کد خبر : 1305286 | 29 بهمن 1394 ساعت 20:11 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

دربی چهارم مشهد، دربی سرنوشت

سیاه جامگان و پدیده از ساعت 15:10 آخرین روز از بهمن ماه 1394 در ورزشگاه ثامن در دیداری حساس، رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. بازی ای موسوم به دربی که برای چهارمین بار در لیگ برتر اتفاق خواهد افتاد.

دربی چهارم مشهد، دربی سرنوشت
به گزارش "ورزش سه"، جدال دو تیم مشهدی در لیگ برتر فوتبال سابقه زیادی ندارد. آخرین دربی مشهد در دور رفت لیگ پانزدهم برگزار شد که با برتری یک صفر پدیده بر همشهری خود پایان یافت. البته دو تیم نسبت به دیدار رفت تغییراتی داشته اند، به خصوص سیاه جامگان که باید گفت اصلاً تیم دیگری است. آنها که فصل را با رسول خطیبی شروع کردند و در دربی با سعید رمضانی بازی را به حریف واگذار کردند، در دور برگشت رقابت ها، فرهاد کاظمی را روی نیمکت خود می بینند با نفرات جدید پرشمار.
 
چهارمین دربی لیگ برتری فوتبال خراسان در حالی جمعه برگزار خواهد شد که دو تیم با وجود رتبه های در خطر سقوط به دسته پائین، روی سه امتیاز این دیدار حساس و شاید تا حدودی سرنوشت ساز حساب ویژه ای باز کرده اند. پدیده اگر موفق شود در دربی دبل کند، رسیدن به امتیاز 28  تا حدود زیادی بقایش را در لیگ برتر قطعی خواهد کرد.

در سوی دیگر میدان، سیاه جامگان که در حکم میزبان این بازی است اگر می خواهد همسایه همشهری شود، ملوان و فولاد را جا بگذارد و از جمع فانوس به دستان خارج شود باید انتقام بازی رفت را از رقیب بگیرد. با توجه به بازی ملوان و راه آهن در این هفته، برتری شاگردان کاظمی چه از لحاظ امتیازی و چه روحی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و آنها می توانند در هفته های آتی فشار کمتری برای ماندن در لیگ برتر احساس کنند.

جایگاه یازدهمی و چهاردهمی جدول رده بندی این دو تیم در حالی است که هر دو پس از تعطیلات لیگ روند بسیار خوبی را پیدا کرده اند. در سه بازی برگزار شده پس از تعطیلات، سیاه جامگان دو پیروزی برابر نفت تهران و گسترش فولاد کسب کرده و جدال فینال گونه با راه آهن را هم با تساوی به پایان رسانده است. در سوی مقابل پدیده هم شرایط مناسبی دارد و از روحیه بالایی برخوردار است چرا که اولاً بالاتر از همشهری قرار گرفته و ثانیاً دربی رفت را هم پشت سر گذاشته است. شاگردان مهاجری نیز پس از تعطیلات، تراکتور و سایپا را برده اند و برابر صبا به تساوی دست یافتند.

پس باید اذعان کرد آمادگی دو تیم به قدری است که از ابتدای فصل هیچ گاه تا این حد با روحیه و آماده نبوده اند. همین مساله شاید باعث شود جدالی زیبا در عین حساسیت را شاهد باشیم، مگر آنکه دو تیم به تقسیم امیتازات بسنده کنند و دربی سرنوشت را در جدال برای باقی ماندن در لیگ به هفته های آخر بکشند.

دیدگاه‌ها