کد خبر : 1313387 | 10 فروردين 1395 ساعت 00:31 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

دو بوکسور شانس بیشتری دارند

بررسی وضعیت المپیکی شدن بوکس در چین

در پایان چهارمین روز از رقابتهای بوکس قاره ای چین که سهمیه المپیک ریو در آن توزیع می شود نیمی از بوکسورهای ایرانی از دور رقابتها کنار رفته اند.

بررسی وضعیت المپیکی شدن بوکس در چین

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، رقابتهای کسب سهمیه المپیک بوکس در حالی از پنجم فروردین ماه به میزبانی چین آغاز شده است که تیم ۸ نفره جوان و بی تجربه علیرضا استکی نیر شانس خود را برای کسب سهمیه در این مسابقات امتحان می کند.

اما در پایان چهارمین روز از رقابتها، چهار بوکسور از تیم ملی ایران از گردونه رقابتها حذف شده اند و تنها چهار نماینده برای مبارزه در رینگ کسب سهمیه باقی مانده اند. همانطور که از قبل نیز پیش بینی می شد بوکسورهای سبک وزن ایران که در تجربه های قبلی نیز به اثبات رسانده اند شانسی برای موفقیت در این مسابقات نداشتند و همگی حذف شدند. به نظر نمی رسد فدراسیون بوکس توجیه منطقی برای اعزام آنها به این رقابتها داشته باشد.

اما چهار بوکسور اوزان ۶۹ کیلوگرم به بعد یعنی سجاد کاظم زاده در ۶۹ کیلوگرم، سجاد محرابی در ۷۵ کیلوگرم ، سالار غلامی در ۹۱ کیلوگرم و مجید سپهوند در سنگین وزن نمایندگان باقی مانده ایران در این رقابتها هستند. بوکسورهایی که راه دشواری برای کسب سهینه المپیک ریو در پیش دارند. عملکرد چهار بوکسور ایرانی که تا به اینجای رقابتها حذف شده اند را مشاهده می کنید:

وزن ۵۲ کیلوگرم پویا ناوی: اگرچه در نخستین دیدرا مقابل نماینده جزیره پیتکایرن(اقیانوسیه)به پیروزی رسید اما در مرحله بعد مقابل بوکسور چینی شکست خورد و از گردونه رقابتها کنار رفت.

وزن ۵۶ کیلوگرم آرمین امجدیان: با شکست مقابل حریف قرقیزستانی در همان نخستین رقابت حذف شد.

وزن ۶۰ کیلوگرم دانا اسماعیل زاده: اگرچه در برابر حریف کره ای خود در دور نخست مبارزه قابل قبولی داشت اما به دلیل سر به سر شدن با حریف و رای داوران دیسکالیفه شد و بازی را واگذار کرد تا وی نیز از گردونه رقابتها کنار برود.

وزن ۶۴ کیلوگرم اسماعیل ارمشی: با باخت مقابل بوکسور قرقیزستانی در همان نخستین دیدار از دور رقابتها کنار رفت.

بررسی شانس المپیکی شدن چهار بوکسور باقی مانده در رقابتهای کسب سهمیه چین
از میان چهار بوکسور باقی مانده در مسابقات قاره ای چین، دو بوکسور بیش از دیگران شانس کسب سهمیه المپیک دارند.به شرط اینکه تا مرحله نیمه نهایی بالا بروند و بتوانند حداقل به عنوان سومی برسند.

در وزن ۶۹ کیلوگرم، سجاد کاظم زاده که در دیدار نخست خود مقابل نماینده جزیره پیتکایرن(اقیانوسیه) به برتری رسیده بود حالا در جمع ۱۶ بوکسور برتر این وزن قرار دارد و در دیدار بعدی مصاف دشواری با نماینده فیلیپین دارد و در صورت پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی می رسد. کاظم زاده با توجه به تجربه کم بین المللی خود راهی دشوار برای رسیدن به المپیک ریو دارد.

اما در وزن ۷۵ کیلوگرم در حالی که پیش از آغاز رقابتها همه سجاد محرابی را پرشانس ترین گزینه ایران در این رقابتها اعلام می کردند او با یک قرعه دشوار غافلگیر شد.تا جایی که علیرغم پیروزی دشوارش در دیدار نخست مقابل بوکسور تاجیک او باید در برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی حریف مغولستانی خود را شکست دهد و حتی در صورت پیروزی به احتمال بسیار زیاد با بوکسور قزاق رقابت خواهد داشت و این یعنی محرابی کار بسیار سختی در ادامه این مسابقات دارد.

در وزن ۹۱ کیوگرم سالار غلامی با قرعه ای نسبتا خوب در صورت پیروزی مقابل بوکسور سرسخت چینی مستقیما به مرحله نیمه نهایی می رود و در آن مرحله با نماینده ای از میان مغولستان-قرقیزستان و یا تاجیکستان مبارزه خواهد داشت. البته فراموش نکنیم کادر فنی تیم ملی انتظار نتیجه خارق العاده ای از غلامی ندارد.

اما شاید اگر منطقی به رقابتهای کسب سهمیه چین نگاه کنیم این مجید سپهوند در سنگین وزن باشد که شانس اصلی کسب سهمیه ایران به شمار می رود. سپهوند در دیدار نخست بازی نه چندان دشواری با نماینده سوریه دارد و در صورت پیروزی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کند. در آنجا یا با بوکسور چینی به رقابت می پردازد و یا با نماینده ازبکستان. این بوکسور چینی همان مشت زنی است که سپهوند در رقابتهای قهرمانی آسیا تایلند از وی شکست خورد.

معادله چند مجهوله تیم ملی بوکس در رقابتهای کسب سهمیه المیپک با توجه به حذفی بودن این مسابقات دارای حساسیتها و پیچیدگی های خاصی است. سیل عظیمی از منتقدان علیرضا استکی سرمربی جوان و تازه کار تیم ملی منتظرند تا وی در چین نتیجه نگیرد و اعتراض ها را به انتخاب وی به عنوان هدایتگر تیم ملی در این شرایط خاص و نزدیک به المپیک اعلام کنند.

دیدگاه‌ها