کد خبر : 1304590 | 26 بهمن 1394 ساعت 18:49 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

با بیانیه فدراسیون فوتبال هلند

تایید شدن تبانی در لیگ فوتبال هلند

دیدار دو تیم ویلم تیلبورگ و اوترخت از سری رقابت های لیگ هلند در سال 2009، همراه با تبانی برای تغییر نتیجه بوده است.

تایید شدن تبانی در لیگ فوتبال هلند
به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال هلند تایید کرد که در دیدار دو تیم ویلم تیلبورگ و اوترخت در سال 2009 بعضی بازیکنان برای تغییر نتیجه عمدی بازی، تلاش کرده اند. ابراهیم کارگبو، بازیکن اهل سیرالئون آن زمان ویلم تیلبورگ، ضمن هماهنگی با ویلسون راج پرومال، فردی سنگاپوری که تخصص زیادی در تعیین نتایج فوتبال خارج از زمین مسابقه دارد، بعضی بازیکنان ویلم تیلبورگ را با وعده های مالی تشویق به تغییر نتیجه عمدی بازی تیمشان مقابل اوترخت کرده است. فدراسیون فوتبال هلند، با انتشار بیانیه ای این مسئله را توضیح داد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال هلند آمده:" مکالمه کارگبو و پرومال در ای میل نشان می دهد که این دو برای تعیین نتیجه بازی ویلم تیلبورگ و اوترخت با یکدیگر به توافق رسیده اند. کارگبو موافقت سه بازیکن از ویلم تیلبورگ را با پرداخت 25 هزار یورو، برای تعیین نتیجه دیدارمقابل اوترخت، جلب کرده و هیچ شکی وجود ندارد که این دیدار همراه با تبانی برای تغییر نتیجه بوده است."

در ادامه بیانیه فدرسایون فوتبال هلند از ادامه همکاری کارگبو و پرومال با یکدیگر نیز صحبت شده:" مدارک دیگری نیز وجود دارد که اثبات می کند کارگبو و پرومال با یکدیگر جهت تعیین عمدی نتایج تیم ملی سیرالئون نیز همکاری داشته اند."

مدیر اجرایی باشگاه ویلم تیلبورگ نیز نسبت به رسانه ای شدن این مساله واکنش نشان داد و این اتفاق را برای هواداران این باشگاه بسیار تلخ توصیف کرد.

دیدگاه‌ها