کد خبر : 1321358 | 09 اردیبهشت 1395 ساعت 18:53 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

امید کم‌رنگ دایی به کسب سهمیه

صبا 1- سیاه‌جامگان 0؛ کاظمی از خودی خورد

صبا موفق شد با پیروزی یک بر صفر برابر سیاه جامگان امید اندکش به کسب سهمیه آسیایی را زنده نگه دارد و تیم فرهاد کاظمی را یک قدم دیگر به سقوط نزدیک کند.

صبا 1- سیاه‌جامگان 0؛ کاظمی از خودی خورد
به گزارش "ورزش سه"، صبای قم همانند دیدار رفت توانست سیاه جامگان را شکست دهد و همچنین به روند شکست‌ناپذیری سه هفته اخیرش ادامه دهد تا با 40 امتیاز در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ پانزدهم در فاصله 5 امتیازی تراکتورسازی و نفت تهران که شانس‌های کسب سهمیه آسیایی هستند قرار بگیرد. سیاه جامگان در صورتی که امروز به پیروزی می‌رسید بالاتر از ملوان که شکست سنگینی برابر تراکتورسازی متحمل شد به رده سیزدهم صعود می‌کرد اما کاظمی و شاگردانش با گل به خودی کورده مدافع‌شان یک بر صفر نتیجه را واگذار کردند تا همچنان در منطقه خطر باقی بمانند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر
استادیوم: یادگار امام قم / تماشاگر: 200 نفر
داور: رضا کرمانشاهی ؛ کمک‌ها: اسد حاج‌محمد، حسن انتظاری و مهدی سیدعلی / ناظر: ایرج نظری

صبا

میلاد فراهانی، امیرحسین صادقی، فیلیپه ماچادو، داوود بهادری، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، کریم اسلامی(46- محمد بائوج‌رضایی(85- مسعود حق‌جو))، فرید بهزادی‌کریمی(4+90- سامان آقازمانی) و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

سیاه جامگان

محمد ناصری، سید میثم حسینی، سید حسین کریمی(67- مهدی مناری‌زاده)، مهدی جعفرپور(55- آلاگی سوسه)، حمیدرضا علی‌عسگر، علیرضا نقی‌زاده، مصطفی احمدی، اولو کورده، میلاد نوری(81- رضا شربتی)، کیل کنویا و غلامرضا عنایتی
سرمربی: فرهاد کاظمی

کارت زرد:

کیل کنویا(56) از سیاه جامگان؛

کارت قرمز:

فیلیپه ماچادو(84) از صبا

شرح بازی:

شاگردان فرهاد کاظمی شروع خوبی داشتند و از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار گرفتند. بازیکنان سیاه جامگان که مشخص بود به دنبال گلزنی در 15 دقیقه ابتدایی هستند دو فرصت جدی را روی ارسال از جناحین به وجود آودند که حاصلی برای آنها در پی نداشت. پس از آن تا حدودی صبا نیز بازی را در اختیار گرفت و در 15 دقیقه دوم بازی هر دو تیم سعی در گلزنی داشتند که تاکتیک سیاه جامگان همچنان روی سانتر از کناره‌های زمین بود اما صبا قصد داشت با شوت‌زنی دروازه حریفش را باز کند. از دقیقه 30 تا 45 نیز تیم دایی سوار بر بازی بود و توانست دقیقه 38 روی اشتباه کورده مدافع سیاه جامگان به گل اول برسد و تا پایان نیمه اول از آن محافظت کند.

برخلاف نیمه اول سیاه جامگان نتوانست در 45 دقیقه دوم کار خاصی انجام دهد طوری که کاظمی و شاگردانش اصلا نمایش تیمی که قرار است برای بقا در لیگ بجنگندند را نداشتند. صبا نیز که با یک گل به هدفش رسیده بود در نیمه دوم با حفظ توپ در میانه زمین و دفع ضد حملات سیاه جامگان از زمین این تیم و عدم اجازه ایجاد موقعیت به نماینده مشهد در بازی مستقیم توانست برتری یک گله خود را حفظ کند و با وجود از دست دادن مدافعش در دقیقه 84 موفق شد با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد.

شرح گل:

صبا 1- سیاه جامگان 0(دقیقه 38: گل به خودی اولو کورده): پاس در عمق صادقی را ابراهیمی با پاس در عرض قصد داشت به قاضی برساند که اولو کورده مدافع سیاه جامگان با تکل ناموفق این توپ را وارد دروازه خودی کرد.

لحظات حساس:

دقیقه 2: سانتر دقیق نوری بعد از دخالت علی‌عسگر به عنایتی رسید اما این بازیکن نتوانست در موقعیت تک به تک گلزنی کند تا فراهانی به کمک مدافعان صبا این توپ را دور کند.
دقیقه 12: شوت میثم حسینی از روی ضربه آزاد به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه صبا عبور کرد.
دقیقه 17: سانتر علی‌عسگر از جناح راست زمین را عنایتی در شرایط نامتعادلی با ضربه سر زد که فراهانی این توپ را دور کرد.
دقیقه 19: شوت روی پای اکبر صادقی از فاصله 30 متری با فاصله کمی از بالای دروازه سیاه جامگان راهی اوت شد.
دقیقه 27: ارسال علی‌عسگری از کرنر سمت چپ زمین در حال وارد شدن به دروازه صبا بود که فراهانی این توپ را دفع کرد.
دقیقه 42: ضربه چیپ داخل محوطه عنایتی با وجود عبور از بالای دستان فراهانی راهی به دروازه صبا پیدا نکرد.
دقیقه 44: اکبر صادقی بعد از یک و دو با قاضی از پشت محوطه جریمه با شوت تماشایی تیرک دروازه سیاه جامگان را به لرزه درآورد.
دقیقه 55: شوت زمینی و آرام آرام‌طبع خطری روی دروازه سیاه جامگان ایجاد نکرد.
دقیقه 68: بائوج‌رضایی پس از چرخش در محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که ضربه او را ناصری به راحتی در اختیار گرفت.

بهترین بازیکن

ابوالفضل ابراهیمی که در این فصل همواره مقابل تیم‌های مشهدی درخشیده امروز هم توانست با پاس در عرض پایه‌گذار تک گل تیمش باشد که با اشتباه کورده مدافع سیاه جامگان به ثمر رسید. ضمن اینکه امیرحسین صادقی هم عملکرد موثری در ترکیب صبا ارائه کرد و در زدن ضربات سر موفق بود.

اتفاق ویژه

تیم‌های علی دایی و فرهاد کاظمی در این فصل دو بار برابر هم قرار گرفته بودند که هر بار یکی از آنها به پیروزی 2 بر یک رسیده بود اما امروز دایی توانست به یک برد دیگر برسد و تیمش را به رده هفتم ببرد.

در حاشیه:

* علی دایی برای چهارمین بازی پیاپی ترکیب تیمش را تغییر نداده است.
* حسین زامهران بازیکن سیاه جامگان تنها محروم این مسابقه است.
* پیش از شروع مسابقه علی دایی و دستیارانش به استقبال فرهاد کاظمی و کادر فنی سیاه جامگان رفتند.
* هواداران سیاه جامگان با یک دستگاه اتوبوس خود را از مشهد به ورزشگاه یادگار امام قم رساندند.
* با وجود رایگان اعلام شدن تماشای این مسابقه استقبال زیادی از آن به عمل نیامده است؛ همزمانی تمام مسابقات لیگ برتر عامل اصلی حضور کمرنگ تماشاگران قمی در این بازی می‌باشد.
* قبل از آغاز مسابقه میلاد فراهانی و حامد لک به سمت کاظمی رفتند و رضا عنایتی، میلاد نوری، میثم حسینی و علیرضا نقی‌زاده از بازیکنان سیاه جامگان بودند که برای بازی کردن از علی دایی رخصت گرفتند.
* جلال‌الدین علی‌محمدی بازیکن مصدوم و بهترین گلزن صبا این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.
* به دلیل همرنگ بودن پیراهن علی دایی با بازیکنان سیاه جامگان او با کاور نارنجی‌رنگ شماره 6 کنار زمین حضور دارد.
* همانند چهار بازی اخیر صبا پیام صادقیان جزء لیست 18 نفره این تیم قرار نگرفته است.
* سیاه جامگان دقیقه 33 گلزنی کرد اما کمک اول رضا کرمانشاهی اعتقاد به آفساید این گل داشت.
* علی دایی که نیمه اول با کاور کنار زمین بود در نیمه دوم با تیشرت طوسی رنگ تیمش را هدایت می‌کند.
* عدم اعلام خطا به سود صبا با اعتراض شدید علی دایی به کرمانشاهی داور مسابقه همراه بود.
* 4 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم منظور شد.

دیدگاه‌ها