کد خبر : 1318060 | 28 فروردين 1395 ساعت 15:53 | 26.6K بازدید | 4 دیدگاه

جابر انصاری باید بازی می‌کرد

قربانی: ترکیب استقلال مشکل داشت

کاپیتان اسبق استقلال تهران تمام ضعف تیم مظلومی در دربی را مسائل فنی می‌داند.

قربانی: ترکیب استقلال مشکل داشت
پیروز قربانی در گفت‌وگو با "ورزش سه" پیرامون شکست سنگین استقلال برابر پرسولیس و سیر نزولی این تیم در نیم‌فصل دوم صحبت کرد.

دست استقلال راحت خوانده می‌شود

 بازی خاص و قشنگی برای فوتبال ایران بود ولی متاسفانه با باخت استقلال همراه شد. چند هفته پیش هم گفته بودم استقلال با این سبک بازی به مشکل می‌خورد چون این تیم بزرگی است و باید در طراحی حملات تنوع بیشتری داشته باشد. درست است مصدومیت‌ها پیش آمد ولی نباید دست تیم بزرگی مثل استقلال به راحتی خوانده شود و نتواند از برتری‌اش مقابل تیم‌ها استفاده کند. متاسفانه این مشکل هم زمان بدی خودش را نشان داده است.

انتقاد از ترکیب مظلومی

شاید بعد بازی قضاوت می‌کنیم صحیح نباشد ولی واقعا استقلال در ترکیب اولیه هم مشکل داشت. نمی‌دانم تفکرات کادر فنی چه بود و چه هدفی داشتند ولی هرچه  بود به آن نرسیدند. برای مربیان استقلال احترام قائل هستم ولی چرا بازیکنی مثل جابر انصاری که یکی، دو سال است سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد و بازی رفت به این تیم گل زده باید روی نیمکت باشد؟ اگر انصاری از ابتدا بازی می‌کرد به نفع استقلال بود. از آن طرف آرش برهانی با اینکه بازیکن شایسته و خوبی است ولی پنج بازی جزء لیست 18 نفر نبوده به یکباره در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و همچنین خسرو حیدری در اواسط بازی میانه زمین به کار گرفته می‌شود. این‌ها عواملی است که دست به دست هم داد تا استقلال نتواند نتیجه بگیرد.

استقلال برای سمت چپ راهکار نداشت

پرسپولیس تیم بسیار قوی است. رامین رضائیان با نفوذهایی که انجام می‌دهد شاید به نوعی بهترین مدافع راست تاریخ پرسپولیس باشد و در دربی هم دیدیم بارها از سمت راست زمین پرسپولیسی‌ها با حرکات او نفوذ کردند و با مدافع چپ استقلال دو به تک و سه به تک شدند اما استقلال هیچ راهکاری برای آن پیدا نکرد. مسائل مختلفی دست به دست هم داد تا استقلال نتواند نتیجه بگیرد. با احترام به مربیان استقلال همه این اتفاقاتی که در زمین بازی رخ می‌دهد، حتی اشتباهات فردی به مسائل فنی کادر مرتبط است.

تفکر فنی استقلال پیشرفت کند

این تیم همانی است که 21-20 هفته صدرنشین بوده و مشکلاتی هم دارد که همه می‌دانند.  برای تماشاگران استقلال احترام زیادی قائل هستم ولی نباید احساسی انتقاد کنند. الان بهترین زمان حمایت تیم است و باید کمک کنند تیم نتیجه بگیرد. استقلال کار سختی برای قهرمانی در لیگ و جام حذفی دارد؛ از نظر بازیک این پتانسیل در استقلال وجود دارد ولی تفکرات فنی استقلال باید پیشرفت کند.

دیدگاه‌ها