کد خبر : 1310786 | 22 اسفند 1394 ساعت 21:50 | 21.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی اورتون مقابل چلسی در FA Cup

اورتون در دیداری خانگی موفق شد چلسی را در دور ششم جام حذفی انگلیس شکست بدهد و راهی مرحله بعد شود.

پیروزی اورتون مقابل چلسی در FA Cup
به گزارش "ورزش سه"، چلسی و اورتون برای صعود به جمع چهار تیم برتر قدیمی ترین جام دنیای فوتبال، در گودیسون پارک به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این شاگردان روبرتو ماتینز بودند که به پیروزی رسیدند.

خبر خوش برای هواداران چلسی رسیدن دیگو کاستا به این دیدار و قرار گرفتنش در ترکیب اصلی بود هر چند ادن هازارد به علت مصدومیت در آخرین لحظات نتوانست در ترکیب تیم قرار گیرد.

بازی بسیار آرام آغاز شد و هر دو تیم سعی در ارزیابی یکدیگر در دقایق نخست داشتند. چلسی هر چند مالکیت توپ بیشتری را عهده دار بود اما چندان علاقه ای به خیمه زدن روی دروازه اورتون نشان نمی داد. در طرف مقابل، شاگردان مارتینز نیز سعی در کنترل بازی داشتند و در گام نخست، گل نخوردن را هدف اصلی خود قرار داده بودند.

در دقیقه 21 دیگو کاستا درون محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه 43، جدی ترین خطر چلسی روی دروازه اورتون ایجاد شد. ضربه آزاد ویلیان را در آخرین لحظات، روبلس، دروازه بان اورتون، توانست با پرشی زیبا دفع و راهی کرنر کند.

در نهایت تلاش دو تیم در نیمه اول سرانجامی نداشت تا در یک بازی کم حادثه دو تیم در این نیمه به تساوی بدون گل رضایت دهند.

نیمه دوم با برتری اورتون شروع شد و آبی ها نشان دادند که می خواهند کار را در همین بازی اول در خانه تمام کنند. در دقیقه 51، اورتون می توانست روی کرنر ارسالی از سمت چپ دروازه چلسی را باز کند اما ضربه سر فونس موری، با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 58، بهترین موقعیت چلسی از دست رفت. دیگو کاستا در مصافی تک به تک با دروازه بان حریف توانست او را از پیش رو بردارد اما ضربه آرام او از زاویه بسته، راه به دروازه نبرد و با طی کردن خط عرضی دروازه، به بیرون رفت.

در ادامه حملات اورتونی ها گسترش پیدا کرد و شاگردان مارتینز با خیمه زدن در زمین چلسی قصد داشتند تا هر طور شده گل برتری را به ثمر برسانند. در دقیقه 77 روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی اورتون، کلاس بالای کاریش را به رخ کشید. او با دریافت توپ از کناره زمین در سمت چپ، روی یک حرکت استثنایی و انفرادی با جا گذاشتن تمامی مدافعان چلسی، در مصافی تک به تک با هم وطنش درون دروازه چلسی قرار گرفت و با یک ضربه استادانه توانست حساب کار را 1-0 کند.

این پایان کار نبود. روملو لوکاکو چهار دقیقه بعد بار دیگر توانست دروازه چلسی را باز کند. مهاجم بلژیکی با حرکتی در عمق خط دفاعی متزلزل چلسی، بار دیگر در مصافی تک به تک با کورتوا قرار گرفت و توانست به یک ضربه با دقت دیگر، کار چلسی را در گودیسون پارک تمام کند.

بازی در دقایق پایانی به خشونت و درگیری میان بازیکنان دو تیم کشیده شد. نتیجه این درگیری دو بازیکن اخراجی برای هر یک از دو تیم بود. دیگو کاستا در دقیقه 84 و گرت بری در دقیقه 87 با دریافت کارت زرد دوم، از زمین بازی اخراج شدند تا دو تیم کار را 10 نفره دنبال کنند.

در نهایت اتفاق خاصی در دقایق پایانی رخ نداد تا اورتون با یک پیروزی شیرین راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس شود.

دیدگاه‌ها