کد خبر : 1321293 | 09 اردیبهشت 1395 ساعت 13:04 | 364.8K بازدید | 1 دیدگاه

حق نداری درباره من حرف بزنی و توهین کنی

علیفر: خداداد بی‌سواد و تاریخ‌مصرف گذشته است

گزارشگر پرسابقه فوتبال ایران بعد از برنامه پرحاشیه‌ای که در خندوانه داشت با هجمه انتقادی زیادی روبرو شد که این موضوع با واکنش‌های جناب سرهنگ روبرو شد.

علیفر: خداداد بی‌سواد و تاریخ‌مصرف گذشته است

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا علیفر که در برنامه خندوانه رامبد جوان مدعی شده بود با پیشنهاداتی از تیم‌های لیگ برتری روبرو است و فصل آینده وارد دنیای مربیگری می‌شود بعد از این که با مصاحبه تند خداداد عزیزی روبرو شد بار دیگر سکوت خود را شکست و این بار جواب تندی به پیشکسوت سابق فوتبال ایران داد و او را تاریخ مصرف گذشته نامید.

*گویا از صحبت‌های آقای عزیزی ناراحت شدید؟

در مورد صحبت‌های خداداد عزیزی هر چند که بهترین جواب به چنین افرادی خاموشی است اما اجازه می‌خواهم چند جمله‌ای گفته شود.

*بفرمایید.

آقای عزیزی کم سواد و تاریخ مصرف گذشته! هر چند صباحی گریبان یک چهره مطرح و به روز فوتبال را می‌گیرد تا اظهار وجودی کرده باشد. البته امروزه در دنیای آزاد رسانه‌ها اعلام نظر نسبت به دیگران اشکالی ندارد اگر همراه با ادب و دور از توهین باشد. آقای عزیزی این را نمی‌داند که اعلام نظر بی ادبانه و توهین آمیز فقط نشانگر تربیت خانوادگی و فرهنگ افراد است و نه تنها وجهه‌ای برای نظر دهنده ایجاد نمی‌کند بلکه باعث منفور شدن نزد طرفداران ادب و متانت خواهد شد. مردم و جامعه فوتبال تفاوت آدم‌های بی ادب و بی فرهنگ و تاریخ مصرف گذشته را با آدم‌های متخصص و به روز فوتبال بی خوبی می‌دانند. شک نکنید چند صباحی دیگر آقای عزیزی گریبان چهره مطرح دیگری در فوتبال ایران را خواهد گرفت غافل از این که وقتی تاریخ مصرف تمام شد نگهداری در یخچال و یا حتی فریزر هم ثمری نخواهد داشت.

*جناب سرهنگ کمی تند نرفتید؟

مگر ایشان در قبال صحبت‌هایی که راجع به من انجام دادند تند نرفتند؟ من 20 سال از ایشان بزرگ‌تر هستم و احترامم برای ایشان واجب است. خود همین آقای خداداد عزیزی مگر سال‌ها مربیگری نکرد عایدی‌اش جزء این بود که هر تیمی رفت ناکام بود و آن تیم‌ها را تا مرز سقوط و نابودی پیش برد پس نشان داد این کاره نیست و نباید در مورد من که 21 سال است با فوتبال روز دنیا عجین شده و همه اطلاعاتش را دارم این گونه صحبت و قضاوت می‌کرد.

*در این که شما 21 سال است فوتبال روز دنیا را تفسیر می‌کنید شکی وجود ندارد اما خداداد عزیزی هم چهره‌ای تأثیر گذار در فوتبال ایران و آسیا است که سابقه فوتبال بازی کردن در تیم ملی، جام جهانی و فوتبال اروپا را دارد؟

بازیکن که نمی‌تواند نظر دهنده راجع به توانایی‌های کسی مثل من باشد حالا هر چقدر هم که پرسابقه و تأثیر گذار بوده باشد. من مفسر و تحلیل گر فوتبال روز دنیا بودم و 21 سال است ساعت به ساعت همه اطلاعات را پیگیری کرده و بر دانش فوتبالی‌ام افزودم. ایشان حق نداشت این گونه راجع به من حرف بزند و توهین کند.

*از توهین صحبت کردید، فکر نمی‌کنید اظهار نظر شما راجع به مربی بزرگی همچون گواردیولا که مدعی شدید پول مفت گیر است مصداق توهین باشد؟

قبل از پاسخ به این سئوال من یک سئوال از خود شما دارم.

*چه سئوالی؟

شما اگر به یک دوست من در همین لحظه به اذعان همه توهین کنید من باید بیایم و با توهین به شما جواب بدهم یا با احترام نظرم را منتقل کنم؟! من هیچ برتری نسبت به ایشان نداشته باشم حداقل از نظر سنی که بزرگتر هستم و احترامم واجب اما این آقای به اصطلاح فوتبالیست که اصلاً نمی‌تواند راجع به تحلیل گر و مفسر فوتبالی که سال‌ها برای این رشته ورزشی در ایران قلم زده و گزارش کرده، نظر بدهد آمده و با توهین حرف زده است. مگر خداداد سوای از فوتبالیست  بودن، افتخار دیگری دارد که خودش را در هر موردی مستحق اظهار نظر می‌داند. این آقا  با یک گل به استرالیا به همه چیز در ایران رسید که خواست خدا بود و من حق دخالت در آن را ندارم، نباید و نمی‌تواند به من توهین کند.

*و صحبت شما راجع به پپ گواردیولا چطور؟

فکر می‌کنم در آن لحظه  می‌توانستم اصطلاح بهتری برای پپ به کار ببرم و نباید می‌گفتم پول مفت گیر و اشتباهم را قبول دارم و تصحیح می‌کنم.

*اما راجع به یوپ هاینکس هم شما اطلاعات اشتباهی داشتید؟

نه اطلاعاتم اشتباه نبود چون شک ندارم این مربی بزرگ دوست داشت و می‌خواست که در تیم بماند و برای سه جام بعدی هم تلاش کند تا نامش جاودانه‌تر شود.

*اما با رجوع به اخبار آن برهه می‌توانید پی ببرید که هاینکس حداقل چهار ماه قبل از رسیدن به جام‌های قهرمانی تصمیم به بازنشستگی گرفت و باشگاه هم به سراغ گواردیولا رفت؟

من هم اطلاعاتم کامل است و به همین خاطر حرف زدم و هنوز هم روی حرفم هستم که که اگر بایرن هاینکس را به جای آوردن گواردیولا حفظ می‌کرد می‌توانست به شش گانه برسد.

*آقای علیفر شما مدعی شدید که اگر مربی لیگ برتر شوید دفاع فوتبال ایران را درست می‌کنید. یعنی واقعاً این ظرفیت را دارید که در کمتر از یکی، دو ماه ضعف‌های دفاعی که سال‌هاست در ایران هست را درست کنید؟

چرا که نه. من در همان دو تا سه ماه قبل از آغاز فصل جدید دفاع تیمم را درست می‌کنم البته نه 100 درصد ولی تا حدود زیادی به دفاع سروسامان می‌دهم و کارم را از درست کردن ساختار دفاعی استارت می‌زنم چون اگر در فوتبال گل نخوری 90 دقیقه فرصت داری که گل بزنی و برنده زمین را ترک کنی.

دیدگاه‌ها