کد خبر : 1313858 | 13 فروردين 1395 ساعت 22:45 | 27.3K بازدید | 0 دیدگاه

چالش بزرگ پیش روی زیزو

یادداشت:ال کلاسیکو، زمانی برای اثبات زیدان

زین الدین زیدان از زمان حضورش روی نیمکت رئال از ژانویه رکورد خوبی به ثبت رسانده ولی سرمربی فرانسوی با سخت ترین چالش ممکن در نوکمپ روبرو خواهد شد و در این سه ماه به نظر کسی مطمئن نیست که او موفق خواهد بود.

یادداشت:ال کلاسیکو، زمانی برای اثبات زیدان
به گزارش "ورزش سه"،‌این موضوع طبیعی است. در فوتبال،‌هدایت رئال یکی از سخت ترین کارهای دنیاست، خصوصا وقتی که پرز رئیس باشگاه باشد. رافا بنیتس ،‌سرمربی سابق رئال فقط 25 بازی دوام آورد در حالی که آنچلوتی که به نظر برای پروژه ای بلند مدت انتخاب شده بود،‌تنها دو فصل هدایت این تیم را بر عهده داشت. دستور واضح است: سریعا موفقیت را پیدا کن یا باید سریعا وسایلت را جمع کرده و تیم را ترک کنی.
در مورد زیدان به نظر اوضاع کمی متفاوت باشد. سرمربی 43 ساله اسطوره باشگاه است و با حضور روی نیمکت تیم پایه رئال،‌تجربه کمی در مربی گری دارد. با تغییرات مداوم در سال‌های اخیر، پرز حالا باید به پروژه اش وفادار بوده و برای رشد و موفقیت صبور باشد ولی اینجا رئال مادرید است و فلورنتینو،‌ببری است که نمی‌خواهد خط وخال‌های عوض شوند.


1087241


بنابراین،‌زیدان باید نتیجه بگیرد. تا به اینجا، او نتایج خوبی کسب کرده است. در 14 بازی، رئال 11 پیروزی به دست آورده، 2 تساوی ثبت کرده و تنها یک بار شکست خورده است. با این حال، در این دوره رئال بازی‌های سخت کمی را سپری کرده است و وقتی کار به یک جدال سخت مثل دربی مادرید کشیده، سپیدپوشان مغلوب شدند. این معنای خوبی ندارد.پیش از حضور زیدان،‌کوپا دل ری عملا تمام شده بود. حال به نظر کسب لالیگا غیرممکن است و تنها امید اسطوره فرانسوی،‌کسب چمپیونزلیگ است.
پیش از آن، او باید به فکر الکلاسیکو باشد. هر چند که قهرمانی در لالیگا به نظر دور از دسترس می‌آید ولی زیدان جای اشتباه و کسب نتیجه ضعیفی در این دیدار مشهور و پربیننده ندارد. بنیتس به عنوان یک نمونه نزدیک،‌تا قبل از الکلاسیکو نتایج خوبی کسب کرده بود ولی شکست 4-0 در برنابئو،‌زمینه اخراجش را فراهم کرد. 6 هفته بعد،‌او از کار برکنار شده بود
زیزو در زمان بازیگری اش نیز کم صحبت بود. هم‌تیمی‌های سابقش می‌گویند که او در رختکن به ندرت صحبت می‌کرد. استیو مک‌منمن در این رابطه گفت:" وقتی هم‌تیمی بودیم،‌هیچگاه فکر نمی‌کردم زیزو مربی شود. او خیلی ساکت بود و وقتی به رئال آمد فقط فرانسوی حرف می‌زد به نظر نمی‌آمد او مربی رئال شود." مارچلو لیپی،‌سرمربی سابق زیزو در یووه نیز در این رابطه گفت:" هیچگاه فکر نمی‌کردم زیدان مربی شود. من بازیکنانی مثل دیدیه دشان را تمرین می‌دادم که می‌دانستم مربی خواهد شد ولی زیدان از آن دسته بازیکنان نبود."
حالا او به نظر در صحبت کردن راه افتاده است. سرمربی فرانسوی در کنفرانس‌های خبری،‌به نظر آرام‌تر و مسلط تر است و به نظر بازیکنان تحت هدایت او خوشحال تر هستند ولی با این حال،‌نتیجه تنها چیزیست که اهمیت دارد.


1084455


با این حال،‌عده ای هستند که معتقدند زیدان مربی بزرگی خواهد شد. یکی از آنها،‌کارلو آنچلوتی است که زیزو یک فصل دستیارش بود. کارلتو پیش از انتخاب زیدان به عنوان سرمربی رئال راجع به او گفته بود:" زیزو تمام کیفیت های لازم برای مربی شدن را دارد: کاریزما،‌شخصیت و تجربه. در آینده او می‌تاوند مربی رئال مادرید یا هر باشگاه دیگری شود. همین حالا هم می‌تواند؟ بله فکر می‌کنم می‌تواند."
پرز هم به نظر با کارلتو هم عقیده است و در همین حال،‌بازیکنان نیز می‌خواهند که به کارلتو زمان بیشتری داده شود تا بتواند تاثیرش را بگذارد. په‌په پیام واضحی به مدیران باشگاه پیش از دیدار مقابل رم در چمپیونزلیگ ارسال کرده بود. او گفته بود:" زیدان می‌داند بازیکنان چه می‌خواهند و به چه چیزهایی فکر می‌کنند. او اتحاد را به تیم آورده است. اگر زمان به او داده شود، جام‌های زیادی با باشگاه خواهد برد و نشان خواهد داد که یکی از بهترین مربیان جهان است."
زمان کلیدی است ولی چقدر؟ به ژوزه مورینیو 3 فصل فرصت داده شد ، به آنچلوتی 2 فصل و به بنیتس نیم فصل. با کدورت ایجاد شده بین هواداران و پرز به دلیل تغییرات مداوم، این بار به نظر باید به زیدان فرصت بیشتری داده شود تا بتواند خودش را ثابت کند. هر چند که وقتی از او درباره نقل و انتقال‌های فصل بعد تیمش پرسیدند گفت:" نقل و انتقال؟ من حتی نمی‌دانم فصل بعد مربی رئال خواهم بود یا نه ."

منبع: سایت گل
مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها