کد خبر : 1277279 | 03 آبان 1394 ساعت 11:13 | 2.5K بازدید | 1 دیدگاه

دو هدف بزرگ برای جودو ایران داریم

رستگار: عملکرد جوانان قابل تمجید است

رئیس فدراسیون جودو گفت: جوانان با آتیه کشورمان مبارزات خوبی را در دو روز نخست رقابتهای جوانان جهان به نمایش گذاشتند تا جائیکه تمجید بسیاری از کارشناسان حاضر در ابوظبی را به دنبال داشت.

رستگار: عملکرد جوانان قابل تمجید است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، محمدعلی رستگار با اشاره به نتایج جودوکاران کشورمان در رقابتهای جوانان جهان ضمن بیان مطلب فوق افزود: این دوره از رقابتهای قهرمانی جهان با حضور بیش از ۸۰ کشور که اغلب آنها مدعی کسب مدال هستند در بالاترین سطح فنی در حال برگزاری است. همه کشورها با بهترین ترکیب و آماده ترین نفرات خود به ابوظبی آمده اند و مبارزات جذاب و دیدنی را شاهد هستیم.

وی در مورد شکست و حذف نمایندگان ایران در دو روز گذشته گفت: این تیم ۱۰ روز قبل در رقابتهای قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد و کادر فنی اوج آمادگی نفرات را برای آن مسابقات قرار داده بود. با این وجود واقعا نفرات ما مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند و در میان چهار وزنی که تاکنون به روی تاتامی رفته اند در دو وزن به کسب مدال خیلی نزدیک بودیم.

رستگار ادامه داد: این مسابقات دستاوردهای خوبی برای جودو ایران داشت. اینکه نفرات ما بدون توجه به نام و عنوان رقیب با جسارت مبارزه کرده و تکنیک های مختلفی را به نمایش گذاشتند یک نکته مثبت برای تیم ما بود. جوانان ما نفراتی خوبی از لهستان ، مغولستان ، هلند ، آذربایجان و .... را شکست دادند که این موضوع می تواند در خودباوری و بالارفتن انکیزه جودوکاران تاثیرگذار باشد.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: جوانان ما در این دو روز در مجموع ۱۷ بار به روی تاتامی رفتند که حاصل آن ۱۰ پیروزی و هفت شکست بود. در میان همین هفت شکست نیز چهار تای آن فقط با اختلاف یک اخطار بود. این یعنی اگر برای این مسابقات به اوج می رسیدند حتما این چهار مسابقه را می بردند. هیچکدام از جودوکاران ما بازنده محض نبوده و تا سرحد توان مبارزه کردند و در کل نفرات ما جودوی خوبی را به تصویر کشیدند.

وی افزود: خیلی از کارشناسان به نام جودو جهان که در این مسابقات حاضر بودند جودوی که نفرات به نمایش گذاشتند را تمجید کردند. «یاماشیتا» اسطوره جودو جهان شخصا از جودو رو به پیشرفت ایران تقدیر کرد و تکنیک های جوانان ما را ستود. برخی روسای فدراسیون ها نیز که جودو ایران را دنبال می کنند از جوانان ما به نیکی یاد کردند.

رستگار در پایان گفت: تقریبا همه این جوانان سال آینده هم می توانند در مسابقات جوانان جهان شرکت کنند و با رفع مشکلات مالی می توانیم این تیم را با تدارک بهتری نسبت به سالجاری برای مسابقات دوره بعدی قهرمانی جهان آماده کنیم و به کسب مدال های متعدد امیدوار باشیم.

دیدگاه‌ها