کد خبر : 1279751 | 12 آبان 1394 ساعت 12:16 | 10.6K بازدید | 4 دیدگاه

مهدی تقوی از المپیک جا می‌ماند؟

در حالی که زمزمه‌هایی مبنی بر کشتی نگرفتن مهدی تقوی در مسابقات قهرمانی کشور شنیده می‌شود، مربی تیم ‌ملی می‌گوید اگر تقوی به میدان نیاید بعید است دیگر سهمیه‌ای به او برای رسیدن به تیم ‌ملی داده شود.

مهدی تقوی از المپیک جا می‌ماند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی، ر‌قا‌بت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور پنجشنبه و جمعه هفته‌ جاری در سالن 12 هزار نفری آزادی و بر روی هشت تشک برگزار می‌شود که چهره‌های شاخصی مانند احسان لشگری قرار است در این ر‌قا‌بتها به میدان بیایند. اما مهدی تقوی دارنده دو مدال طلای جهان دیگر فرد عنوان داری است که برای رسیدن به مسابقات انتخابی المپیک باید در قهرمانی کشور به میدان بیاید اما شنیده می‌شود این کشتی‌گیر قصد حضور در این ر‌قا‌بتها را ندارد.

رضا لایق، مربی تیم ‌ملی کشتی آزاد در این باره به ایسنا، گفت: تنها نفرات ملی‌پوش در مسابقات جهانی به همراه نفرات اول و دوم قهرمانی آسیا و باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی از حضور در مسابقات قهرمانی کشور معاف هستند و سایر کشتی‌گیر‌ان برای حضور در مسابقات تیم ‌ملی و همچنین حضور در جام تختی باید از کانال قهرمانی کشور عبور کنند.

لایق در پاسخ به این سوال که اگر مهدی تقوی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکند وضعیت او به چه شکل خواهد شد؟ گفت: هنوز خبر ندارم که تقوی در قهرمانی کشور کشتی می‌گیرد یا نه، اما اگر غیبت کند بعید می‌دانم برای جام تختی به او سهمیه داده شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، با توجه به این که وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد جزو اوزان المپیکی نیست مدعیان این وزن باید به نفرات شاخص وزن 74 کیلوگرم ملحق شوند تا در یک وزن با یکدیگر پیکار کنند.

اضافه شدن قهرمانانی مانند حسن یزدانی و مهدی تقوی از وزن 70 کیلوگرم به جمع نفرات شاخص وزن 74 کیلوگرم مانند علیرضا گودرزی، پیمان یاراحمدی، مرتضی رضایی قلعه، محمد مکتب‌دار و عزت الله اکبری ر‌قا‌بت برای مشخص شدن ملی‌پوش ایران در المپیک را دشوار و پیچیده می‌سازد و باید دید تقوی از قافله کشتی‌گیران این وزن جا می‌ماند؟

دیدگاه‌ها