان لیگ برتر و جام اتحادیه شود. او همچنین به همراه بلژیک نیز توانست به صدر جدول رنکینگ فیفا صعود کند ولی همچنان تنها دروازه بان حاضر در فهرست 23 نفره فیفا، مانوئل نویر است.

روزبه مهری

دیدگاه‌ها