کد خبر : 1326892 | 30 اردیبهشت 1395 ساعت 12:35 | 49.5K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از سه قهرمانی پیاپی در لیگ اروپا

یادداشت: سویا و آرزوهای بزرگتر

این یک دستاورد عجیب است. سویا حالا با اونای امری، سه فصل متوالی قهرمان لیگ اروپا شده و پیروزی شب گذشته آنها مقابل لیورپول بهترین این پیروزی ها بوده است. حالا زمان آن رسیده که تغییری در رویه رقابتی ایجاد کنند که تا به حال خیلی در آن موفق نبوده اند؛ چمپیونزلیگ.

یادداشت: سویا و آرزوهای بزرگتر

به گزارش "ورزش سه"، در نیمه اول، سویا شباهتی به یک تیم برنده نداشت. لیورپول خیلی خوب آنها را پرس می‌کرد و آندولوسی ها را به عقب می‌راند ولی قرمزها تنها یک گل توانستند به ثمر برسانند که 17 ثانیه کافی بود تا در نیمه دوم کار به تساوی کشیده شود. دو گل دیگر از کوکه، لیورپول را تسلیم کرد. سویا شایسته این قهرمانی در یک فصل استثنایی دیگر که در آن موفق شدند به فینال کوپا دل ری برسند بود.


با این حال، عملکرد آنها در لالیگا نا امید کننده بود و در رده ی هفتم کار را به پایان رساندند. شاگردان امری در طول فصل موفق نشدند در خارج از خانه به پیروزی برسند و دلیل اینکه آنها در لیگ اروپا حضور داشتند این بود که در چمپیونزلیگ در رده سوم جدول گروه کار را به پایان رساندند.

 

 

1112714

 

در بالاترین سطح، شاگردان امری با تمام وجود خواهان پیروزی بودند. سویا کار را با پیروزی مقابل مونشن گلادباخ شروع کرد ولی 4 بازی بعدی خود را باخت. تنها چیزی که توانست آنها را از حریف آلمانی جلو بیندازد و رده ی سوم گروهی و مجوز حضور در لیگ اروپا را برایشان به ارمغان آورد، پیروزی 1-0 مقابل یوونتوس در روز پایانی بود.


بدون آن پیروزی، خبری از سومین قهرمانی پیاپی اروپا نبود. حال آنها به عنوان برنده ی لیگ اروپا و پنجمین نمانینده اسپانیا، در چمپیونزلیگ سال بعد در کنار بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو و ویارئال حضور خواهند داشت و باید بهتر از امسال کار کنند.

 

 

1112713


امری باید نگاهی به اتلتیکومادرید و دیگو سیمئونه بیندازد. روخی بلانکوس فصل 12-2011 قهرمان لیگ اروپا شدند  و این یک دستاورد بزرگ برای باشگاه بود ولی شاگردان سیمئونه اهداف بزرگترین در سر داشتند و به فکر چمپیونزلیگ بودند. دو سال بعد، آنها در فینال چمپیونزلیگ حضور داشتند و امسال نیز حضور دارند.


سویا شاید کیفیت اتلتی را نداشت هباشد ولی زمان آن رسیده که آندولوسی ها به فکر تقویت ترکیب تیمشان باشند. برای این کار باید شرایط ذهنی و سبک مدیریت باشگاه تغییر کند. آنها باید سعی کنند بازیکنان با کیفیت خود را حفظ کنند، امری در تیم بماند و بازیکنان با استعداد به خدمت بگیرد که بتوانند تیم را رو به جلو هدایت کنند.

 

 

1112712

 

البته پایه ریزی لازم برای این کار انجام شده است. سه قهرمانی پیاپی در لیگ اروپا، به سویا پرستیژ لازم را داده و در کنار قهرمانی سال‌های 2006 و 2007، آنها را به موفق ترین تیم تاریخ لیگ اروپا تبدیل کرده است. سویا تنها تیمی است که 5 بار قهرمان لیگ اروپا شده و این را در کمتر از یک دهه به دست آورده است. این دستاورد برای سالیان سال در یاد هواداران این تیم خواهد ماند ولی حالا زمان آن رسیده که باشگاه یک قدم رو به جلو حرکت کند و ثابت کند که آماده رقابت برای چمپیونزلیگ است، با بهترین تیم‌هایش.

دیدگاه‌ها