کد خبر : 1309121 | 16 اسفند 1394 ساعت 09:43 | 29.2K بازدید | 9 دیدگاه

در سال هایی کم فروغ پاسورهای ایرانی؛

خبر بد برای والیبال ایران

فینال لیگ برتر والیبال عصر امروز یک بار دیگر در حالی برگزار می شود که باز هم دو بازیکن خارجی پاسور تیم ها هستند.

خبر بد برای والیبال ایران
به گزارش "ورزش سه"، فینال لیگ برتر عصر امروز برگزار می شود و این دیدار حاوی یک نکته نگران کننده را در خود دارد که آن حضور دوباره پاسورهای خارجی در این دیدار است. والریو ورمیلیو برای پیکان پاس می دهد و ژیگالدو برای بانک سرمایه که این رسم سال هاست در والیبال ایران نهادینه شده است.

سال 91 کاله و متین راهی دیدار پایانی شدند که پاسور دو تیم فینالیست خارجی بودند به طوریکه برای کاله پتکویچ صرب پاس می داد و جوردی اسپانیایی برای متین. فینالیست های لیگ 92 متین ورامین و کاله بودند که سعید معروف در کنار محمد موسوی، شهرام محمودی و مجتبی میرزاجانپور موفق شد تیم خود را قهرمان کند اما نیکو فریکس هلندی در فینال برای تیم مقابل وظیفه تقسیم پاس را به عهده داشت.

سال 93 پیکان با امیر حسینی قهرمان لیگ شد اما پاسور حریف، شهرداری ارومیه والریو ورمیلیو ایتالیایی بود. عصر امروز هم فینال 94 برگزار می شود و در بدترین شکل برای پاسورهای ایرانی به طوریکه پاسورهایی از ایتالیا و لهستان برای دو تیم پاس خواهند داد. امیر حسینی و سعید معروف با تیم هایشان راهی بازی رده بندی شدند.

در 4 سال اخیر پاسورهای خارجی نقش موثری در حضور تیم هایشان برای بازی فینال داشتند و پاسورهای ایرانی درخشش همیشگی را نداشتند به طوریکه مربیانی که تیم را برای قهرمانی قرار است تیم خود را بچینند حتما روی گزینه خارجی برای پاسوری فکر می کنند. سایر تیم های لیگ برتری هم از پاسورهای پا به سن گذاشته ای مثل علی بهبودی، پرویز پزشکی و چنین گزینه هایی استفاده می کنند. وقت امتحان پاسورهای تازه نفس برای بازی های بین المللی رسیده است.

دیدگاه‌ها