کد خبر : 1320349 | 05 اردیبهشت 1395 ساعت 18:26 | 73.7K بازدید | 0 دیدگاه

برد حماسی شاگردان کاظمی

سیاه‌جامگان 2 ـ تراکتورسازی 1؛ معجزه در 2+90

فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان با تعویض های طلایی موفق به برگردان نتیجه بازی و کسب 3 امتیاز حساس از دیدار مقابل تراکتورسازی مدعی شد.

سیاه‌جامگان 2 ـ تراکتورسازی 1؛ معجزه در 2+90

به گزارش "ورزش سه"، سیاه جامگان با این برد با ارزش خانگی 24 امتیازی شد و در رده چهاردهم جدول قرار گرفت تا جنگ فرار از سقوط همچنان ادامه داشت. تراکتور هم با شکست امروز دیگر بختی برای قهرمانی و حضور در جمع مدعیان نخواهد داشت.


هفته بیست و هفتم لیگ برتر ، ساعت 17:30  ورزشگاه ثامن مشهد
داور: بیژن حیدری         کمک‌ها : علیرضا ایلدروم، جواد مداح

 


سیاه جامگان:

 

محمد ناصری،  مصطفی احمدی، اولو کورده، میثم حسینی، سالار افراسیابی(55 میلاد نوری)، کیل کنویا، حمدرضا علی عسگری، علی رضا نقی زاده، حسین زامهران، سیدحسین کریمی(83 آلاجی سوسه)، ایمان موسوی (عنایتی 46)
سرمربی: فرهاد کاظمی 


تراکتورسازی:

 

محمدرضا اخباری، علی حمودی(78 کارلوس کاردوسو)، شجاع خلیل زاده، خالد شفیعی، محمدرضا ایران‌پوریان، سینا عشوری، مهدی کیانی، ایوب کلانتری، شاهین ثاقبی(60 سروش رفیعی)، مهدی شریفی، فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه نویی

 

اخطار

 

کورده(41)- زمهران (71)  از سیاه جامگان

فرزاد حاتمی (65) - خلیل زاده (71) - رفیعی(88)  از تراکتورسازی

 

شرح گل ها:


سیاه جامگان 0 تراکتورسازی 1 (دقیقه 33، محمد ایرانپوریان) : پنالتی کسب شده توسط فرزاد حاتمی که از روی خطای میثم حسینی به دست آمد را محمد رضا ایرانپوریان بر خلاف جهت دروازه بان سیاه جامگان به گل اول تراکتورسازی تبدیل کرد.


تراکتورسازی 1 سیاه جامگان 1(دقیقه 82، حسین زامهران) : حرکت کریمی درون محوطه تراکتوری ها با پاس او به زامهران ادامه یافت و بازیکن بومی سیاه جامگان نیز با بغل پایی محکم و سریع توپ را وارد دروازه اخباری کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

 

تراکتورسازی 1 سیاه جامگان 2(دقیقه 2+90، علی رضا نقی زاده) : تعویض طلایی کاظمی در این دقیقه جواب داد و آلاجی سوسه تازه به میدان آمدند با فراری استثنایی از کمند مدافعان تراکتورسازی توانست با دروازه بان این تیم تک به تک شود و با پاسی کوتاه و عرضی نقی زاده را صاحب توپ کرد و او نیز دروازه تراکتورسازی را باز کرد تا از حریف پیش بیفتند.

 

شرح بازی:


یاران فرهاد کاظمی موفق شدند بازی مهم هفته بیست و هفتم را به سود خود به پایان ببرند و در حالی که سه امتیاز این بازی را نیاز داشتند به دست آوردند تا از رقبای خود عقب نیفتند.  
بازی با حملات تراکتورسازان آغاز شد و آنها از همان دقایق ابتدایی بازی تلاش خود را برای باز کردن دروازه حریف به کار بستند که حاصل آن چند موقعیت خطرناک برای این تیم بود اما موفقیتی به همراه نداشت. پس از پانزده دقیقه ابتدایی این دیدار سیاه جامگان نیز به جلو آمد و راه دروازه اخباری را در پیش گرفت، دقایق میانی این نیمه را می توان از آن مشهدی ها دانست چرا که این تیم بیشترین فشار را روی دروازه یاران قلعه نویی پیاده کرد اما آنها هم موفق نبودند. تراکتورسازان در پانزده دقیقه پایانی بازهم میل به دروازه سیاه جامگان کردند و در نهایت موفق شدند گلزنی هم کنند، فرزاد حاتمی که این روزها به کار این تیم تبریزی می آید در دقایق پایانی نیمه اول یک پنالتی گرفت تا این تراکتورسازان باشند که گلزنی می کنند و در نهایت نیمه اول را با موفقیت به رختکن بروند. 
در نیمه دوم اما این تراکتورسازان بودند که بازی را با حمله آغاز کردند، آنها که از دقیقه 46 فشار خود را روی دروازه حریف آغاز کرده بودند موقعیت های مختلفی به دست آوردند تا پیش از گل احتمالی سیاه جامگان بتوانند کار را تمام کنند. آنها تا دقیقه 70 راه دروازه این تیم را در پیش گرفته بودند اما نتوانستند برای بار دوم موفق شوند دروازه حریف را باز کنند تا اینکه سیاه جامگان برنامه هجومی خود را آغاز کرد.
از میانه های نیمه دوم این تیم مشهدی بود که با برنامه ریزی خود بازی را در دست گرفت و آرام آرام حمله به دروازه حریف را آغاز کرد، آنها ابتدا یک پنالتی به دست آوردند که نتوانستند از آن استفاده کنند اما دست از دروازه تبریزی ها برنداشتند و در دقایق پایانی بازی گل تساوی را وارد دروازه حریف کردند، در دقایق پایانی تعویض طلایی مشهدی ها نیز وارد میدان شد و سوسه در وقت های اضافه با فراری استثنایی از کمند مدافعان حریف گل سوم را به ارمغان آورد. 
در نهایت سیاه جامگان موفق شد در چند دقیقه پایانی بازی باخت را با برد عوض کند و 24 امتیازی شود تا هنوز هم به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد.

 

اتفاق ویژه:


ویژه ترین اتفاق این بازی را می توان در تغییر نتیجه بازی در 10 دقیقه دانست، مشهدی ها که تا دقیقه 82 تیم بازنده میدان بودند در این دقیقه اولین گل را وارد دروازه حریف کردند و در دومین دقیقه وقت اضافه گل دوم را وارد دروازه تراکتورسازان کردند تا تیر خلاص را به این تیم بزنند و از باقی رقبای خود در پایین جدول عقب نمانند.

 

بهترین بازیکن:


حسین زامهران را می توان بهترین بازیکن این بازی دانست، هافبک بومی تیم سیاه جامگان که در نیمه اول یکی دو خطر روی دروازه حریف به وجود آورده بود و در نیمه دوم نیز توانست یک پنالتی برای تیمش به دست بیاورد اولین گل را وارد دروازه حریف کرد. زامهران در این دیدار حساس توانست بازی تاثیرگذاری از خود به نمایش بگذارد. البته در این میان باید از آلاجی سوسه نیز یاد کرد، مهاجم سیاه جامگان را می توان تعویض طلایی این بازی دانست، این مهاجم که در دقیقه 83 به میدان آمدند پایه گذار گل دوم تیمش شد.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 2 – شلیک علی حمودی با اختلاف کمی از کنار دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.
 

دقیقه 8 – فرار شاهین ثاقبی و پاس او در محوطه جریمه سیاه جامگان با ضربه بی دقت شریفی راهی به دروازه حریف نیافت.
 

دقیقه 13 – سانتر سعید آقایی و ضدحمله تراکتوری ها موقعیت فوق العاده ای برای این تیم به وجود آورد اما ضربه ایوب کلانتری را محمد ناصری با واکنشی به موقعی مهار کرد.


دقیقه 15 – حمله سیاه جامگان و حرکت حسین کریمی در محوطه تراکتوری ها با برخورد او و خلیل زاده باعث به بیرون رفتن توپ شد، برخورد که کریمی معتقد بود داور باید اعلام پنالتی کند. 

دقیقه 16 – پاس رو به عقب حسینی با اشتباه دروازه بان سیاه جامگان چیزی نمانده بود تا دروازه این تیم را با خطر روبرو سازد اما این توپ با خوش شانسی به کرنر رفت.

دقیقه 18 – سانتر مشهدی ها و ضربه سر زامهران روی دروازه تراکتوری ها بسیار خطرساز شد اما این توپ را اخباری با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد.

دقیقه 19 – ارسال کرنر توسط یاران کاظمی با ضربه سر مهاجم این تیم بازهم روی دروازه اخباری خطرساز شد اما این توپ را خلیل زاده به کرنر فرستاد.

 

دقیقه 40 – سانتر ارسالی بازیکنان سیاه جامگان روی دروازه تراکتورسازی را اخباری از روی سر بازیکنان حریف دور کرد. 


دقیقه 41 – ضدحمله تراکتورسازان در حالی که روی دروازه مشهدی ها ایجاد خطر کرد با خطای میثم حسینی خنثی شد.


دقیقه 42 – ایوب کلانتری ضربه برخورد شده به دیوار دفاعی سیاه جامگان را با شوتی محکم به سوی دروازه این تیم زد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 

دقیقه 59 – پرتاب اوت بلند تراکتورسازان درون محوطه سیاه جامگان موقعیت خطرناکی روی دروازه این تیم به وجود آورد اما دخالت فرزاد حاتمی برای تراکتورسازی کارساز نبود و این توپ دور شد.

 

دقیقه 67 – شوت زیبای حاتمی از بیرون محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه ناصری به بیرون رفت.

 

دقیقه 74 – پنالتی جنجالی که نصیب سیاه جامگان شده بود در این لحظه توسط میثم حسینی نواخته شد اما این توپ با برخورد به تیرک افقی دروازه از دست رفت.

 

دقیقه 86 – ارسال بلند تراکتورسازان بازهم روی دروازه سیاه جامگان خطرساز شد اما این موقعیت را ناصری از منطقه خطر دور کرد.

 

 

در حاشیه

 

*میثم حسینی در برخورد با فرزاد حاتمی دچار شکستگی سر شد.
* بازیکنان تراکتور بعد از خطای کنویا روی شریفی اعتقاد به اخراج این بازیکن سیاه جامگان داشتند که بیژن حیدری به کارت زرد بسنده کرد . 
*ناصری دروازه بان سیاه جامگان با کوبیدن توپ به صورت مهدی شریفی صحنه عجیبی خلق کرد و می توانست دروزاه تیمش را باز کند . 
* ایوب کلانتری هافبک شوتزن تراکتور سازی در صحنه زدن یک ضربه کاشته از هم تیمی ها خواهش کرد بگذارند او توپ را شلیک کند . 
*سروش رفیعی ستاره سرباز تراکتور در جمع 11 انتخاب اول قلعه نویی حضور نداشت .
* بازیکنان سیاه جامگان به پنالتی تراکتور اعتراض شدیدی داشتند اما رای حیدری تغییر نکرد . 
*فرهاد کاظمی با به بازی آوردن میلاد نوری شاگرد فصل پیش قلعه نویی ترکیب تیمش را تهاجمی تر کرد.
* باوجود نیاز سیاه جامگان به حمایت هواداران بازهم استقبال خوبی از این بازی به عمل نیاوردند.
*تاکتیک پرتاب اوت یکی از حربه های مهم تراکتور برای گلزنی است و این تیم دو سه موقعیت خوب روی این تاکتیک به دست آورده است.
*در دقیقه 65 و پس از مهار یک توپ توسط ناصری، حاتمی با او برخورد داشت و همین موضوع باعث هجوم بازیکنان سیاه جامگان برای اعرتاض به این بازیکن شدريال اعتراضی که کمی شرایط آرام بازی را متشنج کرد و باعث شد داور با کارت زردی به مهاجم تراکتوری ها به قائله خاتمه دهد.
*در اواسط نیمه دوم یک پنالتی جنجالی نصیب سیاه جامگان شد، برخورد زامهران و خلیل زاده پس از دقیقه ای تاخیر و با توضیحات داور چهارم تبدیل به یک پنالتی برای مشهدی ها شد.

دیدگاه‌ها