کد خبر : 1287642 | 16 آذر 1394 ساعت 16:09 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون جهانی در حال پیگیری است

اسبقی در آستانه کسب سهمیه المپیک

در صورت تائید آسیب دیدگی تکواندوکار اسپانیایی وزن 68- کیلوگرم، نماینده ایران در این وزن به جمع شش نفر برتر راه پیدا کرده و مجوز حضور در المپیک 2016 - برزیل را بدست خواهد آورد.

اسبقی در آستانه کسب سهمیه المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، فدراسیون جهانی تکواندو دو هفته قبل نامه‌ای به تمامی کشورهای عضو ارسال کرد که تکواندوکاران آسیب دیده اجازه حضور در رقابتهای جایزه بزرگ را ندارند. در نامه WTF به صراحت اشاره شده که در صورت حضور یک تکواندوکار آسیب دیده، وی از حضور در المپیک محروم خواهد شد.

شب گذشته «گنزالس بونیلا» در وزن ۶۸- کیلوگرم با وجود آسیب دیدگی برای دیدار با «جواد آچاپ» بلژیکی به میدان رفت و بعد از دو دقیقه از حضور در مسابقه انصرف داد و از دور مسابقات کنار رفت. همین حضور در میدان باعث شد تا این اسپانیایی با عنوان نفر ششم رنکینگ جهانی جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کند.

این موضوع در وزن ۵۸- کیلوگرم این رقابتها نیز اتفاق افتاد. «لوانت تونکات» آلمان در اولین پیکار خود وارد میدان شد و بدون آنکه تلاشی برای کسب پیروزی کند، خیلی زود از میدان خارج شد. او نیز سهمیه المپیک را کسب کرد.

در همین مسئولان فدراسیون جهانی در حال پیگیری مسائل فوق هستند که در صورت محرز بودن آسیب دیدگی، این دو تکواندوکار را از جدول سهمیه‌های المپیک خارج کرده و نفرات هفتم را جایگزین این نفرات متخلف کنند. در صورت تحقق این امر بهنام اسبقی تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم ایران که در رقابتهای مکزیک دور نخست به کره‌جنوبی باخت و عنوان هفتم رنکینگ را کسب کرد، جایگزین تکواندوکار اسپانیایی خواهد شد.

نکته مهمی که در نامه فدراسیون جهانی ذکر شده حضور تکواندوکار در میدان مبارزه است. در یکی از بندهای نامه فوق آمده اگر تکواندوکار آسیب دیده ثبت نام کرده و بعد از وزن‌کشی از مسابقات کناره گیری کند، با محرومیت و جریمه نقدی مواجه خواهد شد. در صورتی که همین موضوع نیز WTF را از اهداف خود که همان فرصت دادن به شایسته‌هاست دور خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید آیا پیگیری‌های مسئولان فدراسیون جهانی به کسب سهمیه اسبقی خواهد انجامید یا خیر؟ این درحالی است که حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در مکزیک شاید به سود بهنام اسبقی باشد و نتیجه پیگیری‌ها نتیجه مثبتی را برای تکواندوکار ایران به همراه داشته باشد.

در صورت تحقق این امر، تیم ملی ایران به عنوان تنها تیمی در المپیک خواهد بود که هر چهار سهمیه المپیک را در بخش مردان کسب کرده است. عاشورزاده، خدابخش و مردانی مردان المپیکی ایران تا کنون هستند.

دیدگاه‌ها