کد خبر : 1325051 | 23 اردیبهشت 1395 ساعت 16:39 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

در غیاب سروش و بختیار

تراکتورسازی به دنبال سکوی سوم و سهمیه

اگر علی دایی مدد کند و تیمش موفق به شکست دادن استقلال شود تراکتورسازی هم این شانس را خواهد داشت که یکی از 3 سهمیه آسیایی لیگ برتر فوتبال ایران را تصاحب کند.

تراکتورسازی به دنبال سکوی سوم و سهمیه

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور در حالی میزبان تیم قعرنشین استقلال اهواز است که احتمالا در این مسابقه سروش رفیعی و احتمالا بختیار رحمانی را به همراه نخواهد داشت. آنها که بعد از پیروزی جالب توجه مقابل استقلال به تبریز بازگشته اند، برای رسیدن به اهداف خود نیاز به شکست استقلال دری بازی صبا نیز دارند. 


تراکتورسازی در حال حاضر در رده چهارم جدول ایستاده و 3 امتیاز با استقلال فاصله دارد، البته تفاضل گل استقلال 4 عدد کمتر از استقلال است و آنها نیاز به پیروزی با همین تعداد گل مقابل استقلال اهواز دارند. البته برد 4 گله آنها در صورتی به جابجایی این تیم و استقلال منجر خواهد شد که استقلال هم با یک گل مغلوب صبا بشود. 


تراکتور در بازی فردا سروش رفیعی را به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبلی مقابل استقلال به همراه ندارد و شاهین ثاقبی به جای این ستاره انگشت نمای تراکتور بازی خواهد کرد. در عین حال بختیار رحمانی هم از نظر شرایط کلی چندان اوضاع مناسبی ندارد و احتمالا در این بازی غایب خواهد بود. 


نکته جالب درباره بازی فردا پیروزی 2 بر صفر تراکتورسازی در مسابقه رفت در اهواز است. استقلال اهواز که قعرنشین مطلق لیگ برتر است، در 14 بازی خانگی قبلی بردی نداشته و 10 شکست داشته که این مساله به امیدهای شاگردان قلعه نویی اضافه می کند. 


تراکتور در تاریخ لیگ برتر 3 بار با استقلال اهواز و در هر3 مسابقه به پیروزی رسیده است. البته شاگردان سیاوش بختیاری زاده با وجود حضور در پایین ترین رده های لیگ چیزهایی برای عرضه دارند و شاید هم آنقدرها هم حریف دست و پا بسته ای برای استقلال نباشند.

 


*چگونه سهمیه می گیرند؟


دو تیم اول لیگ برتر به همراه قهرمان رقابت های جام حذفی، سهمیه مستقیم و تیم سوم لیگ هم سهمیه مشروط این مسابقات را بدست می آورد، حال با احتساب اینکه تیم های استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران سه تیم احتمالی بالای جدول را تشکیل داده اند (البته در صورت رقم خوردن نتایج عجیب در هفته پایانی، تراکتور شانس حضور در رتبه سوم را دارد) و قهرمان جام حذفی هم از بین استقلال و ذوب آهن خواهد بود، شرایط تراکتور برای کسب سهمیه کمی به نتایج سایر تیم ها هم بستگی خواهد داشت.


در صورتی که تراکتور به سلامت از ایستگاه پایانی لیگ عبور کند و در محتمل ترین حالت هم جایگاه چهارمش را حفظ کند، باید چشم به بازی فینال جام حذفی داشته باشد تا با قهرمانی استقلال، سهمیه چهارم به تیم چهارم لیگ برسد، در غیراینصورت و قهرمانی ذوب آهن در جام حذفی، تراکتور سهمیه را از دست خواهد داد.


به این تریب شاگردان امیرقلعه نوعی برای رقم زدن پایانی خوش در فصلی که چندان خوب آغاز نشده بود، به سه امتیاز دیدار پایانی و خانگی خود احتیاج دارند تا شانس حفظ کسب سهمیه خود را همچنان زنده نگه داشته و به بازی فینال جام حذفی امیدوار باشند.

دیدگاه‌ها