کد خبر : 1299610 | 06 بهمن 1394 ساعت 15:56 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت المپیکی سابق تکواندو به تیم ملی بانوان

سوسن حاجی‌پور گفت: من به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی و کادر فنی بودم و هر وقت هر دستوری دادند، در خدمتشان هستم.

بازگشت المپیکی سابق تکواندو به تیم ملی بانوان
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از نسیم آنلاین، دومین بانوی المپیکی تکواندو بانوان ایران هم مثل سارا خوش جمال فکری راه المپیک را ادامه نداد. سوسن حاجی‌پور که بعد از بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی در اردوها و رقابت‌های داخلی و خارجی غیبت داشت، تصمیم گرفت بازگردد. وی در مسابقات آزاد قهرمانی کشور و مرحله نخست تیم ملی فاطمه اموری، مدال آور رقابت‌های آسیایی را شکست داد تا با قدرت در تیم ملی شرکت کند.

تکواندوکار ملی پوش کشورمان درخصوص این رقابت‌ها گفت: بیشتر از 8 ماه غایب بودم. بعد از بازی های آسیایی کنار گذاشتم، اما مشکلاتی برایم پیش آمد. در بازی های آسیایی چون وزن کم کرده بودم، مشکلات گوارشی و معده پیدا کردم و دکتر گفت؛ نباید استرس و فشار داشته باشی. به این ترتیب با دارو بعد از 7-8 ماه مشکلاتم برطرف شد و 4-5 ماهی در کنار پدر و مادرم تمریناتم را آغاز کردم.


وی درخصوص مسابقات آزاد قهرمانی کشور اظهار داشت: از انتخابی آزاد قهرمانی کشور اطلاع نداشتم. یک هفته مانده به مسابقات به یکباره به من خبر دادند و سورپرایز شدم، چون اصلا آمادگی نداشتم و حاضر نبودم یعنی از لحاظ ذهنی آماده نبودم، اما خدا را شکر بعد از یک سال و اندی توانستم 5 بازی انجام داده و هر 5 بازی را با تجربه‌ای که داشتم بردم و توانستم مدال طلا بگیرم. من در وزن 57 کیلوگرم بازی می کنم. در این رقابت‌ها هم با صلاحدید پدر و مادرم در همین وزن که چندین مدال به دست آورده ام، بازی کردم. در بازی های آسیایی مشکلات گوارشی پیدا کردم، خانواده ام اجازه نمی دهند که وزن کم کنم.


حاجی پور هدفش را از شرکت در رقابتهای آزاد قهرمانی کشور حضور در تیم ملی دانست و افزود: یک سال کنار رفتم و همه فکر کردند من تکواندو را کنار گذاشتم، درحالیکه من به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی و کادر فنی بودم و هر وقت هر دستوری دادند، در خدمتشان بودم و هستم. بعد از یکسال و اندی در مسابقات آزاد شرکت کردم تا بگویم سوسن حاجی پور هنوز هم می تواند برای کشورش افتخارآفرینی کند. هر وقت که فدراسیون و کادر فنی صلاح دانستند من در خدمتشان هستم.


وی درخصوص حضورش در رقابت‌های المپیک گفت: بعد از بازی‌های آسیایی رنکینگم 18 بود و تنها کسی بودم که جزو 30 نفر رنکینگی گرندپری بودم ولی متاسفانه اعزام نمی‌کردند و من دور شدم از تکواندو و رنکینگم پائین آمد و مسابقات گرندپری را از دست دادم و ملی پوشان دیگر بودند و در مسابقات شرکت کرده و مدال کسب کردند و حق آنها بود که در این رقابتها حضور داشته باشند و سهمیه بازی های المپیک را به دست آورند.


ملی پوش سابق المپیکی کشورمان ادامه داد: با خودم فکر کردم که من شهرستانی هستم و یازده سال در اردو بودم، اردوها شاید یکساله باشد برایم خیلی سخت است من از نوجوانی به اردوها آمدم و از خیلی چیزها گذشتم و دوباره برای اردو تنگ می شود نمی توانیم از تکواندو بگذریم، اما در مدتی که از تکواندو دور بودم مدرک مربیگری و داوری ام را گرفتم. برای حضور در بازی های المپیک هم خیلی اتفاقات می افتد و من همه چیز را به مربی‌ام می سپارم. بهترین تصمیمات را پدرم برای من گرفتند و هر چه پدرم بگوید را انجام می دهم.

دیدگاه‌ها