کد خبر : 1288412 | 20 آذر 1394 ساعت 11:34 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

اصفهانیان: حق‌وردی محروم نیست، مصدوم است

رییس کمیته‌ داوران در مورد انتقادات صورت گرفته در مورد چیدمان داوران در این هفته‌ می‌گوید تمام بازی‌ها حساس هستند و نباید در مورد قضاوت آنها پیش‌بینی داشته باشیم.

اصفهانیان: حق‌وردی محروم نیست، مصدوم است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فریدون اصفهانیان در مورد داور بازی استقلال و تراکتورسازی اظها‌ر کرد: همه بازی‌ها از جمله استقلال و تراکتورسازی حساس هستند و اینکه محسن قهرمانی داور این مسابقه است، نمی‌تواند شرایط را حساس‌تر کند. نباید پیش‌بینی داشته باشیم. معتقدیم که این داور، از داوران با تجربه و توانمند است و ان‌شا‌ء‌الله بتواند این بازی را به خوبی قضاوت کند.

او در مورد انتقادات انجام شده درباره تورج حق‌وردی به عنوان داور بازی پر‌سپولیس و گسترش فولاد نیز گفت: حق‌وردی محروم نبوده بلکه به علت مصدومیتی که در ناحیه پا داشت، مدتی داوری نکرد. البته او در حال‌ حاضر لیگ دسته یک را قضاوت کرده و حالش خوب است.

رییس کمیته‌ داوران درباره اشتباه‌هات داوری در لیگ پانزدهم هم ا‌ضافه‌ کرد‌: امسال اشتباه‌های داوری نسبت به سال گذشته اگر کمتر نباشد، بیشتر نیست ولی از آنجایی که اشتباه‌ها برای یک تیم خاص و پشت سر هم رخ داده، بسیار به چشم آمده و حاشیه‌هایی را به وجود آورده است. البته با توجه به نمرات داوری که از این فصل و فصل گذشته داشتیم، میانگین اشتباه‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر نشده است.

اصفهانیان در مورد بی‌احترامی به داوران نیز تصریح کرد: باید جرایمی که برای بی‌احترامی به داوران گذاشته می‌شود، بازدارنده باشد. متاسفانه برخی از این جرایم و محرومیت‌ها، بازدارنده نیست و از طرفی هم باید فرهنگ جامعه را اصلاح کرد و ارشاد‌هایی را انجام داد تا بی‌احترامی نسبت به داوران از بین برود.

او در مورد حق الزحمه داوران نیز خاطر‌ نشان کرد: مصوبه حق‌الزحمه را گرفتیم و بارها هم در مورد آن صحبت کردیم ولی متاسفانه فدراسیون می‌گوید با توجه به بضاعتش، بیش از این نمی‌تواند برای داوری هزینه کند. البته امیدواریم در آینده این اتفاق رخ دهد. بارها گفتم هزینه‌هایی که برای فو‌تبا‌ل در کشور می‌شود، عادلانه تقسیم نمی‌شود و داوری ما از این لحاظ به مشکل برمی‌خورد. علاقه،‌ چیزی است که داوران را به این حرفه می‌کشاند و از لحاظ درآمدزایی چیزی برای آنها ندارد. با همه این تفاسیر، داوران بدون هیچ چشم‌داشت و ادعایی کار می‌کنند. باید به فکر داوران‌مان باشیم و رفاه آنها را تامین کنیم.

رییس کمیته‌ داوران ا‌دا‌مه‌ داد: داوران ما هم باید سعی کنند اشتباه‌هایشان کمتر شود تا با انگیزه بیشتری کار کنند. تیم‌ها زحمت می‌کشند و همان‌طور که ما از مسئولان تیم‌ها انتظار داریم مسئولانه صحبت کنند، آنها هم این انتظار را دارند که داوران خوب قضاوت کنند. در واقع مکمل یکدیگر هستیم و اگر فو‌تبا‌ل نباشد، داوری نخواهد بود و بر عکس.

دیدگاه‌ها