کد خبر : 1320243 | 05 اردیبهشت 1395 ساعت 12:00 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره های رفت و برگشتی

نگاهی به وضعیت آتی لژیونرهای ایرانی قطر

لیگ ستارگان قطر با قهرمانی مقتدرانه الریان به اتمام رسید اما باشگاه های این کشور حاشیه خلیج فارس هنوز دو جام دیگر پیش رو دارند و برای قهرمانی در این رقابت ها تلاش می کنند.

نگاهی به وضعیت آتی لژیونرهای ایرانی قطر
به گزارش "ورزش سه"، جام حذفی و جام اتحادیه(امیرکاپ) قطر هم در اردیبهشت ماه به پایان می رسد تا پرونده فصل 2015-2016 به صورت کامل بسته شود. با این وضعیت بسیاری منتظر هستند تا وضعیت آتی لژیونرهای پرشمار ایرانی شاغل در باشگاه های این کشور را ببینند جایی که هنوز معلوم نیست آنها در تیم های خود باقی می مانند یا باید چمدان های شان را برای کوچ ببندند.

در شرایطی که باشگاه های قطری هم با تکیه بر ثروت مالکان خود ابایی از کنار گذاشتن ستاره های خارجی درست مثل سایر باشگاه های ثروتمند حاشیه خلیج فارس ندارند در هفته ها و ماه های گذشته شایعات زیادی در خصوص سرنوشت لژیونرهای ایرانی به گوش رسید که پیرو همین شایعات بدندیدیم به بررسی اجمالی وضعیت بازیکنان ایرانی شاغل در قطر بپردازیم جایی که بیش از نیمی از آنها قراردادشان به پایان رسیده و اگر هم قراردادی دارند به صورت مشروط است.

السد

پورعلی گنجی در کنار ژاوی می ماند


1094453

مدافع جوان و ملی پوش السد که با قراردادی پر سر و صدا به جمع سفیدپوشان السد پیوست تا جانشین مدافع کره ای و محبوب این تیم شود در همین نیم فصل توانسته جایگاهی ثابت در ترکیب اصلی تیم پیدا کند و در کنار ژاوی هرناندز کاپیتان اسپانیایی جزو بهترین خارجی های تیم قلمداد شود.با وجود این قرارداد سال دوم مرتضی با السد به صورت مشروط بود آخرین اخبار حاکی است باشگاه از عملکرد پورعلی گنجی کاملا رضایت دارد و به درخواست فریرا مربی پرتغالی این مدافع ایرانی را برای فصل بعد حفظ خواهد کرد تا در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا روی توانایی های دفاعی این بازیکن حساب باز کند.

الاهلی

جباری می ماند اما منتظری نه


1089513

جایگاه مجتبی جباری در اردوی الاهلی کاملا مستحکم است. بازیکنی که به عنوان قلب تپنده میانه میدان تیم با پاس ها و بازی درخشان خود دل همه طرفداران را برده است با وجود این که هنوز یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده با پیشنهاد جالب توجه تمدید از سوی باشگاه روبرو شده به همین خاطر او را باید از جمله لژیونرهایی نامید که قطعا در دوحه خواهد ماند. اما برخلاف این بازیکن پژمان منتظری مدافع ملی پوش ایرانی که در این فصل با بدشانسی های زیادی روبرو و بیشتر بازی ها را به دلیل مصدومیت از دست داد با اتمام قرارداد یک ساله اش هنوز با پیشنهادی برای تمدید روبرو نشده است تا جدایی اش محتمل به نظر برسد. البته گفته می شود در صورتی که لوکا بوناچیچ سرمربی الاهلی شود این مدافع را حفظ خواهد کرد.

الغرافه

شجاعی روی لبه پرتگاه


1095998

مسعود شجاعی هم از آن دست بازیکنانی است که هنوز باشگاه الغرافه برای تمدید قراردادش اقدامی نکرده و جایگاه متزلزلی در این تیم دارد. الغرافه که همواره در تغییر بازیکنان و ستاره های خارجی زبانزد عام و خاص است در نیم فصل هم فاصله ای با کنار گذاشتن این بازیکن نداشت اما مداخله کاستینها سرمربی جدید و پرتغالی باعث شد تا به قراردادش با بازیکن ملی پوش ایرانی پایبند بماند. مسعود که بازی های چندان بدی هم برای الغرافه انجام نداد در صورتی که نتواند در قطر بماند هیچ بعید نیست به لیگ برتر برگشته و با پیراهن یک باشگاه ایرانی در فصل آتی به میدان برود.

العربی

اشکان می ماند؛ جواد چشم انتظار تمدید

1093196

در این تیم متمول قطری اشکان دژاگه با توجه به قرارداد بلندمدت و نجومی که دارد جایگاهش کاملا تثبیت شده و فصل بعد را نیز با پیراهن العربی سپری خواهد کرد تا همچنان یکی از کاندیداهای اصلی کاپیتانی سرخپوشان دوحه قلمداد شود.کاپیتان تیم ملی ایران در بین مالکان ثروتمند باشگاه محبوبیت خاصی دارد و شاید به همین خاطر بود که او را با رقمی چشمگیر از فولهام انگلیس جذب کردند و به سادگی از او نمی گذرند. جواد نکونام دیگر ایرانی العربی اما قراردادی مشروط با باشگاه بست به نحوی که قرار شد طرفین در پایان اگر از همکاری چند ماهه ابراز رضایت داشتند برای سال دوم هم توافق کنند از همین رو باید منتظر گذشت زمان بود و دید که العربی کاپیتان سابق تیم ملی ایران را حفظ خواهد کرد یا نه؟

مسیمیر

نوری می ماند یا نه؟


1088270

با سقوط از لیگ ستارگان قطر وهمچنین حذف از رقابت های امیر کاپ پرونده این فصل باشگاه مسیمیر بسته شد تا با این وضعیت محمد نوری کاپیتان ایرانی مسیمیر هم قراردادش به پایان رسیده و بازیکن آزاد شناخته شود. در شرایطی که مدیران باشگاه از مدت ها قبل مذاکره با نوری را آغاز کردند تا او را برای تمدید قرارداد راضی کنند خبرهایی به گوش می رسد که چند باشگاه دیگر قطری پیشنهادات بهتری به این بازیکن خلاق ارائه داده اند که هیچ بعید نیست کاپیتان سابق پرسپولیس را وسوسه کرده و عامل جدایی اش از مسیمیر شوند. به همین خاطر هنوز مشخص نیست که آینده محمد نوری پا به سن گذاشته به چه شکلی رقم خواهد خورد.

الشحانیه

پولادی یک فصل دیگر هست


994014

مهرداد پولادی دیگر لژیونر ایرانی شاغل در لیگ قطر است که با صعود دوباره الشحانیه به لیگ ستارگان قطر بار دیگر در دید قرار خواهد گرفت. ملی پوش سابق فوتبال ایران که هنوز مشکلات خدمت سربازی اش او را از تیم ملی دور کرده است هنوز یک فصل دیگر با الشحانیه قرارداد دارد و مسلما در فصل بعد هم او را در بین لژیونرهای حاضر در آن سوی آب های خلیج فارس خواهیم دید. پولادی که شایعات زیادی در خصوص آینده اش به گوش می رسد تا روزی که نتواند مشکل خدمت سربازی اش را حل کند به ایران برنمی گردد از همین رو ماندن در قطر بهترین تصمیم برای او و فوتبالش است.

***
در این بین یک نکته کلیدی هم وجود دارد آن هم این که فصل بعد قطعا به این تعدا ز لژیونرها اضافه هم خواهد شد چون در همین چند هفته خبرهای زیادی به گوش رسید مبنی بر این که باشگاه های قطری از طریق واسطه های خود باب مذاکره با چند ستاره لیگ برتر را باز کرده اند تا آنها را برای فصل آتی جذب کنند که از جمله آنها می توان به امید ابراهیمی از استقلال، مهدی طارمی از پرسپولیس، وحید امیری از نفت و ... اشاره کرد

دیدگاه‌ها