کد خبر : 1284270 | 01 آذر 1394 ساعت 11:32 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

اوجاقی: او می‌تواند به رکوردی دست‌نیافتنی برسد

خوشحالم که در طلای قلی‌پور نقش داشتم

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: خوشحالم از اینکه در کسب چهارمین مدال طلای قلی‌پور نقش داشته‌ام و معتقدم می تواند رکوردی دست نیافتنی خلق کند.

خوشحالم که در طلای قلی‌پور نقش داشتم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، حسین اوجاقی در مورد شرایط مسابقات جهانی اندونزی و عملکرد تیم ملی ووشو در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها با حضور 82 کشور برگزار شد که از لحاظ کمی و کیفی در بالاترین سطح ممکن ووشو کاران به مصاف یکدیگر رفتند. ما همیشه رقبایی داشتیم که از لحاظ فنی واقعاً برای ما رقیب بودند مثل کشورهای چین، روسیه، کره، ویتنام و فیلیپین اما در این دوره از رقابت‌ها اندونزی به خاطر میزبانی از لحاظ کسب مدال برای ما تهدید محسوب می‌شد چرا که میزبانی برای آنها امتیاز بزرگی بود.

وی در ادامه افزود: همه ملی‌پوشان ما واقعاً‌ عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. حمیدرضا قلی‌پور با مبارزات خوبی که از خود به نمایش گذاشت نشان داد که از آمادگی بالایی برخوردار است، قلی‌پور در برخی از مواقع با 20 امتیاز اختلاف حریف خود را شکست داد.

سرمربی تیم ملی ووشو در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: سیفی با توجه به جراحی که روی دست او انجام شده و به تازگی وارد زندگی جدیدی شده زمانی که وارد اردوها شد یک مقدار از سطح آمادگی فاصله داشت، اما به مرور زمان در اردوها به اوج خود رسید و مدال طلا را نیز کسب کرد.

اوجاقی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امیر فضلی با روسیه مبارزات سنگینی را به نمایش گذاشت و با اقتدار همه رقیبان خود را شکست داد. سجاد عباسی زحمت زیادی کشید. او با قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون که یک ووشوکار چینی بود مبارزه کرد اما نتوانست موفق شود. به هر حال عملکرد مجموع تیم خوب بود. امسال تیم ما اتحاد و همبستگی خوبی داشت و ما از 5 فرصتی که داشتیم سه مدال طلا و یک برنز کسب کردیم. و نسبت به دوره قبل یک مدال بیشتر کسب کردیم.

سرمربی تیم ملی ووشو در پاسخ به این سؤال که چه زمانی می توانیم مقابل چینی ها پیروز شویم گفت: واقعیت این است که ما همیشه از یکسری ووشوکاران در این مسابقات استفاده می‌کنیم که از لحاظ آمادگی در شرایط ایده‌آلی قرار دارند. اگر می‌خواهیم یک روز ووشوی ایران در جایگاه اول دنیا قرار بگیرد باید یک تحولی را در این رشته ایجاد کنیم. به اعتقاد من باید کشور را به 10 قسمت تقسیم کنیم و در هر یک قسمت سه استان را متمرکز کنیم و یک مربی چینی برای فعالیت ووشوکاران بیاوریم. با این روند سطح ووشوی ایران بالا می‌رود و تا 5 یا 6 سال آینده ما می‌توانیم در جایگاه نخست ووشوی دنیا قرار بگیریم. البته این برنامه باید در بخش ساندا و تالو برنامه‌ریزی شود.

سرمربی تیم ملی در واکنش به صحبت‌های قلی‌پور که مدعی شده اوجاقی در طول اردوها برای او یک مربی نبوده و مثل یک دوست برای کسب چهارمین مدال کمک حالش بوده است، اظهار داشت: قلی‌پور لیاقت کسب چهارمین مدال طلا را داشت، واقعیت این است که او هم تجربه خوبی دارد و هم اینکه در طول مسابقات امتیازگیر خوبی است. حمید در اردوها دچار نقاط ضعف بود و با برنامه‌ریزی که ما انجام دادیم توانستیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. بنده از هر لحاظی که می‌توانستم با جان و دل به او کمک کردم تا چهارمین مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کند. البته او صد در صد کارها را خودش انجام داد و در طول اردوها و مسابقات واقعاً‌ به حرف کوچ خود به خوبی گوش داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شکستن رکورد شما توسط حمید قلی‌پور ناراحت‌کننده نبود، گفت: اگر کمک کنم که یک چنین اتفاق مهمی رخ دهد برای من به عنوان یک مربی لذت‌بخش‌تر است. همه ما ورزشکار بوده‌ایم و در مقطعی روی سکوی قهرمانی قرار داشته‌ایم. این رکوردها جابه‌جا می‌شود و مهم این است که من در این اتفاق مهم نقش مثبتی داشته‌ام. قلی‌پور 28 ساله است و حالاحالاها می‌تواند دو تا سه مدال طلای جهانی دیگر کسب کند تا به یک رکورد دست نیافتنی برسد. من خوشحالم از اینکه در کسب چهارمین مدال طلای قلی‌پور نقش داشته‌ام.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ برای موفقیت تیم ملی ووشو در اندونزی مجموعه فدراسیون در این مدت از تیم ملی خوب حمایت کرد. ما یک تیم بودیم، منصور نوروزی، کیوان شیرآقایی، بنده تلاش کردیم و این موفقیت حاصل تلاش کار تیمی بوده نه انفرادی.


دیدگاه‌ها