کد خبر : 1312764 | 05 فروردين 1395 ساعت 21:37 | 54K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش دیگر به پلی میکر فکر نمی کند

امروز پیدا کردن یک هافبک خلاق که در میانه میدان از قدرت دریبلینگ خوبی برخودار باشد و پاس های نابی بدهد سخت است و شاید گاهی اصلا با چنین هافبکی برنخورد.

کی روش دیگر به پلی میکر فکر نمی کند
به گزارش "ورزش سه"، کی روش که بعد از خداحافظی مجتبی جباری بازیکنی با چنین تعاریفی پیدا نکرده خیلی از این مسئله ناراحت نیست و بعد از بازی دادن به اشکان دژاگه در این پست در جام جهانی و حتی جام ملت های آسیا هم اکنون از مهدی طارمی در این پست بهره می گیرد.

شاید برایتان جالب باشد که کی روش می گوید وجود چنین بازیکنی در ترکیب تیم ملی ضرروی نیست. هر چند اگر مربی ای با چنین بازیکنی مواجه شود حتما از او استفاده خواهد کرد و حضور چنین بازیکنی را برای تیمش موهبت است اما باید بدون پلی میکر هم بازی کرد.

نکته جالب توجه اینکه به باور کی روش شرایط فوتبال امروز زمینه را برای  رشد بازیکنی که در میانه خط میدان خود نمایی کند از بین برده است و پست پلی میکر کم کم در فوتبال فراموش خواهد شد. تراکم بازیکن در منطقه یک سوم دفاعی دیگر حتی به هافبک خلاق هم اجازه نخواهد داد که چند بازیکن را دریبل بزند و بعد پاس خلاقانه بدهد.

در بازی ایران با هند و در سیستم 1-3-2-4 تصور می شد کی روش از ابتدای بازی به داریوش شجاعیان در این پست بازی دهد یا مسعود شجاعی را به میدان بفرستد اما از وجود مهدی طارمی در این پست استفاده کرد تا نشان دهد حتما نباید بازیکنی که پشت سر فوروارد بازی می کند یک هافبک خلاق باشد. پلی میکر می تواند یک مهاجم هم باشد. هر چند شجاعیان بعد از اینکه وارد میدان شد یک پاس خوب و طلایی به علیرضا جهانبخش داد که منجر به گل شد.

طبیعتا عطش مهدی طارمی برای گل زنی و میل به نفوذ داریوش شجاعیان دغدغه های کی روش را هم برای این پست از بین برده است.

دیدگاه‌ها