کد خبر : 1295420 | 19 دی 1394 ساعت 18:18 | 73.4K بازدید | 7 دیدگاه

چرا سپاهان که محق تر است موضع نگرفته؟

واکنش مدیر عامل تراکتور به کناره گیری ملوان

اتفاقات رخ داده درباره حضور مهدی شریفی در تیم نظامی به دوئلی بین دو باشگاه تراکتورسازی و ملوان تبدیل شده است و هر دو تیم با ارائه بیانیه‌ای هایی خود را محق می‌دانند؛ سعید عباسی، مدیرعامل تراکتورسازی در این باره می گوید کد خدمتی مهدی شریفی برای تراکتورسازی خورده بود و ملوان نیز باید شرایط این باشگاه به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا را درک کند.

واکنش مدیر عامل تراکتور  به کناره گیری ملوان
به گزارش "ورزش سه"، سعید عباسی در این باره به خبرنگار ما می گوید: در جلسه ای که در سازمان لیگ به همراه آقای تاج و 3 مدیرعامل تیم های دیگر حاضر در لیگ قهرمانان داشتیم شرایط تیم های حاضر در این رقابت ها مورد بررسی قرار گرفت. ای کاش مدیران تیم های دیگر هم در این جلسه حضور داشتند و از اهمیت مسائل و صحبت هایی که در این جلسه انجام شد قرار می گرفتند.

اگر ملوان شرایط ما را درک کند موضع نمی گیرد

مدیرعامل تراکتورسازی حرف هایش را اینگونه ادامه داد: مطمئنا اگر مدیران ملوان در این جلسه حضور داشتند اکنون اینگونه موضع نمی گرفتند. بحث تیم هایی که در آسیا حضور دارند کاملا متفاوت است و حتی می توان آن را پراهمیت‌تر از لیگ برتر دانست. اکنون نه به خاطر تراکتور که به خاطر شرایط سیاسی و اتفاقاتی که رخ داده باید شرایط را درک کرد و برای قدرتمندتر حاضر شدن تیم‌ها تلاش کرد. تیم های عربستانی با قدرت اقتصادی در این مسابقات حاضر می شوند ولی تیم های ایرانی با مشکلات اقتصادی در این برهه مواجه هستند.

باید برابر یاوه گویی هایی عربستانی ها بایستیم

ملوان به عنوان یکی از تیم های ریشه دار و قابل احترام فوتبال ایران باید به تراکتورسازی برابر حریفان تا بن دندان مسلح شده کمک کند تا ما بتوانیم برای آنها عرض اندام کنیم و جواب یاوه گویی های آنها را در زمین فوتبال بدهیم. اکنون فوتبال با سیاست قاطی شده و ما با شرایط خاصی در این مسابقات حاضر می شویم.

چرا سپاهان که محق تر است موضع نگرفته؟

زمانی که این موضع گیری های ملوان را دیدم جا خوردم. حضور مهدی شریفی در تراکتورسازی با خواست خود این بازیکن بعد از جدایی از سپاهان بوده. اکنون سپاهان که خودش در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و مسلما به حمایت و حضور تمام پتانسیل خود احتیاج دارد اینگونه موضع گیری نکرده است و شرایط را پذیرفته است و گله ندارد. از ملوانی ها می خواهیم نگاه ویژه ای به این قضیه داشته باشند و شرایط را درک کنند.

مشکلات مالی برای ما هم وجود دارد

ملوان از این گلایه می کند که مشکلات مالی دارد اما آیا این مشکل برای ما وجود ندارد؟ حضور مهدی شریفی در تراکتورسازی یک تصمیم درست و بر اساس مصالح کشور بوده است. برای حضور شریفی در ملوان نه کدی اعلام شده بود و نه چیز دیگری و فقط جناب باران چشمه در گفتگویی که روز جمعه انجام داده بودند اعلام کردند شریفی می تواند برای ملوان هم بازی کند. این صحبت به این معنا نیست که حقی برای ملوان ایجاد شده باشد و دوستان بهتر است خویشتن دار باشند و شرایط تراکتور در آسیا را درک کنند.

ملوان تعاملات گذشته ما را به خاطر بیاورد

در بیانیه ای که ملوان اعلام کرده و موضع گیری آنها به تمام جوانب نگاه نکرده اند. احساسم این است که که ملوان نگاهی به گذشته و تعامل دو باشگاه داشته باشد. اما در این بیانیه تنها به نکات منفی اشاره کرده اند. زمانی بحث حضور حسینی در این باشگاه بود اما با توجه به اینکه ما حامد لک را داشتیم اجازه دادیم علیرغم اینکه کد او برای تراکتورسازی بود به ملوان برود.

شریفی نه تیمی را اول می کند و نه آخر

بحث ما این است که مگر حضور مهدی شریفی تضمین کننده موفقیت یک تیم است؟ مطمئنا حضور یا عدم حضور شریفی نه تیمی را اول می کند و نه آخر. باید سعه صدر داشت و به بالاترین مرجع قانونی احترام گذاشت. مطمئنا این یک سوتفاهم است که آقای باران چشمه روز جمعه در صحبت هایی که داشتند برای ملوانی ها به وجود آمده است. آقای باران چشمه نظرشان این بود که شریفی می تواند برای ملوان هم بازی کند و این به آن معنا نبوده که کد او برای ملوان خورده است و این حق را برای آنها ایجاد کند. تراکتورسازی در آسیا حضور دارد و اکنون به حمایت تمام قوم ها برای حضوری قدرتمند برابر تیم ها با توجه به شرایط سیاسی نیاز دارد و اکنون نیز انتظار ما از ملوانی ها حمایت است.

14 بازیکن سرباز در این فصل از دست دادیم

ما 6 بازیکن سرباز در نیم فصل از دست دادیم و نریمان جهان، حمودی، عبدالله زاده، کریمی و ... در نیم فصل از جمع ما جدا شدند. در ابتدای فصل هم 8 بازیکن سرباز از جمله حامد لک، محسن دلیر و ... از جمع ما جدا شدند. ما هم مشکلات مالی را پشت سر گذاشته ایم و مطمئنا هواداران علیرغم تمام این مسائل انتظاراتی از ما دارند. انتظاراتی که مسلما به حق است و مجموعه تراکتور در تلاش برای رسیدن به خواسته های آنهاست.

باید با غیرت ایرانی برابر پول عربی قرار گیریم

گروه تراکتورسازی یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان آسیاست. امروز قرار بود با جناب وزیر و آقای کفاشیان جلسه ای در این باره و حضور تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان داشته باشیم که بنا به دلایلی کنسل شد. وقتی در این رقابت ها حضور پیدا می کنی باید به گونه ای باشی که در پایان 90 دقیقه حسرت نخوری و حریفان عربستانی به ما نخندند. آنها با توجه به شرایط اقتصادی شان با پول برابر ما قرار می گیرند و ما غیرت ایرانی برابر آنها حضور می یابیم و باید در این شرایط از تمام پتانسیل مان استفاده کنیم.

در لیگ قهرمانان سربازان را در اختیار داریم

بازیکنان سرباز ما با تعاملی که صورت گرفته و نامه نگاری ها می توانیم از بازیکنان سربازمان در این رقابت ها استفاده کنیم. در فصل گذشته و با توجه به مشکلات به وجود آمده ما نتوانستیم از شجاع خلیل زاده، حمودی و رفیعی استفاده کنیم و متضرر شدیم اما اکنون با این تعامل به وجود آمده با تمام پتانسیل حضور خواهیم یافت. ما در فصل گذشته به تصمیم نیروهای مسلح احترام گذاشتیم و اکنون نیز احترام می گذاریم. نباید این مساله که یکی آمد و دیگری نیامد باعث مشکلی بین باشگاه ها شود. بازیکنان سرباز هم در حال حاضر مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دارند و تنها در تیم ملی نمی توانند حضور یابند و امیدواریم اکنون که آنها تمکین کردند و به دنبال خدمت سربازی شان هستند نگاه رافت مسوولان به آنها باشد.

هواداران حامی باشند تا بازیکنان دلگرم شوند

مسوولین باشگاه و هیات مدیره شبانه روز در تلاش هستند تا انتظار را از تراکتورسازی برآورده کنند. مشکلات اقتصادی و... زیادی داشتیم اما حضور و دلگرمی هواداران باعث شده تا با جدیت به کارمان ادامه دهیم. اکنون نیز که در مقطع حساسی حضور داریم از هواداران که سرمایه اصلی باشگاه هستند می خواهیم وصلتی دوباره با باشگاه داشته باشند و دل بازیکنان را با حضور و حمایت شان گرم کنند تا با موفقیتی که برای تراکتورسازی به دست می آید خستگی همه ما برطرف شود.

دیدگاه‌ها