کد خبر : 1315453 | 19 فروردين 1395 ساعت 12:13 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

نصیرزاده: تغییر در اساسنامه به معنی لغو انتخابات نیست!

اساسنامه هنوز به دولت ارسال نشده است

اساسنامه فدراسیون فوتبال هنوز به هیات دولت ارسال نشده است.

اساسنامه هنوز به دولت ارسال نشده است
به گزارش "ورزش سه"، هوشنگ نصیرزاده با تایید این خبر گفت: قرار است تغییراتی در اساسنامه صورت گیرد تا نظر وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور جلب شود و هیات وزیران هم به راحتی این اساسنامه را تایید کند.

تغییرات مد نظر نهادهای دولتی در اساسنامه فدراسیون فوتبال چیست؟

هوشنگ نصیرزاده در پاسخ به این سوال می گوید: یکی از مواردی که تغییر می کند ماده یک است که به تعریف فدراسیون فوتبال می پردازد. به استناد مصوبه سال 1376 مجلس شورای اسلامی فدراسیون فوتبال باید به عنوان موسسه یا نهادی عمومی غیر دولتی معرفی شود. از دیگر مواردی که در اساسنامه دستخوش تغییر خواهد شد چگونگی انتخاب ریاست رکن های قضایی فدراسیون فوتبال است. بر اساس مواد جدید که در اساسنامه گنجانده خواهد شد روسای رکن های قضایی فدراسیون فوتبال از جمله کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و استیناف باید از سوی هیات رئیسه به اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال معرفی شوند و در صورت کسب رای مشغول بکار خواهند شد. در حال حاضر این ها از سوی  ئیس فدراسیون فوتبال به هیات رئیسه پیشنهاد می شوند.

هوشنگ نصیرزاده تغییر در اساسنامه را مبنتی بر قوانین داخلی کشور می داند و در خصوص تایید این موارد از سوی فیفا می گوید: تغییرات که در حال لحاظ شدن است قطعا به فیفا گزارش خواهد شد. ما حتی اخبار مجامع عمومی خود را  به فیفا گزارش می دهیم چه رسد به تغییر اساسنامه. واقعیت این است تغییراتی که در حال لحاظ شدن است مبتنی بر قوانین داخلی کشور است و مواردی که برای تغییر ازسوی وزارت ورزش و جوانان و هم چنین سازمان بازرسی کل کشور تاکید شده همان طور که اشاره شده بر پایه و اساس قوانین داخلی است.

قرار است اساسنامه سال 86 به اضافه شدن چند بند از مواد اساسنامه سال 90 به وزارت ورزش و جوانان ارسال شود و در ادامه این وزارت ورزش و جوانان است که اساسنامه را در اختیار هیات وزیران قرار خواهد داد. تغییرات به این خاطر است که نظر سازمان بازرسی کل کشور جلب شود و اساسنامه برای تایید از سوی دولت با چالش مواجه نشود.

آیا تغییر اساسنامه موجب لغو انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال خواهد شد؟

هوشنگ نصیرزاده چنین عقیده ای ندارد و در این باره می گوید: در حالت عادی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قرار است 11 اردیبهشت ماه برگزار شود. طبیعتا اگر تا این زمان اساسنامه مورد تصویب هیات دولت قرار نگیرد ثبت نام ها کم لم یکن تلقی خواهد شد. چون اساسنامه ای وجود ندارد که بر اساس آن انتخابات را پیش برد. اما اگر اساسنامه مورد تایید هیات دولت قرار گیرد انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

تغییر در اساسنامه به معنی لغو انتخابات نیست. موضوعی که در روزهای اخیر به دفعات و البته به اشتباه به آن پرداخته شد. بعد از تصویب اساسنامه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد  و ما اساسنامه را به فیفا ارسال خواهیم کرد و اگر فیفا نظری روی اساسنامه داشته باشد یا نظرش به اصلاح باشد آن را برای ما ارسال خواهد کرد. این طور نیست که تغییر در اساسنامه سبب لغو انتخابات شود.

نیت سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ورزش و جوانان و هم چنین فدراسیون فوتبال در برگزاری انتخابات فدارسیون فوتبال چیست؟ انتخابات به موقع برگزار شود یا به تعویق بیافتد؟

هوشنگ نصیرزاده در پاسخ به این سوال گفت: این سوالی است که من نباید به آن پاسخ دهم.

دیدگاه‌ها